Vægt problemer i Anime kulturen.

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf SsjGogo » ons 8. okt 2014 21:20

Sarcasm was used :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Kijoi Mudasan
Chunin
Chunin
Indlæg: 148
Tilmeldt: lør 28. sep 2013 01:24
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf Kijoi Mudasan » ons 8. okt 2014 23:16

Trieu skrev:
Definere "mange" flere end de 24~25% som er gennemsnittet for Danmark?
Men det kan være jeg bare er dårlig til at vurdere vægt ud fra billeder, men af hvad jeg kan se, så virke det som om at der er mindre end hvert 4, som er overvægtige.




Jeg synes nu også det ser ud som om at flere end 25% er overvægtige..
SEE YOU SPACE COWBOY...

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf Gama » tors 9. okt 2014 11:13

Tjaa, det er vel definitionen af overvægtig vi mangler :) Overvægtig er jo nødvendigvis ikke bælder fed, det er bare hvor vægten bliver for meget i forhold til muskel/fedt ratioen :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf Trieu » tors 9. okt 2014 14:29

SsjGogo skrev:Sarcasm was used :)

Men jeg prøve at føre en diskussion her, meanie ; . ;

Kijoi Mudasan skrev:
Jeg synes nu også det ser ud som om at flere end 25% er overvægtige..



billede 1: cirka 31 personer hvor jeg kan se, eller nogenlunde se kropsbygningen, ud af dem ser 4 - 6 ud til at de er, eller kan være overvægtig

billede 2: cirka 22 personer hvor jeg kan se, eller nogenlunde se kropsbygningen, ud af dem ser 1 - 3 ud til at de er, eller kan være overvægtig

billede 3: cirka 25 personer hvor jeg kan se, eller nogenlunde se kropsbygningen, ud af dem ser 0 - 3 ud til at de er, eller kan være overvægtig

billede 4: cirka 20 personer hvor jeg kan se, eller nogenlunde se kropsbygningen, ud af dem ser 0 - 2 ud til at de er, eller kan være overvægtig (plus 2 i sumo dragt > . >)

Der tages forbehold for at hvad jeg vurdere som overvægtig ud fra billede, kan være anderledes end hvad andre vurdere som overvægtig.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf SsjGogo » tors 9. okt 2014 17:34

I kan ikke seriøst mene, at de billeder kan bruges til at fastlægge evt vægtproblemer i "j-pop miljøet".
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf Trieu » tors 9. okt 2014 17:49

SsjGogo skrev:I kan ikke seriøst mene, at de billeder kan bruges til at fastlægge evt vægtproblemer i "j-pop miljøet".


Dem og lignende billeder, er de eneste kilder jeg umiddelbart har at gå ud fra. Alternativ er at konkludere at der ind til videre ikke er fundet nogle kilder som er troværdig nok til at kunne finde et svar på om der er et vægt problem eller ej, hvilket også er fint nok.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf JoaCHIP » tors 9. okt 2014 18:08

Der er også en anden faktor, man skal huske her: Cosplayere er typisk ret unge. Deres aldersgruppe er ikke ramt af fedme i så hyppig grad som dem der er 20 år ældre eller mere. Derfor vil procentdelen af overvægtige cosplayere naturligvis være lavere end procentdelen af overvægtige danskere. Folk bliver typisk tykkere med tiden. Der er undtagelser, men det er den generelle tendens.

Det er vigtigt at have styr på både demografien og statistikken, når man undersøger den her slags ting. Så derfor:

1) Man bør udvælge en aldersgruppe, og kun sammenligne otaku'er i den aldersgruppe med den samlede befolkning indenfor samme aldersgruppe.
2) Enhver statistisk undersøgelse kræver et stort antal målinger, før måleusikkerheden kommer langt nok ned til, at resultatet er noget værd. 100 personer er godt, men 1000 er tit dét som man forlanger for at kunne betragte resultatet som tilstrækkeligt præcist.

Én tendens er dog så tydelig, at den ikke er til at se bort fra: Miljøet har en kraftig overrepræsentation af personer med forskellige psykiske lidelser (se bare adskillige andre tråde på dette forum), og der er en tydelig tendens til spiseforstyrrelser i sammenhæng med sindslidelser - både pga. den måde de påvirker en person på, og pga. eventuel påvirkning af den medicin, som kan være nødvendig at tage. Mange typer anti-psykotisk og anti-depressiv medicin er kendte for at give vægtforøgelse.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf SsjGogo » tors 9. okt 2014 18:21

Jeg kan godt tilslutte mig tesen om, at psykiske lidelser - i forskellige afarter - er ret stor i de kredse jeg har stødt på.

Messer, private arrangementer m.v. - om anime har en særlig tiltrækningskraft på "de anderledes" ved jeg ikke. Det har ihvertfald virket som en god balsam for undertegnede.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf JoaCHIP » tors 9. okt 2014 18:49

Jamen, helt klart. Anime er en rar flugt fra en uønsket virkelighed eller en ubehagelig hverdag. Og langt sundere end diverse alkohol- og stofmisbrug, som psykiske problemer også let kan skubbe én ud i. Eller sagt på en anden måde:

Anime godt, anime er sundt - derfor ser vi det døgnet rundt! :D
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf SsjGogo » tors 9. okt 2014 19:07

Hvilket Welcome to the NHK vidner om :p
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot], Google [Bot] og 43 gæster