Shadari undrer sig...

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Gintoki » tirs 8. okt 2013 22:30

Tanerion skrev:
Gintoki skrev:Hvordan passer papegøjer og ligende fugle lige ind i den logik? Eller mange tropefisk for den sags skyld?

Siden stærke farver i dyreriget normalt betyder at dyret er farligt så har nogle mere ufarlige dyr udviklet stærke farver udelukkende som en forsvarsmekanisme.

fact 8)

Not true :P Eller jo, hos nogle enkelte så som blomsterbierne der benytter biers/hvepses udseende til at narre rovdyr men i tropefisk og fugles tilfælde er det ikke. Her er det for at imponere sin mage.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Tanerion » tirs 8. okt 2013 23:30

Gintoki skrev:Not true :P Eller jo, hos nogle enkelte så som blomsterbierne der benytter biers/hvepses udseende til at narre rovdyr men i tropefisk og fugles tilfælde er det ikke. Her er det for at imponere sin mage.

Mit forrige indlæg var oprindeligt lidt længere men jeg skar det ned da jeg mente det var tilstrækkeligt... men okay

Jeg er selvfølgelig klar over at mange dyrearter bruger deres farver til at tiltrække mulige mager (bling-bling=poonanny selv i dyreriget)
Men det kan så selvfølgelig være en dobbeltfuktion... eller tredobbelt hvis de skulle være giftige oveni
Det er også muligt at de ikke har mange naturlige fjender og derfor føler sig lige så trygge som husdyr.
Jeg mener at have hørt at papegøjers største trusler i dyreriget er dyr som for eksempel rotter der mest går efter deres æg.

Men som sagt i mit første indlæg i emnet så er det en regel for de fleste dyr og ikke alle.
Jeg er ikke ekspert på feltet så hvis noget jeg siger ikke er helt up to date kan i rette eventuelle klager mod diverse britiske naturudsendelser fra midt-90'erne. :engel:
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Gintoki » tirs 8. okt 2013 23:36

Tanerion skrev:
Gintoki skrev:Not true :P Eller jo, hos nogle enkelte så som blomsterbierne der benytter biers/hvepses udseende til at narre rovdyr men i tropefisk og fugles tilfælde er det ikke. Her er det for at imponere sin mage.

Mit forrige indlæg var oprindeligt lidt længere men jeg skar det ned da jeg mente det var tilstrækkeligt... men okay

Jeg er selvfølgelig klar over at mange dyrearter bruger deres farver til at tiltrække mulige mager (bling-bling=poonanny selv i dyreriget)
Men det kan så selvfølgelig være en dobbeltfuktion... eller tredobbelt hvis de skulle være giftige oveni
Det er også muligt at de ikke har mange naturlige fjender og derfor føler sig lige så trygge som husdyr.
Jeg mener at have hørt at papegøjers største trusler i dyreriget er dyr som for eksempel rotter der mest går efter deres æg.

Men som sagt i mit første indlæg i emnet så er det en regel for de fleste dyr og ikke alle.
Jeg er ikke ekspert på feltet så hvis noget jeg siger ikke er helt up to date kan i rette eventuelle klager mod diverse britiske naturudsendelser fra midt-90'erne. :engel:

Fejlen er at det ikke er en regel for de fleste dyr men faktisk kun et fåtal af dem.
Papegøjer er kun een type fugl med en fjerpragt, mange andre farverige fugle har mange rovdyr som div. rovfugle, ørne, musvåger etc. og disse som stort set ingen naturlige fjender har, har jo ikke nogen farverig fjerpragt men er typisk i brune/grå nuancer. De fleste fugles fjerpragt er til ren og skær tiltrækning af mager og har ingen anden funktion end dette.
Hos tropefisk er det dog lidt mere blandet, da det også bruges til at vise dominans i en stime eller til at indikere giftighed og til at narre fjender ved at have "øjne" på ryggen, som nogle sommerfugle også har på deres vinger.
Det er faktisk mest inden for insektriget at farver bruges til at advare rovdyr imod giftighed ol. :)
Hos pattedyr bruges farver mest til kamuflage.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Tanerion » ons 9. okt 2013 00:04

Gintoki skrev:Fejlen er at det ikke er en regel for de fleste dyr men faktisk kun et fåtal af dem.
Papegøjer er kun een type fugl med en fjerpragt, mange andre farverige fugle har mange rovdyr som div. rovfugle, ørne, musvåger etc. og disse som stort set ingen naturlige fjender har, har jo ikke nogen farverig fjerpragt men er typisk i brune/grå nuancer. De fleste fugles fjerpragt er til ren og skær tiltrækning af mager og har ingen anden funktion end dette.
Hos tropefisk er det dog lidt mere blandet, da det også bruges til at vise dominans i en stime eller til at indikere giftighed og til at narre fjender ved at have "øjne" på ryggen, som nogle sommerfugle også har på deres vinger.
Det er faktisk mest inden for insektriget at farver bruges til at advare rovdyr imod giftighed ol. :)
Hos pattedyr bruges farver mest til kamuflage.

Når jeg sagde at det var en regel for de fleste dyr mente jeg kun dem med stærke farver.
Det skal jeg gerne indrømme at jeg ikke gjorde helt klart.
Der er jo selvfølgelig mange dyr med mere kedelige brune og grå farver og det er som regel camouflage.
Både til jagt og for at holde dem skjult for andre dyr.

Men til syvende og sidst kommer det mest an på hvor trygge dyrene føler sig.
Der var næppe så mange farvestrålende tropefugle til hvis de havde flere naturlige fjender.
Og med naturlige fjender mener jeg en nærmest stændig trussel og ikke en dyreart der i ny og næ dræber en af dem.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf LiseR » tors 10. okt 2013 21:01

Pilegiftfrøer eller farvefrøer er ganske rigtigt smaddergiftige. De er også helt lovlige at holde.

Terrariehold er en spændende hobby som jeg varmt kan anbefale. Men frøer er altså ikke for begyndere, der skal holdes nøje øje med fugtigheden og varmen i terrariet, og der skal gøres en relativt stor investering i selve udstyret.

Du skal også kunne huske at fodre, rense, og holde øje med frøerne ofte.

Det sagt er det sjove små dyr at kigge på. Man kan absolut ikke kæle med dem da de er knaldgiftige og temmeligt skrøbelige. Tænk på dem som fisk :)

Hvis du fortsat er interesseret, mener jeg den danske hovedside for hobbyen hedder dendrobates.dk

(PS: Der er mange grunde i naturen til at dyr har pangfarver. Ikke kun at de er giftige :) )
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Shadari » fre 11. okt 2013 22:01

Endnu er spørgsmål er det region 1 eller 2 man kan se på normale dvd'er i Danmark ?
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Sneffe » fre 11. okt 2013 22:14

Shadari skrev:Endnu er spørgsmål er det region 1 eller 2 man kan se på normale dvd'er i Danmark ?


2 :)

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Shadari » lør 12. okt 2013 10:07

Tak
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Tanerion » lør 12. okt 2013 10:39

Også region 0 hvis du kan finde nogle af dem.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Shadari » lør 12. okt 2013 14:46

HVor på nettet må man læse gratis manga uden det er ulovligt?
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 27 gæster