Valg 2011!

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Valg 2011!

Indlægaf SsjGogo » søn 28. aug 2011 13:15

Så er der valg den 15. september!

Det bliver spændende.

Hvilke tanker gør I jer omkring valget?

Hvad skal man prioritere, hvem vinder valget og hvad så I helst, at der blev forandret i Danmark, anno 2011?

For mit vedkommende så er økonomien en afgørende faktor, en styrkelse af jobmarkedet kan ikke ske hurtigt nok. Jeg tror, at rød blok vinder valget denne gang.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Re: Valg 2011!

Indlægaf Madsjen » søn 28. aug 2011 13:29

jeg er netop kommet hjem fra nordiske dage, hvor snakken netop gik på politik. jeg tror også at rød vinder denne omgang. da vi sad og så kampen mellem helle torning og lars lykke virkede helle torning meget mere sikker i det hun sagde, men nu må vi se :D menings målingerne flyver op og ned lige i øjeblikket
Nothing to see here...

Move along!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Valg 2011!

Indlægaf JoaCHIP » søn 28. aug 2011 13:45

For en uges tid siden så jeg forhenværende statsminister Anker Jørgensen tage linie 10. Han mindede mig om, at det var lettere dengang politik handlede om politik. Dengang diskussionen gik ud på om man var til højre eller venstre.

Men de seneste mange år har pressen dækket politikernes privatliv mere end deres holdninger, og så er fascisme og fremmedhad også begyndt at brede sig for alvor, og blive en ting man ikke behøver skamme sig over, tak til Dänisches Volkspartei.

Jeg tror jeg vil stemme på et parti som tør gå imod den slags. Desværre er der ingen partier som synes at have rygrad til at sige DF imod længere. Måske bør jeg flygte ud af landet i stedet for at stemme. Det har mange af mine venner allerede gjort. Jeg tror de er kvikkere end jeg selv er... :p
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Valg 2011!

Indlægaf SsjGogo » søn 28. aug 2011 14:04

Ingen tvivl om, at DF har skadet Danmark i mange henseender, samtidig med, at de har taget patent på, at være "danske".

Som dansker med en anden etnisk baggrund, kan jeg på ingen måde identificere DF's retorik med min opfattelse af "det danske".

Nu har C (De Konservative) givet udtryk for, at de vil forsøge sig med et samarbejde med De Radikale. Det er et frontalt angreb på DF og Pia K - jeg håber, at det fører til et mere human politisk retorik i Danmark.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Valg 2011!

Indlægaf Oriolidae » søn 28. aug 2011 15:57

JoaCHIP skrev:For en uges tid siden så jeg forhenværende statsminister Anker Jørgensen tage linie 10. Han mindede mig om, at det var lettere dengang politik handlede om politik. Dengang diskussionen gik ud på om man var til højre eller venstre.

Men de seneste mange år har pressen dækket politikernes privatliv mere end deres holdninger, og så er fascisme og fremmedhad også begyndt at brede sig for alvor, og blive en ting man ikke behøver skamme sig over, tak til Dänisches Volkspartei.

Tonen i den politiske debat er også blevet stærkt degraderet igennem de seneste årtier. Hvor er den logiske argumentering blevet af? Det jeg ser mest af er diverse sand-attacks (pokémon *_* ), hvor politikerne hellere ynder at kritisere modparten i stedet for at komme klart ud med hvad de egentlig kan gøre bedre i forhold til modparten.

Det er som om politikerne tror vi (befolkningen) er en snot-dum pøbel der kun kan forstå de mest sølle argumenter. Det er virkelig til at vride tæer over. :/ Derudover virker det til at politikerne tror, at de skal være meget synlige i medierne (selv med negativ omtale) for at få stemmer. Jeg er i stedet begyndt at bekymre mig om om de overhovedet har tid til deres egentlige arbejde. -_-*

Det kunne være spændende med en poll om hvilket parti dem herinde over 18 vil stemme på?

Er i andre afklarede med hvem i vil stemme på? Jeg er selv sikker, og ikke engang den største medieskandale kan få mig til at skifte mening. :/
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Valg 2011!

Indlægaf SsjGogo » søn 28. aug 2011 16:09

Jeg er desværre stadig usikker på, hvor jeg vil sætte mit kryds. Men det kommer nok når vi nærmer os valgdagen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Valg 2011!

Indlægaf Oriolidae » søn 28. aug 2011 16:11

SsjGogo skrev:Jeg er desværre stadig usikker på, hvor jeg vil sætte mit kryds. Men det kommer nok når vi nærmer os valgdagen.

Du kan eventuelt lave en lille test. *_* Klik her, scroll helt ned og så er testen til højre.
Billede

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Valg 2011!

Indlægaf kaas » søn 28. aug 2011 18:25

Bliver først 18 til marts :sur:

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Valg 2011!

Indlægaf LiseR » søn 28. aug 2011 19:42

Jeg stemmer Enhedslisten fordi jeg mener at de er det eneste parti der har formået at bevare deres politiske integritet, og har en fornuftig miljøpolitik.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Valg 2011!

Indlægaf CAPTAIN N » man 29. aug 2011 00:58

Typisk jeg skal bruge min noget af min fødselsdag på at gå ned og stemme ;D
Billede


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 78 gæster