Fremtiden for anime og manga miljøet i Danmark?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Fremtiden for anime og manga miljøet i Danmark?

Indlægaf Tanerion » ons 18. jun 2014 17:28

SsjGogo skrev:Sidespring - men det lader også til - at folk generelt er "ligeglade" med det såkaldte miljø og er tilfredse med, at de har fundet et lille hjørne, hvor det kan være til.

Det må også betyde noget.

Måske ikke så relevant for jer men heroppe har vi ingen cons og alligevel stortrives anime og manga fans.
Cosplayere har vi vist også et par af :)

Uden cons og hjemmesider og lignende er der ingen der er mere "kendt" eller har højere status end andre og derfor er der ikke rigtig nogen konflikter.

Det er ikke et stort miljø men alle kan være der uanset hvor i fandommen ens interesse ligger.
Når alle føler sig velkomne vil de gerne være med og sammenholdet føles stærkere.
Senest rettet af Tanerion ons 18. jun 2014 22:18, rettet i alt 1 gang.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Fremtiden for anime og manga miljøet i Danmark?

Indlægaf l.mathiasen » ons 18. jun 2014 20:14

Peger på emnets titel og beder folk om at forholde sig til det og ikke andet, har man ting der ikke direkte vedrører emnet foreslår jeg man starter en ny tråd op.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Molly-chan
Chibi
Chibi
Indlæg: 27
Tilmeldt: søn 24. jan 2016 18:55
Køn: Kvinde

Re: Fremtiden for anime og manga miljøet i Danmark?

Indlægaf Molly-chan » lør 9. jul 2016 10:50

Miljøet er ved at dø ud? Whaaaat? Har faktisk den præcis modsatte opfattelse? :S

De fleste i min skole har da en forståelse for hvad anime er, og jeg kender da 10-11 personer der ser anime på min egen alder (er 13)

Din smag i serier/film definere lige så meget (hvis ikke mere) hvilken "gruppe" du tilhører, som eksempelvis musiksmag og tøjstil (i hvert fald på min skole og skolerne i nærheden).
Det vil sige at hvis du ser anime/tegnefilm er du en del af den nørdede gruppe (på den gode måde), og ser du serier som orange is the new Black og teen Wolf tilhører man den mere poppede gruppe.

Anime har masser af fremtid blandt de unge, se bare hvor mange 13-14 årige der er på J-Popcon.
Jeg tror bare det er de færreste unge der har facebook og opsøger forums (vi gider jo som regel ikke at være der hvor de gamle er :p )
Vi er mere på instagram og ser vores elskede youtubere (min generation bliver ofte omtalt som youtube-generationen). Ja, anime bliver stort set aldrig vist i TV, men der er altså også kun omkring 10 på min årgang der overhovedet ser TV, langt størstedelen ser Netflix eller crunchyroll. TV har ingen fremtid.

Det kan selvfølgelig godt være, at det er bare er mit miljø der er underligt :/

Undskyld jeg hiver op i en gammel tråd, men jeg føler bare at det var vigtigt at forsikre jer om at det lader til at anime ser ud til at have masser af fremtid :D

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Fremtiden for anime og manga miljøet i Danmark?

Indlægaf JoaCHIP » lør 9. jul 2016 11:16

Molly-chan skrev:Jeg tror bare det er de færreste unge der har facebook og opsøger forums (vi gider jo som regel ikke at være der hvor de gamle er :p )
Vi er mere på instagram og ser vores elskede youtubere (min generation bliver ofte omtalt som youtube-generationen). Ja, anime bliver stort set aldrig vist i TV, men der er altså også kun omkring 10 på min årgang der overhovedet ser TV, langt størstedelen ser Netflix eller crunchyroll. TV har ingen fremtid.

Stor high-five herfra! (Y) Jeg droppede selv TV for lang tid siden, og gider ikke facebook. Men er totalt på intagram og youtube i stedet for... og jeg tilhører ellers en aldersgruppe der plejer at rende rundt og brokke sig over "ungdommen nu til dags". :D
RYST OG NYD!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster