Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Storm
Jonin
Jonin
Indlæg: 365
Tilmeldt: fre 25. nov 2011 17:08
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Storm » søn 19. maj 2013 13:22

At jeg stadig intet job har selvom jeg søger konstant -.-
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SsjGogo » søn 19. maj 2013 15:54

Storm skrev:At jeg stadig intet job har selvom jeg søger konstant -.-


Nogle råd hertil, som du måske har afprøvet:

1) Se kritisk på dine ansøgninger + CV, få evt. en prof. til at kigge det igennem. De fleste laver den fejl, at de blot ændrer virksomhedens navn og så sender den samme ansøgning afsted. Det er en "no go", enhver ansøgning kræver, at man skræddersyer den til den pågældende virksomhed.

2) Kvalifikationer - søger du de rigtige steder ift. ens kvalifikationer - kan man gøre noget for at øge erfaringsniveauet. Tænk frivillig arbejde! det er et hit på cv'et og til enhver jobsamtale.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Skymone » man 20. maj 2013 00:00

Havde lige brugt timevis på at male på noget stof, hvorefter jeg spilder det glas vand, jeg brugte til at spilde penslerne, udover alt stoffet. Flere timers arbejde spildt -.-
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay

Storm
Jonin
Jonin
Indlæg: 365
Tilmeldt: fre 25. nov 2011 17:08
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Storm » man 20. maj 2013 13:57

SsjGogo skrev:
Storm skrev:At jeg stadig intet job har selvom jeg søger konstant -.-


Nogle råd hertil, som du måske har afprøvet:

1) Se kritisk på dine ansøgninger + CV, få evt. en prof. til at kigge det igennem. De fleste laver den fejl, at de blot ændrer virksomhedens navn og så sender den samme ansøgning afsted. Det er en "no go", enhver ansøgning kræver, at man skræddersyer den til den pågældende virksomhed.

2) Kvalifikationer - søger du de rigtige steder ift. ens kvalifikationer - kan man gøre noget for at øge erfaringsniveauet. Tænk frivillig arbejde! det er et hit på cv'et og til enhver jobsamtale.

Jeg arbejder frivilligt.. For KAF og J-popcon :P Mit CV og mine ansøgninger har været set igennem af professionelle og har fået af vide de er virkelig pæne. Har også været til en del samtaler, men noget der i mellem går galt.
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SsjGogo » man 20. maj 2013 15:37

Det kan virke meget frustrerende - men også betyde, at der er noget til samtalerne, der går galt.

Er det 1) nervøsitet 2) fremstillingen 3) tøjstilen 4) image.

Jeg ved, at 3 og 4 er en del af personen, men man kan godt lege med disse punkter til selve jobsamtalen.

1) og 2) kommer med øvelse. God idé er, at øve sig foran sine venner og familie. Få dem til at interviewe dig og stille nogle klassiske ansættelsesspørgsmål. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SsjGogo » tirs 21. maj 2013 07:38

At legenden Ray Manzarek er død!! :(
www.gogonoter.dk

Storm
Jonin
Jonin
Indlæg: 365
Tilmeldt: fre 25. nov 2011 17:08
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Storm » tors 23. maj 2013 11:49

SsjGogo skrev:Det kan virke meget frustrerende - men også betyde, at der er noget til samtalerne, der går galt.

Er det 1) nervøsitet 2) fremstillingen 3) tøjstilen 4) image.

Jeg ved, at 3 og 4 er en del af personen, men man kan godt lege med disse punkter til selve jobsamtalen.

1) og 2) kommer med øvelse. God idé er, at øve sig foran sine venner og familie. Få dem til at interviewe dig og stille nogle klassiske ansættelsesspørgsmål. :)


Eftersom jeg altid får af vide jeg virker meget stille (og dem der kender mig fra cons vil nok ikke forstå det da jeg er anderledes der) så må det være nervøsiteten og så tror jeg bare et stort problem er at når det er socialrådgiver (når jeg ser på alle de andre rundt omkring) er de pænt klædt i pigetøj og jeg går altså i skjorter (til fyrer), habitjakke og pæne sorte herrebukser da jeg sjovt nok er trans
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf LiseR » tors 23. maj 2013 16:17

Jeg tror desværre at du oplever diskrimination fordi du er transseksuel.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Etex » tors 23. maj 2013 16:25

At jeg er pisse hamrende snottet, og har vildt ondt i halsen efter min aftanvagt igår >.>
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Storm
Jonin
Jonin
Indlæg: 365
Tilmeldt: fre 25. nov 2011 17:08
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Storm » tors 23. maj 2013 16:48

LiseR skrev:Jeg tror desværre at du oplever diskrimination fordi du er transseksuel.

Se Lise. Det er også ret så meget min tanke efterhånden /: Men svært at bevise når de kommer med lamme undskyldninger som: Du har ikke meget erfaring (hvilket de sjovt nok kan se på mit CV)
Billede


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster