Er der for meget gang i "Off Topic"-Tråden?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Er der for meget gang i "Off Topic"-Tråden?

Indlægaf Sneffe » ons 4. dec 2013 22:49

I det seneste lange stykke tid ser jeg fra tid til anden personer som l.mathiasen lave nogle bemærkelsesværdige indlæg i "1963-2013, 50 år med anime"-tråden i anime sektionen af forummet, mens der i "Off Topic"-sektionen konstant laves nye indlæg om hvordan folk har det, hvad for noget musik de lytter til etc. Jeg kunne godt tænke mig, at der var mere fokus på emnerne anime og manga (jeg er forresten en hykler, der har lavet flest posts i Off Topic) på trods af, at jeg selvfølgelig er klar over, at forummet har til formål at styrke sammenholdet i vores lille community. Jeg må ærligt erkende, at jeg får fra tid til anden den opfattelse at forummet bare er et af talrige sociale medier, hvor folk poster hvad end de tænker eller har bedrevet, og disse er netop hvad jeg selv er flygtet fra. :(

Hvad er jeres opfattelse af dette? :/

(og ja jeg er godt klar over at denne tråd er lavet i Off Topic tråden, men jeg følte ikke rigtigt at den hørte hjemme andet steds xD)

Brugeravatar
ZeeZ
Chunin
Chunin
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 14:47
Køn: Mand

Re: Er der for meget gang i "Off Topic"-Tråden?

Indlægaf ZeeZ » ons 4. dec 2013 23:23

Jeg må erkende jeg sidder nogle gange (fordi jeg kan kede mig om aften) og sidde og trykke F5 knappen for at se om der er nogle nye beskeder i off-topic.

Jeg syntes det er mega hyggeligt at jeg har fundet et forum som har med Anime at gøre, og samtidig har et stærkt socialt forum. Jeg kan godt lide at se hvad folk laver, hører, mening osv.
Men selvf. kan jeg også godt lide at det også sker ting i anime, mange og games sectionen.
Jeg er en glad bruger for at sige det mildt $_$
Time you enjoy wasting is not wasted time

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Er der for meget gang i "Off Topic"-Tråden?

Indlægaf nielsm » tors 5. dec 2013 00:47

Det har været et problem siden dag ét.
En hurtig sammenregning siger at Off Topic har næsten lige så mange indlæg som resten af forummet til sammen. Halvdelen af al aktivitet nogensinde er foregået i Off Topic.
<her stod noget vrøvl>

Det korte af det lange er, i forhold til at det her site hedder AniManga, så er der temmelig lidt snak om anime og manga.
Hvorfor?

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Er der for meget gang i "Off Topic"-Tråden?

Indlægaf Tanerion » tors 5. dec 2013 00:56

Jeg har fundet ud af at der ikke er så mange (af de eksisterende) anime tråde der rigtig interesserer mig.
Plejer at tjekke de nyeste for at se hvad de er om og så ikke meget mere.

Det er måske netop fordi at det er et forum at jeg ikke læser så mange tråde om anime da det jo selvfølgelig betyder at der er meninger om hvad der bliver set og jeg er for det meste ligeglad med andres meninger når det kommer til anime (især når det er anime jeg ikke har set).
Ikke at jeg har noget imod andres meninger men jeg vil ikke have at de påvirker min oplevelse af hvad jeg vælger at se.
Det skal være en så frisk oplevelse som muligt.
Så tråde der har med nye serier at gøre ser jeg næsten aldrig nærmere på.

Sneffe skrev:Jeg må ærligt erkende, at jeg får fra tid til anden den opfattelse at forummet bare er et af talrige sociale medier, hvor folk poster hvad end de tænker eller har bedrevet, og disse er netop hvad jeg selv er flygtet fra.

Ja men det er folk der ser anime *_*
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er der for meget gang i "Off Topic"-Tråden?

Indlægaf SsjGogo » tors 5. dec 2013 13:24

Der er generelt meget snak i denne sektion.

Vi har forsøgt forskellige tiltag til at fremme debatten i Anime og Manga sektionen, men det har ikke hjulpet.

Hen ad vejen har vi nok bare lagt det i brugernes hænder.

Off Topic er lige til, derfor er det også let at tilføje indlæg i den sektion.

@Tan - hvis de eksisterende tråde er problemet, må du mere end gerne oprette nogle tråde, der vil interesse dig. Det kunne jo vække noget aktivitet.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Er der for meget gang i "Off Topic"-Tråden?

Indlægaf supergummibear » tors 5. dec 2013 15:31

Jeg synes egentlig at det er godt, at vi har dette ”off-topic” rum, så kan man jo altid gå her ind og stene, når der nu ikke sker så meget på anime og manga sektionerne *_*

Ej hånden på hjertet, jeg er af totalt samme mening som Sneffe, synes der er alt for lidt gang i anime og manga sektionerne, og det er virkelig trist eftersom dette forum, faktisk er dedikeret til det :'(

Man kan så sige, at det ligger lidt i brugernes egne hænder, hvor meget de vil gøre ud af det. Jeg forsøger nu og da, at komme med et indlæg, men det er bare ikke lige altid man har tid og lyst til at skrive noget. Nogen gange går man da også lidt død for samtaleemner, så jeg kan godt forstå hvis forummet står lidt stille.
Men hvis man ikke bryder sig om off- topic sektionen, så smut da, altså det er jo åbenbart et af stederne hvor det faktisk fungerer og det har jeg ikke noget imod, jeg bruger det bare sjældent, men læser da lidt med engang imellem hvis jeg keder mig :p

Og hvis man mener der sker for lidt i de andre sektioner, så tag da skeen i egen hånd og begynd at skriv :) noget så enkelt er det jo bare.
Forummet er lille og der er ikke så mange mennesker, så det er selvfølgelig begrænset hvor meget der sker, men hvis vi vil have det til at fungere, så må vi jo bare blive ved med at forsøge, synes ikke at vi skal ligge det i hænderne på kun en eller to mennesker, hvis vi vil have det til at kører må vi alle være lidt mere aktive!!! eller vi kan gøre det på den dovne måde og bare accepterer at forummet ikke er så aktivt xD

Valget er jeres :)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Er der for meget gang i "Off Topic"-Tråden?

Indlægaf l.mathiasen » tors 5. dec 2013 15:37

Sneffe skrev: Er der for meget gang i "Off Topic"-Tråden?

Ja http://instantrimshot.com/
Eller måske er der ikke nok gang i on topic delene af siden.

Sneffe skrev:I det seneste lange stykke tid ser jeg fra tid til anden personer som l.mathiasen lave nogle bemærkelsesværdige indlæg i "1963-2013, 50 år med anime"-tråden i anime sektionen af forummet, mens der i "Off Topic"-sektionen konstant laves nye indlæg om hvordan folk har det, hvad for noget musik de lytter til etc.
Jeg kunne fortælle dig statistikken over hvor få der klikker videre og læser de indlæg her fra siden, men de tal er for ynkelige til at dele :'(
Jeg har også tidligere måtte stoppe flere projekter på grund af manglende tilslutning. Det sker også nu oftere og oftere at jeg slet ikke poster noget på forum, fordi jeg ikke får respons når jeg poster noget (og så når jeg endelig får et svar er det ofte en person der bare vil være på tværs for at vise at den har styr på sagerne, uden at komme med noget konstruktivt)

Sneffe skrev:Jeg kunne godt tænke mig, at der var mere fokus på emnerne anime og manga (jeg er forresten en hykler, der har lavet flest posts i Off Topic) på trods af, at jeg selvfølgelig er klar over, at forummet har til formål at styrke sammenholdet i vores lille community. Jeg må ærligt erkende, at jeg får fra tid til anden den opfattelse at forummet bare er et af talrige sociale medier, hvor folk poster hvad end de tænker eller har bedrevet, og disse er netop hvad jeg selv er flygtet fra. :(

Det er jo lidt svært at tvinge folk til at skrive om anime og manga, og for sige det rent ud, mange interessere sig faktisk slet ikke for det hvor mærkeligt det så end lyder på sådan et forum.
Der er naturligvis også typer der bare kommer og vil underholdes uden selv at levere noget. Ikke noget med selv at lave et emne eller komme med noget konstruktivt i de tråde der er.
Men ja der er et problem når antallet af posts om My Little Pony er større end mangadelen hvis man ser bort fra gæt en manga. Der vil jeg sige at det har nået et niveau hvor hvis jeg havde været admin havde sagt at fokus på denne side er anime og manga, og de måske burde tage hestesnakken et sted hen der bedre kunne servicere dem. så det ikke ender som en gang Jubii debat om alt og primært intet.

Sneffe skrev:Hvad er jeres opfattelse af dette? :/

Tja sammenlignet med connerne vil jeg faktisk mene at sagligheden er ret højt her på forum. Men det er jo naturligvis en sammenligning med arrangementer hvor hovednavne er danske youtubere og ballondyr. Hvor underholdningen er rollespil, karameldans og gamle danske børnelege. Så det stak lidt at se at Copenhagen Comics havde gæster som Jiro Taniguchi og Mel Kishida og folk i miljøet var bedøvende ligeglade.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Er der for meget gang i "Off Topic"-Tråden?

Indlægaf Tanerion » tors 5. dec 2013 16:07

SsjGogo skrev:@Tan - hvis de eksisterende tråde er problemet, må du mere end gerne oprette nogle tråde, der vil interesse dig. Det kunne jo vække noget aktivitet.

Ting der interesserer mig ville næppe vække den store interesse.
Meeen kunne måske finde på noget sjovt.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Kitty
Jonin
Jonin
Indlæg: 335
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Egebjerg, Ballerup
Kontakt:

Re: Er der for meget gang i "Off Topic"-Tråden?

Indlægaf Kitty » tors 5. dec 2013 16:09

Tanerion skrev:
SsjGogo skrev:@Tan - hvis de eksisterende tråde er problemet, må du mere end gerne oprette nogle tråde, der vil interesse dig. Det kunne jo vække noget aktivitet.

Ting der interesserer mig ville næppe vække den store interesse.
Meeen kunne måske finde på noget sjovt.


Nu ved jeg ikke om du kender alle brugere her på siden, men det KUNNE jo være at der sad en derude med samme interesser som dig, og pludselig havde også DU skabt en debat i et andet underfora end off-topic :3
Kitty: Hvilken valuta skal man veksle til, når vi skal til SVS?

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er der for meget gang i "Off Topic"-Tråden?

Indlægaf SsjGogo » tors 5. dec 2013 16:35

Jeg vil lige tillade mig at adressere en bemærkning fra L.Mathiasen.

Vort navn er korrekt en sammensætning af Anime og Manga, og dette er en udgangspunkt for siden, men ikke dets endelige ramme.

Gintoki og jeg har netop oprettet hjemmesiden for at imødekomme de grænser, andre relaterede fora satte.

Derfor er småheste snak velkommen, ligeså vel som gaming, film og andre ting, der ikke direkte knytter sig til Anime og Manga.

Det forhold at vi fordrev bronies - hvilket jeg ved du ikke lægger op til - eller forbød dem snakken, ville kun fragmentere et i forvejen skadet miljø.

Vi må erkende at det danske miljø er mere inaktivt end det i de lande, som vi normalt sammenligner os med.

Det ses både i internetfora og de gængse messer.

En ydmyg side som Animanga kan ikke ændre det, selvom vi har forsøgt, hvorfor vi satser på gæstfrihed og hygge.

Lidt banalt sagt - så skal der være plads til os alle.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster