Retro tråden

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Retro tråden

Indlægaf CAPTAIN N » ons 13. jul 2011 18:11

Jo ældre man bliver jo mere savner man med årene nogle af de gode tider og oplevelser man havde fra gamle dage.
Denne tråd er tilegnet diskution og deling af links og billeder omkring alt hvad der er retro.

Kan du huske en gammel serie fra da du var barn, Eller var der et videospil du altid glædede dig til at komme hjem og spille. Eller noget helt andet måske


Jeg vil lægge ud med en et klip fra et program som jeg vil gætte på at 99% af alle herinde er vokset op med. Nemlig Troldspejlet.

http://www.youtube.com/watch?v=Feo2lCQ-PSs

Og i de gode gamle dage var der ikke noget der kunne samle en hel klasse i frikvateret som den smarte "lille" Gameboy.
Billede


Og hvem husker ikke Ducktales
Billede
Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Retro tråden

Indlægaf Kiwi » ons 13. jul 2011 19:05

Ducktales? Pfffftt... Næh, giv mig hellere Darkwing Duck! ;-) Så godt nok også meget Troldspejlet, hvis det program sagde et spil var godt var diskussionen ovre.

En serie der virkelig efterlod et varigt indtryk på mig var Fragglerne. Selv når man kigger på den med "voksne" øjne er den stadig fed. Melodierne er klassiske, dukkerne er rigtig godt lavet og de temaer serien tager op er mere alvorlige end hvad man ellers ser i børneunderholdning.

Et spil jeg tydeligt kan huske er Balloon Fight, meget simpelt spil. Din figur sidder på en ballon cykel, hver gang man trykker får han kortvarigt opdrift, og så handler det ellers om at poppe balloner. Jeg havde ikke selv en Nes (faktisk fik jeg først konsol i GC æraen), så jeg måtte ned til en kammerat for at spille. Efter 8 timers Balloon Fight var tommelfingeren bogstavelig talt hudløs...

Et andet spil er Dynablaster på Amiga 500. Egentlig fantastisk venskaber kunne holde til multiplayer i det spil, der blev godt nok lavet mange hemmelige alliancer i det spil.

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Retro tråden

Indlægaf Oriolidae » ons 13. jul 2011 19:28

Kiwi skrev:Ducktales? Pfffftt... Næh, giv mig hellere Darkwing Duck! ;-) Så godt nok også meget Troldspejlet, hvis det program sagde et spil var godt var diskussionen ovre.

YAAAY!!! DARKWING DUCK! :$

CAPTAIN N skrev:Og i de gode gamle dage var der ikke noget der kunne samle en hel klasse i frikvateret som den smarte "lille" Gameboy.
Billede

Jeg kan stadig huske at jeg stenede tetris og kirby konstant på den gameboy. :p :$ Blev lidt mere handy med gb pocket.
Billede

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Retro tråden

Indlægaf Etex » ons 13. jul 2011 20:23

Nu er jeg kun 16 år, så for mig er der ikke så meget at savne: Men selfølgelig, der er stadig ting som bare ikke bliver de samme, som jeg savner. Blandt andet den gang hvor Beyblade var fedt. Den gang lavede man ikke rigtigt andet end at lege med de snoretoppe, og troede at bitdyr fandtes xD Tror egentligt jeg savner den tid mest af alt, da det nok var den sidste periode i mit liv hvor mig og min storebror var tættest knyttet.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Retro tråden

Indlægaf ReficulNatas » ons 13. jul 2011 21:40

Darkwing Duck! WOOOOOO !!

Oh, da der var Pokémon i primetime TV, og alle samlede på Pokémon kort.. :3
Og Mumitroldene.. ^^
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Retro tråden

Indlægaf CAPTAIN N » ons 13. jul 2011 22:13

Nogen der kan huske hønseringe :3
Det var noget der blev populært ca 5 gange i den tid jeg gik i skole. Så hvert 2. år ca var der en hønseringe periode.
Ofte blev det kompineret med en leg hvor folk stillede et kort op af en væg (Pokémon, Yu-Gi-Oh eller Magic)
Så kastede man hønseringe efter det og hvis det lykkedes at vælte det så fik man det.

Billede
Billede

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Retro tråden

Indlægaf Crystal Dragon » tors 14. jul 2011 10:37

Åååh nej Captain! xD Du er virkelig kommet i retro humør, du lavede ikke sjov. *_*

En ting som jeg kan huske der var et eller to år af min barndom der prægede mig med, var de her små sataner:

Billede

Jeg kan huske jeg havde så mange af dem og jeg elskede dem af hele mit hjerte! <3 Jeg havde intet kæledyr på det tidspunkt så jeg måtte nøjes med dem her. Jeg tror jeg havde en nøglering med 5 på samme tid. Kan i hvert fald huske jeg havde en med en kat der konstant blev ved og døde fordi jeg ikke anede hvordan man tog af den xD Og en sød dinosaur på et håndledsrem, som et ur. Det var nok min yndlings.
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Retro tråden

Indlægaf SsjGogo » tors 14. jul 2011 10:51

Hvis jeg skal pege på noget, der fyldte meget i min barndom, må jeg henvise til:

http://www.rtl2.de/


:D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
MADAO
Chunin
Chunin
Indlæg: 115
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 21:59
Køn: Mand

Re: Retro tråden

Indlægaf MADAO » tors 14. jul 2011 13:25

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Retro tråden

Indlægaf SsjGogo » tors 14. jul 2011 13:49

MADAO skrev:Billede


Fuck yeah! :D
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster