Ebay?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Fochi-chan
Jonin
Jonin
Indlæg: 243
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 00:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odder, Jylland
Kontakt:

Ebay?

Indlægaf Fochi-chan » ons 1. okt 2014 23:00

Hej alle sammen :P

Jeg kunne ikke lige finde et indlæg om Ebay, så jeg lavede lige en ny en :P

Jeg er stadig ny ved køb af ting over nettet, og ville lige spørge de mere erfarne mennesker her på Animanga om hjælp

Jeg har nemlig fundet et spil på Ebay.co.uk og kunne godt tænke mig at købe den. Men er det lidt ligesom dba hvor man kontakter sælgeren. Eller er det lige som amazon hvor det hovedsageligt er amazon som sælger det? ???

Som sagt, er stadig ny til det med køb over nettet, og det tog mig lang tid før jeg følte mig sikker ved køb fra amazon :)

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Ebay?

Indlægaf Tanerion » ons 1. okt 2014 23:09

Du skal først og fremmest have en paypal konto.

Man køber fra forskellige sælgere som man kan kontakte hvis man har spørgsmål eller vil forsøge at prutte om prisen.

Man behøver dog ikke tage kontakt til sælgeren.
Du kan bare vælge at købe varen og betale for den og så ordner sælgeren resten.

Hvis du er i tvivl om sælgeren er til at stole på kan du altid tjekke hans feedback :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Fochi-chan
Jonin
Jonin
Indlæg: 243
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 00:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odder, Jylland
Kontakt:

Re: Ebay?

Indlægaf Fochi-chan » ons 1. okt 2014 23:12

Jeg har allerede en paypal, så den del er hvert fald ordnet :D

Jeg har hørt meget om told på pakker fra ebay o.s.v
gælder det også når det er fra Ebay.co.uk, eller er det kun når det er fra ebay.com?

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Ebay?

Indlægaf Tanerion » ons 1. okt 2014 23:22

Det har ikke noget med siden at gøre men mere med sælgerne.
Man kan købe fra alle de samme sælgere uanset hvilken side man benytter.

Husk altid at læse beskrivelsen af varen så du er sikker på at alt er som det skal være (sælgerne bruger indimellem billeder de har fundet på nettet og skriver så i beskrivelsen hvilken tilstand deres vare er i).
Og hvis du køber fra en amerikansk sælger vil jeg ikke anbefale at du køber fra dem hvis de bruger eBay's global shipping program (du kan måske overtale sælgeren til at bruge en anden metode).
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Fochi-chan
Jonin
Jonin
Indlæg: 243
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 00:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odder, Jylland
Kontakt:

Re: Ebay?

Indlægaf Fochi-chan » ons 1. okt 2014 23:44

Jeg kan ikke finde ud af, hvor det er det bliver solgt fra. Men personen har en positive feedback på 99.5% plus personen har vist en butik ved navn Games N Geeks Store :)

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Ebay?

Indlægaf Tanerion » tors 2. okt 2014 00:26

Jeg fandt en sælger ved det navn som vistnok er fra england.
Der står at han muligvis ikke sender til danmark så hvis det er den samme sælger som du har fat i så må du helst spørge om det før du køber.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Fochi-chan
Jonin
Jonin
Indlæg: 243
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 00:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odder, Jylland
Kontakt:

Re: Ebay?

Indlægaf Fochi-chan » tors 2. okt 2014 08:03

Okay, det vil jeg så lige prøve først :D Tusind tak for din hjælp $_$ $_$ $_$

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Ebay?

Indlægaf Manna » lør 4. okt 2014 10:22

Min erfaring er, at de fleste sælgere er lokaliseret i UK, og ellers gør ebay opmæksom på det. Som Tan siger, så har US sælgere mulighed for at bruge global shipping programme, hvilket du kan læse mere om her: http://pages.ebay.co.uk/help/buy/shipping-globally.html

Og ellers kan du altid hurtigt tjekke følgende info på tingen:
Billede

Og ja, spørg altid om de kan sende til DK hvis ikke det står der, jeg har før været heldig ;)
~Queen of the night~

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Ebay?

Indlægaf Tanerion » lør 4. okt 2014 11:24

Manna skrev:Min erfaring er, at de fleste sælgere er lokaliseret i UK, og ellers gør ebay opmæksom på det.

I hvertfald hvis man bruger ebay.co.uk og ikke har markeret 'worldwide' når man søger efter ting :)

Og ja som sagt må du endelig ikke købe fra nogen der bruger global shipping programme.
Det eneste man får ud af det er at man betaler tolden lige med det samme og så bliver eventuel polstring muligvis taget ud af pakken så den risikerer at blive skadet på turen.
Hvis pakken da når frem... det gjorde den ene pakke jeg bestilte på den måde nemlig ikke.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Ebay?

Indlægaf Skymone » man 13. okt 2014 08:52

Jeg har aldrig prøvet at få noget sendt med det der global shipping-halløj.
Hvis jeg skal købe noget, som jeg ved koster en del (fx købte jeg mit airbrush sæt på eBay), så plejer jeg at søge på ebay.co.uk og ovre i venstre kolonne, når man scroller lidt ned, kan man vælge, hvor tingene kommer fra. Der plejer jeg så at vælge "European union", så kommer der nemlig ikke told på :)
Hvis jeg skal købe billige ting til 80-100 kr (LED'er, parykker osv), så søger jeg bare på ebay.com og køber som regel fra Kina. Mine ting er ikke røget i tolden de sidste par år, selvom jeg får 3-4 pakker om måneden. Men hvis man køber for mere end 80 kr fra udenfor EU, så kommer der moms og gebyr på, under 80 kr gør der ikke. Men kinesere på eBay plejer at markere som gave alligevel (også selvom man ikke beder om det >.<)
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster