Hvad fik dig til at smile i dag?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvad fik dig til at smile i dag?

Indlægaf JoaCHIP » lør 12. maj 2018 09:53

Wow, du kommer da rundt, Manna! Fedt. (Y)

Og så får du Japan at se på et tidspunkt hvor det er så varmt, at selv japanerne har lyst til at tage et andet sted hen. ;D
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvad fik dig til at smile i dag?

Indlægaf Manna » søn 13. maj 2018 20:57

JoaCHIP skrev:Wow, du kommer da rundt, Manna! Fedt. (Y)

Og så får du Japan at se på et tidspunkt hvor det er så varmt, at selv japanerne har lyst til at tage et andet sted hen. ;D

Vi var også i Japan for nogle år siden omkring samme tidspunkt. Det var så fugtigt at man ønskede en brise, men luften var bare endnu varmere så det var faktisk bedre uden :D Jeg har det allerede varmt nu her i de 22 grader, så det bliver bare fedt :'D
Det er med at nyde tiden uden børn til at rejse rundt på en lidt mere 'fri' måde hvor der kun skal tages hensyn til en selv :$
~Queen of the night~

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Nu jeg alligevel er på vej ud ad en tangent...

Indlægaf JoaCHIP » ons 16. maj 2018 13:12

Det er fandme rigtigt. Og det er meget forskelligt om folk har overskud til at vedligeholde lidt af den frihed efter de har fået børn eller ej. Nu er jeg jo i en alder hvor mange af mine venner netop har fået børn, og der er nogen der stadigvæk præsterer at holde deres oprindelige tilværelse i live. Måske ikke fuld damp, men nok til at man husker hvem de er... og måske også at de selv husker hvem de er.

Og er der andre der bare forsvinder 100% fra omverdenen, kun taler på facebook med andre der også har børn i samme alder, og aldrig mere kommer til koncerter med deres yndlingsband, eller tager ud og får en øl med de gamle venner en gang imellem.

Jeg er sikker på at det er en fantastisk oplevelse at få børn og stifte familie, men jeg synes det virker som om nogen giver afkald på ganske meget. Måske skyldes det manglende overskud (hvilket jeg har fuld forståelse for)... eller måske er det måske mere en forestilling om at det måske kunne gå galt, hvis man lavede lidt for store planer. Altså en lidt mere instinktiv og biologisk betinget frygt, og i så fald synes jeg det er lidt synd.

Hvis man bliver forælder, tror jeg det er vigtigt at huske sig selv. Hvis forældrene har det godt, har børnene det som regel også godt. Kedsomhed, afsavn og socialt cølibat er ikke godt for livskvaliteten.

PS: Jeg har ikke selv børn, og aner ikke hvad jeg taler om, så tag det med et gran salt. :D
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvad fik dig til at smile i dag?

Indlægaf Manna » ons 16. maj 2018 20:01

Haha, det har du skam helt ret i, der er meget stor forskel på hvordan folk er som forældre, jeg er også i gruppen hvor de fleste andre har børn :D Og det er skam helt bevidst at jeg ingen børn har endnu, men jeg håber og tror på at det ikke kommer til at ændre men blot udvikle mig som person.

Jeg har rejst meget med mine forældre som barn, og vi har aldrig været på '5 stjernet all inclusive ophold en uge med pool og børneunderholdning' som jeg kan se nogle foretrækker. Det har været ferier hvor man rejste for at kunne opleve noget, og det håber jeg på at kunne gøre med mine børn også. Men hvad enten man kører på bilferie i europa eller flyver rundt for at opleve resten af verden, så er man stadigvæk nødt til at have en idé om hvad man kan tilbyde sine børn, med plads til spontanitet naturligvis :)

Og sådan som jeg rejser nu er det måske lidt for spontant og uplanlagt, plus jeg vil virkelig ikke være en af de forældre der sidder på en 10 timers flyvetur med en baby der er for lille til at forstå hvorfor man ikke skal skrige i 10 timer :O xD
~Queen of the night~

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvad fik dig til at smile i dag?

Indlægaf JoaCHIP » fre 18. maj 2018 09:03

Manna skrev:Jeg har rejst meget med mine forældre som barn, og vi har aldrig været på '5 stjernet all inclusive ophold en uge med pool og børneunderholdning' som jeg kan se nogle foretrækker. Det har været ferier hvor man rejste for at kunne opleve noget

Fedt fedt! (Y)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Hvad fik dig til at smile i dag?

Indlægaf Tanerion » lør 16. jun 2018 19:39

Et Kill la Kill spil fra Arc System Works :D



Er stor fan af begge to og køber spillet ligemeget hvad.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Virker det her også for japansk?

Indlægaf JoaCHIP » man 23. jul 2018 20:39

Billede
RYST OG NYD!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hvad fik dig til at smile i dag?

Indlægaf nielsm » tirs 24. jul 2018 16:25

For de bedste japanske resultater skal man sætte en sushi-rulle i en spritduplikator.

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Hvad fik dig til at smile i dag?

Indlægaf Tanerion » ons 25. jul 2018 00:09

Jøsses! :D
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvad fik dig til at smile i dag?

Indlægaf JoaCHIP » søn 5. aug 2018 23:50

Billede
RYST OG NYD!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster