[Help] Hjælp mig til at finde en ny pc

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: [Help] Hjælp mig til at finde en ny pc

Indlægaf SsjGogo » tors 28. jul 2011 11:02

nielsm skrev:
SsjGogo skrev:Men jeg søger stadig en "samlet" løsning, da jeg ikke rigtig har forstand på at samle en pc selv. :)

Hvis du kan bygge Lego kan du bygge en PC!
(Og ellers instruerer jeg gerne.)


Nu flytter jeg til Rødovre snart (ret tæt på dit kollegie), så kunne du måske en dag kigge forbi, og hjælpe - jeg kompenserer naturligvis for ydelsen. :)

Bygge sammen virker nemlig som den billigste og bedste løsning, taget Niz links i betragtning.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
MADAO
Chunin
Chunin
Indlæg: 115
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 21:59
Køn: Mand

Re: [Help] Hjælp mig til at finde en ny pc

Indlægaf MADAO » tors 28. jul 2011 13:26

SsjGogo skrev:@Madao

Well, those specs indiciate that I am looking for a somewhat strong and fast machine. Obivously it should be able to do the regular stuff, such as Office, Internet and Multimedia playing.

Other from that I would like to use it for music recording and editing, and gameplaying, which normally demands a stronger pc. :)


*facepalm*

My laptop, 2 generations old machine, can do all that.. Can't you be a bit more specific with gaming parts? Is it WoW or Battlefield 3 you wanna play?? Do you care much about eye-candy, or can you go down a bit?

You only need a proper (=not always most expensive) sound card for your music recording and 8 GB of DDR3-1333 should be more than fine for now.

If you're a budget-minded user, SSD will be a waste. Sure, your PC will start faster, levels in games will load faster, file copying will be faster.. But you're in no rush are you, shaving off 10 seconds here and there at an expense of 1500 kroner? Why not use that money to buy an even better screen/sound card/keyboard/a proper office chair?

Take my advice, DO NOT buy a X58 platform,as Niz suggested..

I'd also wait with buying a GFX card, since AMD is introducing its next-gen card in September or so, or maybe go with a 2GB version of AMD HD6950.

Once again, what is your screen resolution? What is your budget?

NINJA EDIT: I can also help out with building it, if you want :)
BilledeBilledeBilledeBillede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: [Help] Hjælp mig til at finde en ny pc

Indlægaf SsjGogo » tors 28. jul 2011 13:50

@Madao

Well, first of all, there is a reason why i posted in here. I am somewhat a noob regarding this. :D

My budget will be approx. 7000 kr.

Besides performance etc. i need a pc that can last a couple of years. Eye-candy is not a must, but is preferable. :)

Ps. thx for ninja edit and the graphic card thing, the purchase will be relevant in october.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: [Help] Hjælp mig til at finde en ny pc

Indlægaf Hebi » fre 29. jul 2011 13:24

Jeg fandt den her til dig: http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... 14-NC.html

6000kr og så får du noget af en kraftig computer der kan klare de fleste spil uden problemer. Computeren kommer med en duel intel core (2 kerner) så den er pænt hurtig, Grafisk ligger den på 2 GB med Nvidia GEFORCE GT420 som er rimelig kraftigt og med 12TB DDR3 ram og 2 TB hardisk så skulle den også kunne klare lidt af hvert :3.
Du vil kunne bruge den til dagligt arbejde, foto redigering og lign. Samt til krævende spil både offline og online.

Hvis du mangler en ny skærm, så er den her pænt nice, med en hurtig responstid, kæmpe farveopløsning og en kontrast på 1:20000000 som er rimelig godt, samt et billede vist i HD (High defination) http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... B-215.html
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: [Help] Hjælp mig til at finde en ny pc

Indlægaf SsjGogo » fre 29. jul 2011 13:31

Hey Hebi,

Tak for råd.

Jeg har aftalt med MADAO, at jeg køber enkelte dele, og at han så samler det for mig. Det bliver billigere i forhold til kvaliteten. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: [Help] Hjælp mig til at finde en ny pc

Indlægaf Hebi » fre 29. jul 2011 13:33

SsjGogo skrev:Hey Hebi,

Tak for råd.

Jeg har aftalt med MADAO, at jeg køber enkelte dele, og at han så samler det for mig. Det bliver billigere i forhold til kvaliteten. :)


Uden tvivl, Der ligger selfølgelig noget arbejde i det. Men hvis man lige kender nogen der er gode til at samle tingene, så er det da helt sikkert det man skal gøre for at få mest for pengene :3
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
MADAO
Chunin
Chunin
Indlæg: 115
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 21:59
Køn: Mand

Re: [Help] Hjælp mig til at finde en ny pc

Indlægaf MADAO » fre 29. jul 2011 19:18

SsjGogo skrev:Hey Hebi,

Tak for råd.

Jeg har aftalt med MADAO, at jeg køber enkelte dele, og at han så samler det for mig. Det bliver billigere i forhold til kvaliteten. :)


I said I'll help..

I am not opening a store anytime soon, nor planning to sign a service agreement.. :-P

And that machine that Hebi linked is hardly worth its price + not exactly a "performer" you want..
BilledeBilledeBilledeBillede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: [Help] Hjælp mig til at finde en ny pc

Indlægaf SsjGogo » fre 29. jul 2011 19:36

Well, you helped a lot! :)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster