Hvordan holde r i jul i år ? :3

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Hvordan holde r i jul i år ? :3

Indlægaf Tanerion » tirs 23. dec 2014 20:38

JoaCHIP skrev:Nyd det. Spontanitet er godt for sjælen! (Y) I min familie var julen nærmest en slags fastlagt og tilstræbt tvangshandling, dengang min far levede. Som en slags psykotisk udgave af Groundhog Day, hvor enhver afvigelse fra traditionen blev set som et uønsket ungdomsoprør. Det er heldigvis løsnet meget op siden...

Den eneste rigtige tradition jeg har om julen er at spille Metal Slug Anthology sammen med min lillebror :jul:

EDIT: Og at se nogen af mine yndlings klassiske animes :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Hvordan holde r i jul i år ? :3

Indlægaf Sylveon » tirs 23. dec 2014 20:47

Tror det bliver en ret 'easy-going' jul i år. Det bliver kun mig og min mor, og siden jeg har formået at fange en ret styg forkølelse lige før jul (så heldig er jeg), bliver der vist ikke den store dansen om juletræet, eller julesang.
- Ikke at vi har fået købt et juletræ. :p

Vi ender sikkert med at bestille pizza, og ellers fortsætte aftenen med at hun laver noget af sit, mens jeg drager til anime. Som man kan høre, går vi ikke forfærdeligt meget op i julen, i min familie.

Det er nu hyggeligt alligevel.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
Mathias
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1269
Tilmeldt: søn 13. jul 2014 20:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Hvordan holde r i jul i år ? :3

Indlægaf Mathias » ons 24. dec 2014 16:02

Billede
Tænkte jeg lige ville dele juletræet :)
I am not childish! Do you honestly think a CHILD could afford all these plushies?

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvordan holde r i jul i år ? :3

Indlægaf Shadari » ons 24. dec 2014 16:24

Mathias skrev:Billede
Tænkte jeg lige ville dele juletræet :)

Ej hvor er det flot :D
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Hvordan holde r i jul i år ? :3

Indlægaf Gintoki » fre 26. dec 2014 15:32

JoaCHIP skrev:
SsjGogo skrev:Vi fejrer egentlig ikke jul, da vi sådan set ikke er et kristent hjem, men "hyggeaspektet" er så tiltalende, at vi alligevel gør noget ud af det.

Psst... ordet "jul" fremfor "kristmesse" er netop et tegn på, at julen oprindeligt var en ikke-kristen højtid. Den er omtalt i både gothiske tekster og de islandske edda'er. At fejre vintersolhverv og sommersolhverv er med garanti langt ældre end kristendommen. Der er heller ingen nisser i biblen.

Så bare fejr løs! :D

Meget tyder endvidere på at julemanden faktisk er Odin fra den nordiske mytologi og at Rudolf med den røde tud er Sleipner Odins hest. Vikingerne fejrede jo Yule som vores Jul har fået navn af :3
Kristendommen tog jo ofte de traditioner folk havde i forvejen og "pyntede" på dem med kristendom for på den måde stille og roligt at konvertere folk over til kristendommen :P

Og til trådens egentlige spørgsmål, Hvordan jeg fejrede min jul i år? Det gjorde jeg med kæresten, min mor, min tante og kusine samt hendes lille søn :jul:
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster