Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SomethingPurple » tors 29. okt 2015 18:48

Tror også for mange i klassen er et af de største problemer i dagens skole, startede i folkeskolen men kvalitten var for dårlig og jeg skiftede til en friskole med 15 i klassen og der var en hel anden ro og jeg lærte meget mere, og de folk jeg gik med der var også dem der gik vidre til gymnasiet, mens en del af de flesteandre andre fra min folkeskole endte so ufaglærte.


En ting er sikker, sparer vi allerede her, ender det med at blive dyrt på langt sigt, desuden er vores folkeskole slet ikke rustet til at bryde den sociale arv.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SsjGogo » tors 29. okt 2015 19:15

Nej - lad os droppe diskussionen, men du skal ikke pådutte mig holdninger, som du ikke ved om jeg har. Og isærdeles ikke konkludere på noget, som jeg ikke har sagt eller skrevet.

Jeg kom til DK som flygtning, opvoksede i en ghetto (i mange år regnet som DK's 2. væreste), hvor min mor og jeg også måtte leve af overførselsindkomst, da DK ikke ville anderkende hendes uddannelse, inden hun gik på SU for at tage en ny uddannelse og endelig få et arbejde. Hele mit barndom har været i fattigdom, og jeg har aldrig dømt nogen på bistand, dagpenge eller lignende, da jeg selv kom fra de vilkår.

Tværtimod har jeg gennem mange år ydet alt den frivillige hjælp jeg kunne til samfundets svageste, retshjælp, rådgivning af unge, mentorordninger, og min karriere har indtil videre også været indenfor "det menneskelige jura", social - og udlændingeretten. Jeg vil gerne give igen, da jeg ved, hvor svært et liv nogen mennesker i DK har.

Så vi kan have forskellige meninger om politik, men du skal ikke stemple mig eller pådutte mig meninger. Tak. :)

PS. Jeg stemte på Alternativet - skulle du tro jeg har en plakat af Anders Samuelsen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SomethingPurple » tors 29. okt 2015 20:31

Gogo, det dig selv, der bruger ordnene "ret voldsom skat" , ikke mig, ikke artiklen, det også dig der siger du ikke er bekendt, hvordan den nye regering har sparet på de ældre og syge, det også dig selv der nævner skatteletteler som noget af regeringen politik.

Syge og ældre vedrører jo ikke dig, men det gør skattelettelser, og du er jo kun bekendt med det ene ifølge dig selv.

Endnu en gang, det var dine egne ord, og "hvad hjertet er fuld med løber muden jo over med" som man siger.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Gintoki » tors 29. okt 2015 21:39

Kiwi skrev:Det er vidst ikke noget nyt fænomen. Da jeg gik i folkeskole var vi kun 13 i klassen de første seks år. Derefter besluttede kommunen at nedlægge en anden lokal skole, så vi endte med at blive 28 i klassen.
Selv for en bette knægt som mig var det tydeligt at de ekstra børn, gav lærerne en ekstra arbejdsbyrde. Lærere som vi aldrig havde hørt hæve stemmen, begyndte pludselig at skælde ud. Før havde vi heller aldrig haft en "rigtig" vikar. De sjældne gange der var brug for afløsning, var det altid en af de lærere vi kendte der overtog.
Det værste var at vi "mistede" en kammerat. Han endte i special klasserne da han ikke kunne følge med / fungere i den større klasse. På papiret var det måske den bedste løsning, idet der var bedre mulighed for at styrke hans faglige evner. Men socialt set må det have været en katastrofe for en 12 årig knægt.

Det er ikke kun på papiret det er en bedre løsning men også i den virkelige verden. Hvis du har en elev med ADHD, så er det bedre for denne elev at komme i en klasse hvor der kan blive taget bedre hånd om denne end at lade personen gå sammen med andre børn uden ADHD med det resultat, at denne person nu vil tage en betydelig del af opmærksomheden og ressourcerne fra lærene og det går i sidste ende ud over alle de andre elever i klassen.
Ja det er noget surt noget på det sociale plan men børn, især i de mindre klassetrin, er ofte gode til at få nye venner :3

Det kan godt være det virker forfærdeligt at adskille elever efter dem med problemer og dem uden men det har en beviselig forskel.
Tilsvarende er det også et problem for de elever som har en intelligens der ligger over gennemsnit, de mangler ofte stimulation og risikere at udvikle deres egne problemer grundet der heller ikke er nok tid til dem i klassen.

Edit: En lille tilføjelse, jov, det kan godt lade sig gøre at have en elev i klassen med f.eks ADHD uden det bør gå ud over denne elev eller resten af klassen det kræver dog endnu flere ressourcer end at have en almindelig klasse og en specialklasse. Hvilken af de to der så er den bedste løsning ved jeg ikke, det er nok forskelligt fra situation til situation :/
Desværre kan det alt sammen være ligemeget nu hvor det hele bliver skåret over en kam og der skal være 30+ elever i en klasse med 1 lære som dårligt nok har tid til at planlægge hvad der skal undervises i pr dag... sørgelig udvikling.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf JoaCHIP » fre 30. okt 2015 16:26

Helt kort om de her skattelettelser, alle taler om:

Billede

Den generelle tendens i vores samfund er tydelig. Om vi så får nok for pengene er så en anden diskussion.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Gintoki » fre 30. okt 2015 18:07

JoaCHIP skrev:Helt kort om de her skattelettelser, alle taler om:

Billede

Den generelle tendens i vores samfund er tydelig. Om vi så får nok for pengene er så en anden diskussion.

Sådan som de hele tiden skærer ned på det offentlige og de fundamentale dele af samfundet, næppe :P
Skolerne er noget lort, uddannelsesstederne er noget lort, hospitalerne er noget lort, ældreplejen er noget lort, hjælp til flygtningen m.v. er noget lort, offentlig transport og vedligehold heraf inkl. veje, er noget lort.
Og en masse andet ligeledes.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Shadari » søn 1. nov 2015 17:47

At jeg er uvenner med min mor og søster så de kommer ikke til min fødselsdag :/
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SsjGogo » ons 9. dec 2015 20:16

At min nabo (ældre par) har haft indbrud i dag og politiet ikke engang kan afsætte ressourcer til at besøge dem.

Hvad sker der... :(
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf JoaCHIP » tors 10. dec 2015 09:44

Det hedder et "velfærdssamfund", har jeg læst i medierne. :sur:

Men okay, en eller anden tyveknægt holder sikkert jul i år...
RYST OG NYD!

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf ReficulNatas » tors 10. dec 2015 11:14

At jeg fik besked om at jeg skulle være hjemme mellem 10 og 11 i dag, da der ville blive målt varmeforbrug, men den er nu kvart over 11, og der har ikke været nogen endnu.
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster