Vægt problemer i Anime kulturen.

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf Gama » tirs 13. maj 2014 21:06

Til at starte med vil jeg lige sige at dette nok godt kan være et følsomt emne, så jeg vil meget gerne man lige tænker sig om inden man deltager :)

Efter at ha set tonsvis af billeder fra cons, og gatherings rundt i verdenen(altså ikke kun danmark), flyver et spørgsmål forbi mine tanker, er vægt problemer hyppige i denne kultur? Jeg tænker at jeg ser utrolig mange overvægtige menneske, men samtidig ser jeg også utrolig mange undervægtige, nu er det så jeg er nysgerrig, er det bare mig, eller er det også den generelle opfattelse? :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf SsjGogo » tirs 13. maj 2014 21:12

Uha - svært en, og jeg håber folk kan tage en objektiv debat.

Jeg er selv overvægtig - primært grundet et stilsiddende arbejde, mangel på træning og dårlig disciplin mht ernæring.

Hvad er min vurdering - af "vort miljø", ja, der er meget overvægt og undervægt. Om det er mere eller mindre end i lignende miljøer ved jeg ikke - men måske er det hobbyerne, som gør det. Uforholdsmæssigt meget tid på computere og tv gør sit.

Er det et problem, tja - hvis de pågældende er tilfredse - så er det deres valg. Jeg vil personligt gerne komme i form!

Der er dog en masse normalvægtige mennesker i miljøet også, så det er ikke et generelt "problem".
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf Gintoki » tirs 13. maj 2014 21:13

Tror ikke der er flere vægtproblemer end i så mange andre subkulturer eller generelt :/ Syntes jeg ser utroligt mange undervægtige poptøser her i KBH.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf Gama » tirs 13. maj 2014 21:17

SsjGogo skrev:Uha - svært en, og jeg håber folk kan tage en objektiv debat.

Jeg er selv overvægtig - primært grundet et stilsiddende arbejde, mangel på træning og dårlig disciplin mht ernæring.

Hvad er min vurdering - af "vort miljø", ja, der er meget overvægt og undervægt. Om det er mere eller mindre end i lignende miljøer ved jeg ikke - men måske er det hobbyerne, som gør det. Uforholdsmæssigt meget tid på computere og tv gør sit.

Er det et problem, tja - hvis de pågældende er tilfredse - så er det deres valg. Jeg vil personligt gerne komme i form!

Der er dog en masse normalvægtige mennesker i miljøet også, så det er ikke et generelt "problem".


Tak, det er nemlig en svær en, så håber da også folk har i hovedet at min opfattelse kommer af billeder fra nettet, og diverse forums, da jeg aldrig selv har været en aktiv del af miljøet i det virkelige liv :)

Jeg tænker netop som du nævner at det hobbyerne og interesserne der retfærdiggøre det :) Nu kommer jeg med en lidt grov en, det er dog intet personligt imod nogen som helst, men jeg er jo med i opfattelsen af at ingen overvægtige personer er tilfredse med at være overvægtige, det samme gælder undervægtige, medmindre de er det i en bevidst handling, men så er vi over i noget helt andet :) Det kan dog også sagtens være at jeg ikke ser skoven pga. "store" træer :D :o -_-* altså glemmer jeg at tælle de "Normale" mennesker på billederne med i min opfattelse :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf Tanerion » tirs 13. maj 2014 21:58

Jeg er 180cm og vægten ligger som regel mellem 76-80kg.

De fleste jeg ved om der ser anime ser ud til at have en sund vægt.
Kan kun komme i tanke om en 5-6 stykker der er lidt overvægtige.
Og når jeg siger lidt så mener jeg lidt :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf supergummibear » tirs 13. maj 2014 23:45

Gama skrev:Nu kommer jeg med en lidt grov en, det er dog intet personligt imod nogen som helst, men jeg er jo med i opfattelsen af at ingen overvægtige personer er tilfredse med at være overvægtige, det samme gælder undervægtige...


Når ikke det, jamen har du spurgt dem alle da? :S
Det er da vidst lige at generalisere lidt for groft mener du ikke? :p
Det er jo totalt lige meget om vi er over eller undervægtige for uanset hvem vi er, er der jo altid et eller andet ved vores krop vi er utilfredse med. Vi går altid og drømmer om det vi ikke har, om det nu er en flad mave, lange ben, små bryster eller en kæmpe tud *_*

Vi kan til enhver tid blive enige om at overvægt og undervægt ikke kan være så særlig sundt, men hey, et eller andet siger mig, at siden der stadig er så mange der er både overvægtige og undervægtige og ikke gør noget ved det, må det jo være fordi de er fint tilfredse med at være det :)

Host host her til sidst lige en lille reminder fra en vi i Danmark engang kaldte for krumme synes jeg at kunne huske :/ :) :D
"Man er som man er, det kan ikke laves om man går rundt og ser ud som man gjorde da man kom, du kan drøm om at være en kineser i New york, men man er som man er, og det er godt nok!" 8D

(Her skulle jeg så have understreget mit budskab, med at finde det grimmeste facebook billede af mig der fråder verdens klammest pizza, men fordi jeg ikke vil give jer mareridt om natten, samt at det åbenbart er blevet en fælles opfattelse her i samfundet at fede mennesker ikke kan være tilfreds med at være fede, så må i se jer snydt for dette) ;)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf Gintoki » ons 14. maj 2014 01:01

supergummibear skrev:
Det er jo totalt lige meget om vi er over eller undervægtige for uanset hvem vi er, er der jo altid et eller andet ved vores krop vi er utilfredse med. Vi går altid og drømmer om det vi ikke har, om det nu er en flad mave, lange ben, små bryster eller en kæmpe tud *_*

Nu generalisere du også selv i og med du siger vi alle har noget ved vores krop vi er utilfredse med :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf SsjGogo » ons 14. maj 2014 06:59

Jeg har svært ved at forestille mig, at over/undervægtige er tilfredse med det. Alle kender jo de sundhedsmæssige konsekvenser.

I øvrigt er det en modsigelse at påstå, at folk er tilfredse med deres vægt, samtidig med, at de er utilfredse med deres krop, og drømmer om noget andet.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf Gama » ons 14. maj 2014 09:36

supergummibear skrev:Når ikke det, jamen har du spurgt dem alle da? :S
Det er da vidst lige at generalisere lidt for groft mener du ikke? :p
Det er jo totalt lige meget om vi er over eller undervægtige for uanset hvem vi er, er der jo altid et eller andet ved vores krop vi er utilfredse med. Vi går altid og drømmer om det vi ikke har, om det nu er en flad mave, lange ben, små bryster eller en kæmpe tud *_*

Vi kan til enhver tid blive enige om at overvægt og undervægt ikke kan være så særlig sundt, men hey, et eller andet siger mig, at siden der stadig er så mange der er både overvægtige og undervægtige og ikke gør noget ved det, må det jo være fordi de er fint tilfredse med at være det :)


Selvfølgelig er det at generalisere, men det er der vel heller ikke altid noget i vejen med? Du mener vi alle går og drømmer om at lave vores ydre om på en eller anden måde, det gør jeg sku ikke :) Og jeg tror på ingen måde at det er en tanke alle går rundt med.

"må det jo være fordi de er fint tilfredse med at være det" altså, det er den eneste grund der er tilbage? :) eller også mangler de simpelthen bare disciplinen til det.. Jeg har pt 2 kvinder jeg laver kost programmer for, de har det begge svært med at holde sig til den, på trods af de selv har været med til at vælge hvilke ting der skal spises, men som de siger det er det vanerne der er svære og ændre, de har nemlig lysten til at gøre noget, men ikke altid disciplinen :) Jeg tror ikke nogen er tilfredse med overvægt eller undervægt, at vi lever i et samfund hvor motion og kost pt er i fokus, og kun bliver ved med det de næste år, gør det i og for sig vel kun svære, så jeg kan da sagtens forstå at det må være svært, når alle andre og medierne siger at det er forkert.
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Vægt problemer i Anime kulturen.

Indlægaf supergummibear » ons 14. maj 2014 11:36

SsjGogo skrev:Jeg har svært ved at forestille mig, at over/undervægtige er tilfredse med det. Alle kender jo de sundhedsmæssige konsekvenser.

I øvrigt er det en modsigelse at påstå, at folk er tilfredse med deres vægt, samtidig med, at de er utilfredse med deres krop, og drømmer om noget andet.


Nope man kan da sagtens være tilfreds med sin vægt, samtidigt med at man eksempelvis hader sin næse :p

Gama skrev:
supergummibear skrev:Når ikke det, jamen har du spurgt dem alle da? :S
Det er da vidst lige at generalisere lidt for groft mener du ikke? :p
Det er jo totalt lige meget om vi er over eller undervægtige for uanset hvem vi er, er der jo altid et eller andet ved vores krop vi er utilfredse med. Vi går altid og drømmer om det vi ikke har, om det nu er en flad mave, lange ben, små bryster eller en kæmpe tud *_*

Vi kan til enhver tid blive enige om at overvægt og undervægt ikke kan være så særlig sundt, men hey, et eller andet siger mig, at siden der stadig er så mange der er både overvægtige og undervægtige og ikke gør noget ved det, må det jo være fordi de er fint tilfredse med at være det :)


Selvfølgelig er det at generalisere, men det er der vel heller ikke altid noget i vejen med? Du mener vi alle går og drømmer om at lave vores ydre om på en eller anden måde, det gør jeg sku ikke :) Og jeg tror på ingen måde at det er en tanke alle går rundt med.

"må det jo være fordi de er fint tilfredse med at være det" altså, det er den eneste grund der er tilbage? :) eller også mangler de simpelthen bare disciplinen til det.. Jeg har pt 2 kvinder jeg laver kost programmer for, de har det begge svært med at holde sig til den, på trods af de selv har været med til at vælge hvilke ting der skal spises, men som de siger det er det vanerne der er svære og ændre, de har nemlig lysten til at gøre noget, men ikke altid disciplinen :) Jeg tror ikke nogen er tilfredse med overvægt eller undervægt, at vi lever i et samfund hvor motion og kost pt er i fokus, og kun bliver ved med det de næste år, gør det i og for sig vel kun svære, så jeg kan da sagtens forstå at det må være svært, når alle andre og medierne siger at det er forkert.


Wauw jamen så må du være et menneske jeg aldrig nogen sinde har mødt før for det er første gang jeg hører et menneske sige at det er totalt tilfreds med sig selv! :) (Y)

Normalt har de fleste mennesker jo noget de er utilfredse med, om det nu er noget med deres krop eller deres personlighed, eller at de drømmer om at have en flot ny bil i garagen. Så det var nu mere overordnet ment at vi alle ønsker os et eller andet vi ikke har xD

Medierne gør altid en helt vildt masse ud af at fortælle os hvad der er sundt og hvad der ikke er, vi kan næsten ikke indtage noget uden at det er skadeligt og i værste fald kræftfremkaldende :S

men nu lever vi jo heldigvis i et frit samfund, hvor man kan gøre hvad man vil *_* Der af sagt, hvis ikke du har viljen til at ændre på din livstil, så er det fordi dit ønske om at ændre den og derved få en måske pænere krop, ikke er brændende nok. Tror jeg :p
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster