Stilhed og inaktivitet på AniManga

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf SsjGogo » fre 21. aug 2015 23:21

Kære alle

Jeg har i lang tid bemærket, at aktivitetsniveauet er faldende på AniManga.

Måske nogle af jer vil fortælle, hvad det skyldes.

Skriv endelig frit fra leveren - konstruktiv kritik er altid godt.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf Manna » lør 22. aug 2015 01:47

Jeg tror desværre der måske sker det her som på andre fora, at folk efterhånden har det hele samet på facebook, og derfor måske ikke kommer herind så tit.
Personligt føler jeg også at det er svært at finde på "nye" ting at snakke om, med udtagelse af ny anime, så derfor bliver det mest de mere casual tråde der er aktivitet i.
Jeg har oplevet det samme på vores dukke-forum, at der simpelthen ikke rigtig sker noget. Folk kigger måske forbi ind i mellem, men de gør sjældent noget aktivt.

Jeg synes det er en skam, da jeg har nemmere ved at finde gamle emner på et fora frem for på fb, og jeg prøver at motivere mig selv til også at skrive noget, frem for bare at kigge, læse og "gå" igen.

Men jeg håber da at her ikke bliver fuldstændig dødt for det ville være ærgeligt.
~Queen of the night~

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf l.mathiasen » lør 22. aug 2015 10:39

Der er en del grunde.
Man har i flere år ikke kunnet oprette en bruger, så folk er drejet væk ved indgangen. Det var reelt dengang det gik galt.
Forsiden. Der er ingen aktivitet på forsiden, hvilket Google straffer hårdt, så man simpelthen ikke bliver præsenteret for siden på Google.
Debattonen. Den har til tider været ret hård uden der er gjort noget ved det, så folk og partnere flygtede væk.
Manglende interesse fra admins. Hvis ikke admins selv gider gider skrive konstruktive indlæg gør andre det nok heller ikke.
Men går ikke på Facebook og laver en charme offensiv hvor man på grupperne fortæller folk hvad fordelen er ved et forum, og man har heller ikke sin egen Facebook side hvor man linker til spændende nyheder og debatter på animanga så folk der har glemt at besøge siden kan se det(og nej det flytter ikke debatten på Facebook, sådan fungerer det slet ikke).
Sommer. Lige nu er det jo ret varmt, så bruger man ikke tiden på tegnefilm indendørs
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
TheIssing
Chunin
Chunin
Indlæg: 105
Tilmeldt: søn 29. apr 2012 19:05
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Havet

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf TheIssing » lør 22. aug 2015 12:38

jeg må sige, at det altid har taget mig meget tid, at varme op til forums, men jeg kan langt bedre lide dem end bare facebook diskussioner, da det er lettere at finde. Så det er først nu, jeg begyndt at blive bedre til regelmæssigt at kigge forbi.
Jeg tror de overstående har ret godt fat i hvad manglerne er.
I burde nok gøre det lettere at blive medlem, og så opdatere forsiden, afstemninger og etc. det ville nok bringe lidt folk tilbage igen. samme hvis i havde en facebook side, hvor i linker til diverse debatter i ny og næ. det kunne måske få facebook brugerne her til.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf JoaCHIP » lør 22. aug 2015 16:15

Det er en generel trend. Det er ikke kun AniManga der er suget tør for brugere. Mange andre sites jeg har frekventeret i 10-15 år er stille og roligt ved at tørre ud, og et par har allerede drejet nøglen om.

Om det så er facebook, smartphones eller begge dele der er årsagen ligger hen i det uvisse.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf Shadari » lør 22. aug 2015 16:44

Altså det sommer ! xD
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf JoaCHIP » lør 22. aug 2015 16:55

Ha ha, jo, men det er en tendens der har været 2-3 år nu.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf SsjGogo » man 24. aug 2015 09:29

Jeg er sådan set enig i næsten alle bemærkninger, og tak for dem. Der er ingen tvivl om, at vi kunne have været mere skarpe med, at fixe registrerings problemet og opdateringen af forsiden.

Problemet med AniManga.dk var måske også, at vi i starten simpelthen ville for meget - og det gav bagslag. Vi ville både have et forum, galleri, chat, database (wiki), personlige vægge m.v. - alt for meget på en gang, hvilket mere gav et indtryk af, at vi ikke havde styr på siden end at vi havde mange gode tilbud.

Siden har vi skåret det til - men der er ingen tvivl om at siden kunne blive meget bedre. Jeg tror dog desværre ikke, at AniManga i den nærmeste fremtid kommer til at udvikle sig meget mere end det er nu - hvor det er en lille hyggelig hjørne for nogle udvalgte aktive medlemmer, men det er også måske fint nok.

Hvis jeg skulle gå på klingen med en ting, så er det, at jeg faktisk ikke er enig i, at en alt for hård tone har været tilladt og har bidraget til et fald i aktivitet. Så har vi i hvert fald en meget forskellig definition af, hvad hård tone er på et online fora.

Der har været lidt "nerd rage" i enkelte debatter, men værre var det ikke end, at tråden enten blev lukket eller parterne blev bedt om at styre sig, hvis det var ved at kappe over.

AniManga har aldrig haft "partnere" - der har været initiativer, som brugte AniManga som reklamesøjle, men da aktiviteten faldt - var vi ikke længere interessante - ellers var det initiativer som trak sig omgående efter, at nogen satte spørgsmålstegn ved deres planlægningsevner. AniManga var dog altid tænkt som et sted, hvor den frie tone skulle herske - og det eneste ord der ikke måtte bruges var c.e.n.s.u.r. :)

Men det er naturligvis en subjektiv ting, og jeg er da naturligvis ked af, hvis nogen har følt sig stødt eller krænket på AniManga - men en hjemmeside, hvor der tales tegnefilm og spil, bør helst heller ikke være et kampplads og det burde i alle tilfælde (helst ikke) rykke for meget ved folks indre balance.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf JoaCHIP » man 24. aug 2015 09:58

Forum'er (specielt de danske) er nu altid kamppladser og mudderkastningskonkurrencer, har jeg indtryk af.

Og jo, der har da været nogen drillerier, men jeg synes næsten altid de har været med et lille blink af ironi bag sig, og ikke sådan noget decideret had.

Men spændet i alder er også stort herinde, og jeg kunne godt forestille mig, at tingene ser noget anderledes ud for én på 16 end de gør for en gammel én som jeg.

Folk må endelig brokke sig, hvis de føler vi går over stregen. Den slags ville jeg altid tage alvorligt.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf l.mathiasen » man 24. aug 2015 11:22

SsjGogo skrev:Hvis jeg skulle gå på klingen med en ting, så er det, at jeg faktisk ikke er enig i, at en alt for hård tone har været tilladt og har bidraget til et fald i aktivitet. Så har vi i hvert fald en meget forskellig definition af, hvad hård tone er på et online fora.

Der har været lidt "nerd rage" i enkelte debatter, men værre var det ikke end, at tråden enten blev lukket eller parterne blev bedt om at styre sig, hvis det var ved at kappe over.

AniManga har aldrig haft "partnere" - der har været initiativer, som brugte AniManga som reklamesøjle, men da aktiviteten faldt - var vi ikke længere interessante - ellers var det initiativer som trak sig omgående efter, at nogen satte spørgsmålstegn ved deres planlægningsevner. AniManga var dog altid tænkt som et sted, hvor den frie tone skulle herske - og det eneste ord der ikke måtte bruges var c.e.n.s.u.r. :)

Men det er naturligvis en subjektiv ting, og jeg er da naturligvis ked af, hvis nogen har følt sig stødt eller krænket på AniManga - men en hjemmeside, hvor der tales tegnefilm og spil, bør helst heller ikke være et kampplads og det burde i alle tilfælde (helst ikke) rykke for meget ved folks indre balance.

Jeg forholder mig egentlig bare til hvad andre har sagt, "og ude i byen" har animanga ikke det bedste rygte grundet debattonen. Så kan principperne (som vi kan debattere om er blevet overholdt i virkeligheden, men det er lige meget for denne debat) være så gode at have, men uden brugere er de jo ret ligegyldige. Nationen er også et sted hvor den frie tone hersker, men det har jo også betydet at det ikke er en debat man ønsker at deltage i.

Hvis Animanga synes kritikken er forkert, så er det jo bare med at komme ud hvor folk er på nettet og fortælle dem at vi altså er et flink forum, med spændende debatter, og de er mere end velkommen til at komme forbi og deltage.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 49 gæster