Spørgsmål der ikke hører andre steder til

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Noah100
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 19:20
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Spørgsmål der ikke hører andre steder til

Indlægaf Noah100 » ons 6. aug 2014 12:12

Sylveon skrev:
Shadari skrev:
Sylveon skrev:Er det farligt at have to hankatte i samme hus? ???
- Tænker på slåskampe, etc.

Det er forskelligt fra kat til kat men hvis man kastererer dem burde der være større chance for en lykkelig sammensætning :)


Ok. Mange tak. :3
- Sidder i en skal/skal ikke situation, om at få en kat. :S


Hvor gamle er kattene du vil sætte sammen?
2 kilinger er ikke svære at få til at enes. En voksen og en killing kan også godt lade sig gøre, men det kommer an på hvor territorial den voksne er. Er de begge voksne, afhænger det i høj grad af kattenes sind.
Som Shadari skriver er det bedste nok at de begge er kastererede, ellers ender det også bare med en masse strinten over det hele +o(
Mine forhælder har lige nu to han katte sammen (begge kastererede) og det er ikke fordi de er bedste vender, men de tåler henanden og hved hvor begges grænser går, men der er ingen tvivl om hvem af dem bestemmer i huset ;)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Spørgsmål der ikke hører andre steder til

Indlægaf SsjGogo » ons 6. aug 2014 12:21

Jeg vil generelt anbefale, at du lader dem kastrere - medmindre du vil avle - idet det gør livet meget nemmere for katten og også forebygger diverse sygedomme.

http://www.netdyredoktor.dk/kat/tema/jk ... ankat.aspx

Samtlige katteinternater vil også sige det samme.

Vær dog opmærksom på, at nogle katte kan blive lidt irriterede på hinanden efter kastrationen, men det plejer at gå hurtigt over.

Jeg havde 2 hankatte i 2 år, og de kunne ikke undvære hinanden.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Spørgsmål der ikke hører andre steder til

Indlægaf Sylveon » ons 6. aug 2014 18:55

Noah100 skrev:Hvor gamle er kattene du vil sætte sammen?
2 kilinger er ikke svære at få til at enes. En voksen og en killing kan også godt lade sig gøre, men det kommer an på hvor territorial den voksne er. Er de begge voksne, afhænger det i høj grad af kattenes sind.
Som Shadari skriver er det bedste nok at de begge er kastererede, ellers ender det også bare med en masse strinten over det hele +o(
Mine forhælder har lige nu to han katte sammen (begge kastererede) og det er ikke fordi de er bedste vender, men de tåler henanden og hved hvor begges grænser går, men der er ingen tvivl om hvem af dem bestemmer i huset ;)

Jeg vil gerne adoptere to killinger der er godt 12/14 uger gamle. Må indrømme at jeg hellere ville have kun én kat, men synes det er synd at have en killing som skal være helt alene. Vil ikke have at den bliver ensom. Ved godt at katte er enspændere, men kan man godt have kun én killing? ???

SsjGogo skrev:Jeg vil generelt anbefale, at du lader dem kastrere - medmindre du vil avle - idet det gør livet meget nemmere for katten og også forebygger diverse sygedomme.

Er det dyrt at få en kat kastreret?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
Mathias
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1269
Tilmeldt: søn 13. jul 2014 20:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Spørgsmål der ikke hører andre steder til

Indlægaf Mathias » ons 6. aug 2014 19:48

Sylveon skrev:Er det dyrt at få en kat kastreret?


Rimeligt dyrt ja.

Hankatte koster en 600-1000kr og hunkatte 1200-1600. Så vidt jeg husker.

Ville også sige at den burde kastreres hvis du vil have en kat, enten får du en hankat der ikke er meget hjemme fordi den er ude for at gøre hunkatte gravide eller du får en hunkat der kommer gravid hjem.

Selv hvis du holder dem inde bliver katte i løbetid for det meste et helvede at have med at gøre.
I am not childish! Do you honestly think a CHILD could afford all these plushies?

Brugeravatar
Noah100
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 19:20
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Spørgsmål der ikke hører andre steder til

Indlægaf Noah100 » ons 6. aug 2014 20:02

Det kommer meget an på katten om de helst vil have selvskab af en anden kat eller ej.
De 4 katte (hanner) vi har haft hjemme, har vi altid haft i "sæt". Der er dog ingen af dem der har været synderligt glade for henanden, så de havede sikkert været fint tilfredse med at være ene kat.

De priser Mathias nævner lyder meget rigtig (det var i hvert fald det den dyrlæge jeg har arbejdede ved tog). Men det et altså betydeligt letter men en kastrererede kat. Hvis de skal kunne komme ud vil de penge også hurtigt være sparet i forhold til at de ikke vil komme hjem med så mange skrammer efter slagsmål.
Det er også værd at bemærke at mange dyrlæger giver rabat hvis du får flere katte "ordnede" samtidig, eller vælger at få dem øretatoveret i samme omgang.

Hvis du ikke specifikt har forelsket dig i nogle killinger, ville jeg anbefale dig at tage ud på et internat og kigge. De kan hjælpe dig med at finde en killing eller måske voksen kat, der personligheds mæssig vil klare sig godt som ene kat. Ud over det så formidler de kun katte det er sterilisere, og er sunde og raske :3

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Spørgsmål der ikke hører andre steder til

Indlægaf Sylveon » tors 7. aug 2014 10:47

Mathias skrev:
Sylveon skrev:Er det dyrt at få en kat kastreret?


Rimeligt dyrt ja.

Hankatte koster en 600-1000kr og hunkatte 1200-1600. Så vidt jeg husker.


HHHHNNNGGG
- Aldrig har min signatur passet bedre til hvad jeg føler.
Senest rettet af Sylveon tors 7. aug 2014 10:50, rettet i alt 1 gang.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Spørgsmål der ikke hører andre steder til

Indlægaf Sylveon » tors 7. aug 2014 10:50

Noah100 skrev:Det kommer meget an på katten om de helst vil have selvskab af en anden kat eller ej.
De 4 katte (hanner) vi har haft hjemme, har vi altid haft i "sæt". Der er dog ingen af dem der har været synderligt glade for henanden, så de havede sikkert været fint tilfredse med at være ene kat.

De priser Mathias nævner lyder meget rigtig (det var i hvert fald det den dyrlæge jeg har arbejdede ved tog). Men det et altså betydeligt letter men en kastrererede kat. Hvis de skal kunne komme ud vil de penge også hurtigt være sparet i forhold til at de ikke vil komme hjem med så mange skrammer efter slagsmål.
Det er også værd at bemærke at mange dyrlæger giver rabat hvis du får flere katte "ordnede" samtidig, eller vælger at få dem øretatoveret i samme omgang.

Hvis du ikke specifikt har forelsket dig i nogle killinger, ville jeg anbefale dig at tage ud på et internat og kigge. De kan hjælpe dig med at finde en killing eller måske voksen kat, der personligheds mæssig vil klare sig godt som ene kat. Ud over det så formidler de kun katte det er sterilisere, og er sunde og raske :3


Ville gerne ud på et internat, men jeg har ingen idé om hvor det nærmeste ligger. Har ikke været ude og se nogle killinger, men har fundet en masse billeder og gode tilbud over den blå avis.

Kan dog ikke beslutte mig for om jeg burde gå med en huskat, eller snuppe en racekat. Har hørt at Maine Coon katte er meget sociale, og gider virkelig ikke at have en lille gnavpot. xD
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
Noah100
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 19:20
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Spørgsmål der ikke hører andre steder til

Indlægaf Noah100 » tors 7. aug 2014 11:59

På dyrenes beskyttelse kan du finde en hel masse internetter, også nogle der kun tager sig af katte.

Ved spørgsmålet on race kat vs. Huskat kan jeg ikke hjælpe så meget. Vi har kun haft huskatte og de har alle 4 været nogle enspænder, der kun vil snakke når det passer dem :p
Men det kommer jo an på katten, min venindes huskat render konstant om hende og vil nusses, hvilket hun et ved at få fnider af xD

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Spørgsmål der ikke hører andre steder til

Indlægaf SsjGogo » tors 7. aug 2014 12:22

Hvis ikke du har erfaring med særlige racer og din økonomi er begrænset - burde du nok vælge en ganske almindelig dansk huskat fra et internat.

Hvis du ikke er meget hjemme, så vil jeg klart anbefale 2 katte, så de kan hygge sig sammen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Noah100
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 19:20
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Spørgsmål der ikke hører andre steder til

Indlægaf Noah100 » tors 7. aug 2014 12:46

SsjGogo skrev:Hvis du ikke er meget hjemme, så vil jeg klart anbefale 2 katte, så de kan hygge sig sammen.


Det er bare ikke alle katte det gidet det der hygge. Vores har aldrig, heller ikke som killinger, gidet have noget med den anden af gøre. De har hvet fundet deres sted som tilhøre dem og hvis de absolut skal have noget med hinanden at gøre, er det ved madskålen ;D

Derfor syndes jeg også det bedste er at tage på et internat, hvor de har meget erfaring i at spotte dyrenes personligheder. Så de kan hjælpe med at spotte en enspænder type, der da gene lige vil nusses når nu du er der :3


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster