Ensomhed

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ensomhed

Indlægaf SsjGogo » lør 25. apr 2015 10:13

Man skal ikke undskylde for at dele så et intimt emne med andre. Tak for et ærligt indlæg!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Mathias
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1269
Tilmeldt: søn 13. jul 2014 20:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Ensomhed

Indlægaf Mathias » lør 25. apr 2015 14:08

Helt enig, man skal ikke undskylde for at være villig til at dele! :)
I am not childish! Do you honestly think a CHILD could afford all these plushies?

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Ensomhed

Indlægaf supergummibear » lør 25. apr 2015 15:54

SsjGogo skrev:Man skal ikke undskylde for at dele så et intimt emne med andre. Tak for et ærligt indlæg!


Mathias skrev:Helt enig, man skal ikke undskylde for at være villig til at dele! :)


Okay så ;) tænkte at der måske godt kunne være nogen der ude, der knapt satte pris på så personlige indlæg, hvem ved :P
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Ensomhed

Indlægaf nielsm » lør 25. apr 2015 16:48

Jeg har ingen tænder... øh... nej, jeg har aldrig haft særlig mange venner.

Faktisk kunne jeg citere store dele af suppergummibears historie og kalde det for mit eget, for der er rigtig mange dele af det jeg genkender. Dog lige med de undtagelser at jeg jo har gået i skole i København, og så at det aldrig var tegnefilm på TV jeg så hjemme, men spil og programmering på computeren jeg sad og brugte tiden for mig selv på.
Jeg gik på et fritidshjem og -klub i mange år, sammen med flere fra min klasse, og havde også nogen enkelte venner, men som jeg husker tilbage så havde jeg måske egentlig også meget tid hvor jeg mest var for mig selv.
Efterhånden gennem årene blev det nok mere og mere tydeligt at mine interesser var forskellige fra stort set hele resten af min klasse, og jeg blev mere og mere for mig selv. Når jeg tænker tilbage burde jeg måske faktisk have taget imod de tilbud jeg fik om at flytte til parallelklassen... men hvem ved hvor jeg så var endt i dag :)

Det var heller ikke nogen særlig gode venner jeg havde mig, og i de senere år tror jeg egentlig også jeg måske mest kun var "deres ven" når det var nyttigt for dem.
Jeg gik ind i folkeskolen lidt alene, og kom ud meget for mig selv.

Det var ikke meget bedre i gymnasiet. Der var nogen enkelte som jeg talte med, men sådan egentlig at være sammen skete stort set kun til store fællesarrangementer. Jeg følte jeg havde meget lidt til fælles med nogen og at der ikke rigtig var nogen der gad mig.
Da jeg afsluttede gymnasiet kunne jeg stadig ikke navnene på alle mine klassekammerater. Jeg har stort set ikke haft noget med nogen af dem at gøre siden, bortset fra at tilfældigt møde nogen en gang eller to i byen.

Som resultat af alt det, tror jeg i hvert fald, fik jeg heller ikke gjort mig nogen varige bekendtskaber da jeg straks efter gymnasiet begyndte at studere datalogi på KU. På trods af at det skulle være den perfekte koncentration af nørder ligesom mig.

Det var dog på mit sidste år i gymnasiet at jeg fik en interesse for anime, og efterhånden fandt nogen danske online-fællesskaber for det, og fik deltaget i nogen arrangementer. Jeg tror faktisk det har været de første gange jeg rigtig har syntes jeg har mødt ligesindede. Det er de længst varende og bedste bekendtskaber jeg har gjort mig gennem det.

Men... jeg er ensom.
Meget ofte.
Man kan sagtens være virtuelt sammen med en masse mennesker og have en god samtale online, og stadig være ensom.
Det er en kæmpe byrde for mig at invitere nogen som helst til noget som helst. Jeg bilder mig selv ind at der nok ikke er nogen der gider. At jeg forstyrrer. Jeg bilder mig selv ind at det kræver mere end jeg kan levere. Så jeg giver op på forhånd.
Derfor er jeg glad for at blive inviteret til ting, det er lettere at bare sige ja. Det hjælper en smule, men ikke altid.

Jeg prøver at gøre noget ved det, men det er svært. Jeg flytter om to uger, får endelig en lejlighed der rigtigt er min, hvor jeg kan bo så længe jeg vil. Jeg fortæller mig selv at min boligsituation er en byrde der bliver løftet, og at nu skal det være. Jeg vil prøve at være mere aktiv nu, også selvom jeg flytter længere væk fra de fleste jeg kender.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ensomhed

Indlægaf SsjGogo » lør 25. apr 2015 17:29

Med fare for at lyde som en dårlig Dr. Phil - så er det aldrig en byrde, at dele lidt af sit liv med andre.

Hvis andre opfatter det sådan, så er de alligevel ikke nogen man burde ofre sin tid på.

Jeg har haft fornøjelsen af at møde dig flere gange Niels, og selvom vi er meget forskellige synes jeg vældig godt om din indsigt i mange ting, og din nørdede tilgang til livet (ment absolut positivt!). :)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster