Stilhed og inaktivitet på AniManga

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf SsjGogo » man 24. aug 2015 19:49

Jeg er - som skrevet tidligere - enig i meget af kritikken og taknemlig for den. Selvom min - og tilsyneladende de andre adminstratorers tærskel er anderledes, er jeg da oprigtig ked af, at folk åbenbart er blevet skræmt væk pga tonen.

Det har ikke været mit indtryk under de events m.v. jeg har deltaget i på Sjælland, hvor den manglende udvikling på siden er blevet fremhævet.

Det er dog også underordnet - er der blot en, der er blevet skræmt væk af tonen - er det en for meget. Hensigten var at have en side, hvor der var en stemme til alle - så det synes er rigtig synd.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf JoaCHIP » man 24. aug 2015 20:08

l.mathiasen skrev:... så er det jo bare med at komme ud hvor folk er på nettet ...

Nogen der ved hvor de er, iøvrigt?
RYST OG NYD!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf JoaCHIP » man 24. aug 2015 21:45

Og det viser sig at der åbenbart virkeligt er en opfattelse "derude" af, at vi har en hård tone.

Men konkrete facts udebliver, så vi kan jo ikke lave noget om, hvis der er ikke er nogen der tør sige hvad der egentlig er galt.

"Jeg har hørt, at der er én der kender en anden, som engang har sagt at AniManga er nogen væmmelige nogen" er altså ikke helt godt nok. :D
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf Gintoki » man 24. aug 2015 21:59

JoaCHIP skrev:
l.mathiasen skrev:... så er det jo bare med at komme ud hvor folk er på nettet ...

Nogen der ved hvor de er, iøvrigt?

Jeg gætter på de holder til i facebook hjørnet :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf psyg » man 24. aug 2015 23:56

JoaCHIP skrev:Og det viser sig at der åbenbart virkeligt er en opfattelse "derude" af, at vi har en hård tone.

Men konkrete facts udebliver, så vi kan jo ikke lave noget om, hvis der er ikke er nogen der tør sige hvad der egentlig er galt.

"Jeg har hørt, at der er én der kender en anden, som engang har sagt at AniManga er nogen væmmelige nogen" er altså ikke helt godt nok. :D

Ok jeg kan ikke huske hvad de folk der ude har sagt præcist, kun at jeg har kunne nikke genkendene til de ting de har sagt, og at vi snakker om mere end bare et par få personer.

Så i må tage til takke med mine tanker om hvad der er galt, hvorfor folk syns der er en hård tone og hvorfor man ikke gider Animanga. Nogle er ting som jeg har set bragt op af mig selv og andre før uden at det er blevet mødt af nogensom helst form for forståelse men vil give det et forsøg aligevel fordi nogen af de ting som aldrede er skrevet her gør mig vred.

En af de ting der virkeligt har gået mig på er manglende opbakning og/eller disderet mod arbejdning af bruger startede initiativer og folk der hjælper med siden. Har hørt mange oplevelser omkring det og har også selv oplevet en del, som eksemple så havde vi en periode en diskution af nye anime serier på chatten efter vær sæson start, men fik at vide det var fuldstændig urimeligt at bruge et par timer 4 gange om året på chatten til at skrive om anime og at vi pænt kunne tage det et andet sted hen.

Hvis man spørg nogen om at lave et støre stykke arbejde som fx en oversættelse af et japansk interview så bør man som abselout minimum gøre det bare tilnærmelses vist læseligt inden man poster det, i sær hvis man har lovet det ville blive kigged igennem for stavefejl og formateret inden det bliver lagt op alt andet er disrespektfuldt.

der er talrige eksempler på den type adfær mod brugerne fra admins side af vilket giver mig en følelse af at være anden ranks borger på siden og arvler apati i forhold til hvad der forgår her.

Kritik og diskution omkring siden bliver taget som personlige angreb, det hele bliver fremstillet som et stort komplot hvor alting er i mod siden og at der ingen ting reelt har kunne være gjort, sidens kode er fucked så meget kan der ikke være i tvivl om, men det virker som at der er en forventing om man bare kan lade stå til og tingene så på magisk vis bliver bedre. Måske havde siden stadig være døende med åben bruger registrering det kan være svært at sige, men vi har ingen nye aktive brugere fået siden den blev lukket og det hjælper i værtfald ikke.

I forhold til den hårde tone så kan jeg slet ikke forstå folk ikke kan se den er her, nogle af de mest nedgørende og ubehalige ting jeg har oplevet sagt på internetted er sket på den her side vilket er imponerende i virkeligheden, godt stykke arbejde! der er dog nogle fantastiske menesker på siden og det er da også grunden til jeg stadig er her men her er også en del som jeg ikke ville savne et øjeblik.

men ideen om at vi er åbne og imødekommende det kan jeg ikke andet end rynke på smilebåndet af.
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf SsjGogo » tirs 25. aug 2015 07:26

Tak for det. Det lyder til, at du er meget frustreret over os Admins, navnlig Gintoki og mig, siden du referer til to konkrete episoder, som netop vi to var involveret i. (Som jeg husker det).

Den ene var vist Gintoki, som i chatten skrev, at man godt kunne skrive om noget andet. Det er selvfølgelig ikke i orden, at man blev bedt om at skride pga en anime chat.

Det andet punkt vedrører mig, som ikke fik sat en oversættelse pænt nok op, efter at den var blevet oversat af dig. Det beklagede jeg nu også dengang - og jeg vil ikke kede dig med yderligere undskyldninger.

Du skriver, at alt kritik af siden bliver opfattet som et personligt angreb. Det låser jo en lidt en ift et konkret svar, da alt vil blive opfattet som, at jeg eller andre admins har taget din kritik personligt.

Jeg er blot ked af, at du ikke påpegede de her ting til os - de gange vi har set hinanden, da en snak "face to face" er mere konstruktiv. Tonen ved vores hygge arrangmenter håber jeg ikke du anfægter.

Så jeg nøjes med et tak, og beklager, at vores opførsel har gjort dig frustreret.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf psyg » tirs 25. aug 2015 08:20

det drejer sig ikke kun om de ting det var 2 gode eksempler som jeg lige kunne komme på da jeg skrev indlæget, og det drejer sig ikke så meget om mig men mere om hvorfor andre folk som kunne komme eller har været på siden ikke kommer her mere.

der er en tid og et sted til at bringe alt op og med den måde som det generelt er blevet taget på så ville jeg aldrig kunne finde på at bringe det op til fx et hygge event, bl.a for ikke at ødelægge stemmingen.

Du skriver, at alt kritik af siden bliver opfattet som et personligt angreb. Det låser jo en lidt en ift et konkret svar, da alt vil blive opfattet som, at jeg eller andre admins har taget din kritik personligt.

virkelig? er det så urimelig du syns jeg virker? for min skyld behøver i ikke ændre noget jeg er sikker på jeg sagtens kan finde en bedre måde at tale de menesker på siden jeg stadig gider når det dør helt ud her.

jeg skrev kun et svar her fordi det tilsyndeladene virkede til det slet igen forstålse er for hvorfor folk måske ikke har syntes om siden, her er nogle eksempler.
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf nielsm » tirs 25. aug 2015 09:55

psyg skrev:I forhold til den hårde tone så kan jeg slet ikke forstå folk ikke kan se den er her, nogle af de mest nedgørende og ubehalige ting jeg har oplevet sagt på internetted er sket på den her side vilket er imponerende i virkeligheden, godt stykke arbejde! der er dog nogle fantastiske menesker på siden og det er da også grunden til jeg stadig er her men her er også en del som jeg ikke ville savne et øjeblik.

men ideen om at vi er åbne og imødekommende det kan jeg ikke andet end rynke på smilebåndet af.

Jeg må læse de forkerte dele af siden eller have været borte på de forkerte tidspunkter... det er så rigtigt nok at jeg ikke læser op mod 90% af det som bliver skrevet. (De fleste tråde i Generelt sektionen, bortset fra Nyheder, siger mig intet.)

Men forummet har en funktion til at rapportere et indlæg for at være upassende og jeg ville mene det er et acceptabelt teknologisk værktøj til at hjælpe med et menneskeligt problem.
På den anden side mistænker jeg så at de fleste med administrator/moderator adgang ikke ved, hvordan man læser eller behandler de rapporter der nu engang kunne blive skrevet ind. Jeg tjekkede lige, og der lå én åben rapport fra 2014 (som så var blevet ordnet via PM til en admin i stedet). Jeg vil med glæde undervise i administrator og moderator værktøjerne i phpBB, bare sig til, jeg skal nok kunne skabe plads i min kalender.


Men for at vende tilbage til hovedpunktet: Jeg tror der er mange ting, man kan sige, der kan være enormt stødende eller nedsættende over for nogen, uden at andre nødvendigvis overhovedet kan genkende det som potentielt provokerende. Der er mange ting jeg ikke kender til og situationer jeg ikke kan sætte mig ind i, så hvis jeg ikke får fortalt at her er altså noget galt, så går det mig fuldstændig forbi.

Derfor tror jeg det kan være en god ide at prøve at opbygge en kultur hvor det er i orden at rapportere indlæg også for ting man er usikker på om egentlig er problematiske, og ligeledes hvor rapporterne faktisk bliver læst og behandlet fornuftigt.
Sådan en ændring i sig selv er bare ikke nok, og det ville absolut være noget der skulle kombineres (PR-mæssigt) med en slags relancering, hvor der også er sket andre, mere direkte synlige ændringer.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf SsjGogo » tirs 25. aug 2015 11:40

Psyg - som jeg skriver flere gange - og hvilket jeg gerne gentager - så er jeg oprigtig taknemlig over, at kritikken bliver fremsendt. Og vi skriver bare på et forum for tegnefilm og spil, så ingen grund til overdramatiske "jeg klarer mig, når I går ned" - som sagt vi skriver bare - så vi kan lære af det, ikke kaste mudder på hinanden. :)

Jeg er bare overrasket over, at den hårde tone er en del af forklaringen, for vi har haft diverse diskussioner på forum om online-mobning:

viewtopic.php?f=14&t=1637&hilit=drille&start=20

Evt. opførsel på chat, herunder om det er "lukket":

viewtopic.php?f=14&t=2001&start=30

Ingen synes at nævne her, at tonen på AniManga er særlig hård - men tråden er også 2 år gammel, så det er måske kommet siden.

Jeg er fuldstændig enig i alle de andre anbringender, særligt om hjemmesidens manglende udvikling m.v. Jeg har dog forsøgt - efter bedste evne - at støtte folks initiativer og har bedt diverse folk om de havde lyst til at stå for noget særligt på siden.

Alle der havde lyst fik umiddelbart efter diverse rettigheder og nærmest fri leg ift. særlige emner, de måtte finde interessant.

Der har i AniMangas historie været enkeltsager, hvor en bestemt bruger eller en tråd er gået ude af kontrol, men disse tråde blev enten låst ellers fik vedkommende at vide, at han/hun/de skulle overveje sit sprogbrug.

I et enkelt tilfælde blev tonen så grel, efter gentagne påmindelser til brugeren, at vi måtte give et midlertidig ban.

Det er dog på ingen måde en undskyldning - og hvis du og L.Mathiasen har opfattet tonen for hård - så har den nok også været det. Især hvis du mener, at tonen på AniManga.dk er den hårdeste du har oplevet online overhovedet!

Det er beklageligt, og jeg håber at folk vil tage NielsM forslag til sig og rapportere lignende hændelser fremad. Og jeg synes også det er fornuftigt, at NielsM laver en lille vejledning i, hvordan evt. rapporter skal læses/håndteres (rent teknisk).
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Stilhed og inaktivitet på AniManga

Indlægaf JoaCHIP » tirs 25. aug 2015 12:01

At vi ikke har holdt øje med den her "Rapportér" knap er naturligvis vanvittigt pinligt. -_-*
Ingen har tænkt over, at det er indbygget funktionlitet i forum'et, og ingen har derfor taget den kasket på. Jeg påtager mig gerne at holde øje med den fremover.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 33 gæster