Sommeren er over os!

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Sommeren er over os!

Indlægaf JoaCHIP » søn 12. jul 2015 18:45

Wow, den helt store tour-de-kina herinde. Spændende.

Og ja, hvordan gebærder man sig i Kina? Det virker ikke som om at trip & tricks fra Japan kan bruges til særligt meget her?
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Mathias
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1269
Tilmeldt: søn 13. jul 2014 20:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Sommeren er over os!

Indlægaf Mathias » søn 12. jul 2015 20:45

Fandt en side med etikette

http://www.travelchinaguide.com/essential/etiquette.htm

Kan være en der har været i Kina kan bekræfte at rådene passer :)
I am not childish! Do you honestly think a CHILD could afford all these plushies?

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Sommeren er over os!

Indlægaf Manna » ons 15. jul 2015 14:53

Passer hus for de gamle, og har fået vasket al murværket for alger. Ved ikke hvorfor jeg siger ja til det gang på gang, tror jeg glemmer hvor meget lort man får i hovedet når man står med en højtryksrenser på tæt hold xD Som i, 10 cm. fra dit fjæs, tæt :D
Derudover tror jeg det lykkedes ikke at slå drivhuset ihjel i år, og med en hel fryser fuld af mad er det jo ikke pengepungen der bliver trykket :p
~Queen of the night~

Brugeravatar
Mathias
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1269
Tilmeldt: søn 13. jul 2014 20:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Sommeren er over os!

Indlægaf Mathias » ons 15. jul 2015 15:47

Manna skrev:Passer hus for de gamle, og har fået vasket al murværket for alger. Ved ikke hvorfor jeg siger ja til det gang på gang, tror jeg glemmer hvor meget lort man får i hovedet når man står med en højtryksrenser på tæt hold xD Som i, 10 cm. fra dit fjæs, tæt :D
Derudover tror jeg det lykkedes ikke at slå drivhuset ihjel i år, og med en hel fryser fuld af mad er det jo ikke pengepungen der bliver trykket :p

Lyder egentlig sjovt at "lege" med en højtryks renser xD

Men jeg syntes så også det var sjovt bare at spule min bedstemors havestole rene med en vandslange xD
I am not childish! Do you honestly think a CHILD could afford all these plushies?

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Sommeren er over os!

Indlægaf Manna » ons 15. jul 2015 21:59

Mathias skrev:Lyder egentlig sjovt at "lege" med en højtryks renser xD

Men jeg syntes så også det var sjovt bare at spule min bedstemors havestole rene med en vandslange xD

Altså jeg laver som regel en form for "grafitti" på muren, og ser hvor længe jeg kan vaske udenom før jeg er nødt til at vaske det over :D
Men man skal være varsom, for der er satme smæk på, havde glemt det da lige ville skylle man hånd, av for pokker det var noget af et rap over nallerne xD
~Queen of the night~

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Sommeren er over os!

Indlægaf Tanerion » ons 15. jul 2015 23:33

Brugte selv en ret kraftig højtryksrenser i dag.
Ramte en næsten fuld sodavandsflaske med den og flasken røg 3-4 meter gennem luften lige i en mur og ned i jorden før den kom flyvende tilbage over hovedet på mig.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Sommeren er over os!

Indlægaf Willow » fre 17. jul 2015 17:23

Sylveon skrev:
Puuh, det var vist også i Beijing og derefer et sted i Hunan provinsen. Jeg er ikke selv med til at planlægge det, da det ikke er en turisttur, så kan ikke sige så meget. :p
Jeg skal derned med fire andre, for at repræsentere fædrelandet i en konkurrence. Jeg har heller ikke været i Kina før, så det bliver en oplevelse. :D

Så, hvis du har nogle råd til hvordan man skal begå sig derovre, må du meget gerne komme med dem. xD


JoaCHIP skrev:Wow, den helt store tour-de-kina herinde. Spændende.

Og ja, hvordan gebærder man sig i Kina? Det virker ikke som om at trip & tricks fra Japan kan bruges til særligt meget her?


Mathias skrev:Fandt en side med etikette

http://www.travelchinaguide.com/essential/etiquette.htm

Kan være en der har været i Kina kan bekræfte at rådene passer :)


Haha, sorry :D Totalt sommerferiehjerne.

Har jo efterhånden boet i Kina et par gange, og det er ganske rigtigt at Japan og Kina er meget forskellige fra hinanden. Kina har dog også en lang og farverig kultur bag sig, og derved også en masse høflighedsfraser. Såsom at du tager imod genstande med begge hænder, du skal ære din familie, og at du tiltaler folk med deres efternavn. Desuden er det en ære at betale for middagen, når man er ude, så af og til oplever du folk, der skændes om, hvem der skal betale regningen. Derfor er linket Mathias pegede på en helt fin guideline.

Men som så mange andre steder, er de unge langt mere liberale end de ældre. Du skal som sådan ikke frygte at gøre noget forkert, meget bliver tilgivet ved, at du er fremmed, og derfor ikke ved bedre (Dumme udlænding, fatter ingenting). Mit bedste råd er at møde landet med åbenhed, respekt og tålmodighed, så kommer du rigtig langt. Specielt tålmodighed... Det er lidt af et kulturchok. Kinesere kigger stadigvæk ufattelig meget på fremmede og beder om billeder. I Kina er der et andet støjniveau, og en anden mennesketæthed end hvad man er vant til fra Danmark, så hold hovedet koldt! :D

Og jah, du skal forberede dig på at blive snydt et par gange. Bed altid om prisen på forhånd, vær ikke bange for at sige nej, gå ikke med fremmede på tehuse og kunstmuseer.

Når det så er sagt, er Kina et åbent og varmt land at rejse i. Folk er ofte meget hjælpsomme og snaksagelige. Jeg har rejst alene i Kina både uden at kunne tale kinesisk, og efter jeg lærte kinesisk. Jeg følte mig altid tryg. Men der er jo også en grund til at jeg vender tilbage hele tiden!

Edit: Desuden er det en rigtig god ide at have små danske gaver med til eventuelle kontaktpersoner, eller andre mennesker, der har hjulpet dig undervejs på din rejse.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Sommeren er over os!

Indlægaf SsjGogo » fre 17. jul 2015 22:03

I tillæg til Willows indlæg - så var mit indtryk af Kina og især de unge kinesere, at de ikke nødvendigvis går så meget op i de gamle traditioner. Især i de vestlige dele af Kina (navnlig byen Lijang, hvor det fantastiske Tiger Leaping Gorge er), er folk helt cool og synes det er lidt sjovt, at dumme, fede europæere, som undertegnede, kokser rundt i det.

Og alkohol er den bedste translatør i verden! :)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster