Projekt Memoir

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Spreeunit
Badeand
Badeand
Indlæg: 280
Tilmeldt: man 22. okt 2012 18:13
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valhalla

Projekt Memoir

Indlægaf Spreeunit » man 23. maj 2016 13:45

Halløjsa Animanga :)! tekst incomming!! + billeder ;) i dårlig kvalitet pfft sarreh -_-*

I de seneste par måneder har jeg været i gang med et lille tegneprojekt jeg enlig godt vil dele lidt med jer. Mit projekt er langt fra færdig og det meste er dog stadig i arbejdsstadiet. Og ja, det går faktisk temmeligt langsomt fremad i øjeblikket. Dels fordi min tid og energi ryger på arbejde og når jeg endelig har fri er energien faktisk stadigvæk ikke helt på sin plads efter lange arbejdsdage xD Men jeg håber dog det kommer mere run på her til August hvor jeg sidder på skolebænken igen, og have mere tid til at nå og være færdig før året er slut og faktisk have den første printet booklet i hånden.

jeg har meget længe gerne ville lave en lille artbook. Og jeg prøvede enda for nogle år siden at gå igang med en som omhandlede min egen historie og characters and what not. Men alt i den sammenhæng blev for rodet, var ikke inspireret til det meste og er bare ikke dygtig nok til at få det frem på papiret som jeg ville have det. Der var alt for meget arbejde i det som jeg ikke kunne overskue. Så det projekt må blive engang i fremtiden hvis mine tegne evner har ledt mig den rette vej imod forbedring pfft.

Så nu prøver jeg noget helt andet. Noget der er udfordrende nok men ikke så meget at jeg går død i det igen og igen som før. Conceptet i det har jeg valgt skal være "Simpelt" i den forstand at som jeg nævnte, hvis det bliver alt for compliceret, ender det med at jeg bliver umotiveret og ikke gider projektet mere :p Og det skal selvfølgelig ikke ende sådan, for jeg vil gerne have at det her lykkes.

Derfor undskylder jeg lidt på forhånd at hvis tingene ser kedeligt ud og ligner meget af det samme, Det er meningen det er som det er!. Det er det koncept jeg har valgt at gå efter, også efter egen vurdering af hvad jeg kan overskue.

---
Det jeg gjorde til at starte med var enlig bare lave en brainstorming. Skriv ned alt hvad der dukker op af ord og inspiration ned på papir og så arbejd ud fra det.
Det jeg blandt andet startede med at skrive ned var farvevalg. Jeg skal farvelægge det forholdsvis simpelt på computer når alt er ren tegnet.
De farver jeg har valgt er lyse toner i en form for vinter tema. Babyblå, lyslilla, lysrosa, brune nuancer, cremefarver ect ect. Og så havde jeg også den idé at der skulle være et eller andet form for objekt i højrød farve på hver tegning så ens blik blev fanget på det ved første øjekast. Men den idé virker som om det ikke helt passer ind mange steder, så den er stadig i tænkeboksen.
Jeg prøvede også at brainstorme en titel til mit projekt men jeg er simpelhen så elendig til at komme på navne til ting! Så jeg håber lidt jeg kan slippe afsted med den titel jeg har nu;,
Udover det fandt jeg også frem til at tegne en form for potrætter til den her artbook er nok det bedste for mig at gøre. Hvis jeg begynder alle mulige fancy pantsy poseringer og alt det der, så bliver jeg aldrig tilfreds og kommer ingen vegne.
Anyways det var lidt om det dersns brainstormning :P

Når alt inspirationen var skrevet ned på papir, gjorde jeg det at jeg tegnede små ulta hurtigere krudseduller i små firkanter på samme stykke papir. Det er faktisk en rigtigt god idé at når man har ideér, så skal det hurtigst skrives eller tegnes ned for ikke at det skal gå i glemmebogen.
Her er et lille billed af hvad jeg prøver at sige xD
Billede
Der er ingen grund til i det her trin at klaske for mange detaljer ind overhoved. det er mest for at man har et overblik og mere styr på sine ideér.
Billede

allerede her er der blevet sløjfet nogle ideér som ikke blev til så meget. Selv nu er der et par stykker som jeg kæmper lidt med og har delte meninger om jeg skal prøve at kæmpe videre med eller bare helt lade være og så komme på noget andet.
Mit mål var at have ca. de der 26-28 tegninger i mindst. Det lyder måske ikke af meget for nogle men der er dælme meget arbejde i det;, Størrelsen på min artbook er også planlagt til at være A5, men det afhænger af hvad ser bedst ud til slut når jeg får den printet.

BilledeBilledeBillede
Den her idé med at få en western dragon flettet ind kan jeg ikke rigtig få til at se ud som dengang jeg havde den i tankerne. Har prøvet lidt forskelligt men det virker forkert. Måske skulle jeg holde mig til mere Asian styled dragons :P synes det matcher mere, men det er måske bare mig pfft.
den første skitse har jeg ikke fået flettet en drage ind endnu nogen steder, men det kommer når inspirationen kommer snigende.

Her er to som er asiatisk dragon inspireret, jeg tænke også på den der gamle klassikere never ending story da jeg skitsede dem ned.
Billede
Billede

De her to skulle matche sammen med de to asains dragon lige oven over.
BilledeBillede

To som er i rentegnings trinet, skal bare sparke mig igang med at få dem færdige;,
BilledeBillede

Her er de rå arbejdstegninger til dem lige oven over.
Billede

Den her er faktisk en redo af en gammel tegning fra 2012, xD
Billede

Prøvede at rentegne men resultatet blev af en eller anden årsag ikke tilfredsstillende selvom det var noget pjat. men det fandt jeg først ud af da jeg havde ødelagt den med det der krimskrams til venstre;, op på hesten igen som man siger :P
BilledeBillede

Modparten til den ovenover blev møg grim, ved ikke om jeg var for træt den dag, men prøvede igen en anden dag og synes det nye resultat passer bedre!
OG ja! elsker at tegne dreads :P synes det fungere fint til fantasy uden det ligner for meget en veganer ;D
BilledeBillede

Her er lidt ekstra :)
BilledeBilledeBillede

---
Nogle har måske lagt mærke til at de fleste jeg har uploaded er i skitse stadiet, altså det er den fase hvor ting bliver ændret og lavet om på før det hele bliver rentegnet og klar til scanning og farvelægning.
Men ellers var det så et lille udpluk af hvad jeg har nået at arbejde mig frem til! der er skam mere, men det må vente til nye updates når jeg får tiden til det :p og self mere info hvis folk er nysgerrige!

Jeg havde også lidt et andet formål med det her projekt, og det var at udstille det til en convention. Den eneste mulighed jeg nok har er Jpopcon eller Genki. Genki virker dog endnu mere useriøst selvom jpopcon ikke er meget anderledes. Der kommer desværre kun teenagere der løber rundt og skriger og det er jeg ikke så meget i humør til :P men jeg har dog ikke rigtigt noget valg end jpopcon? alt andet er mere for Comic Artist og der hører jeg ikke rigtig hjemme siden jeg ikke laver comics,,
~Avatar created by me~

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Projekt Memoir

Indlægaf Tanerion » man 23. maj 2016 18:11

Held og lykke med det!
Vis bare projektet frem på så mange cons du kan da der skal nok være nogen der gider se på det :)
Det vigtigste er vel at få det ud til så mange som muligt og ikke sætte dig selv i bås.
Går ud fra at mange herinde der kan lide dine tegninger selv har været skrigende teenagere engang så dem skal du ikke være bange for :3
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Projekt Memoir

Indlægaf JoaCHIP » tirs 24. maj 2016 09:29

Fedt projekt, og herligt vi må kigge med. Hold det endelig kørende. (Y)
RYST OG NYD!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster