Ideen bag Animanga.dk

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Ideen bag Animanga.dk

Indlægaf SsjGogo » søn 8. maj 2011 12:13

Selvom jeg har set anime og læste manga i en del år, blev jeg først for alvor aktiv i miljøet i starten af 2011. Jeg fik hurtig nogle, jeg idag ynder at kalde, venner, som jeg efterhånden har set privat flere gange, i form af både hyggeaftener, sammenkomster, m.m.

Jeg opdagede dog hurtigt, at der i selve miljøet var en del interne konflikter, primært blandt folk, som står for diverse conventions, foraer og lignende. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg hurtigt gjorde mig upopulær hos nogle, da jeg valgte at kritisere, måske lidt for grovt, deres måde at administrere tiltagene. For mig var det et mysterium, hvorfor brugerne og fansene ikke blev inddraget mere i processen.

I marts måned fik jeg så en lille idé, som var at lave et mere åbent forum, hvor folk kunne diskutere uden filter, og hvor det sociale aspekt var 100% i fokus. Jeg introducerede denne idé for Gintoki, Maldraedior og Joachip, og med deres fantastiske hjælp og feedback, udviklede en idé om et simpelt forum sig, til animanga.dk. Siden da, har vi været heldige og fået folk som SomethingPurple, TAT, Cazmill, Chobits_Kat og Lemogera om bord, som alle har ydet et fantastisk bidrag til siden.

Allerede efter 2 dage, er der kommet aktivitet på siden, og jeg vil gerne bruge denne lejlighed til at takke jer nye brugere, for at have taget siden til jer så hurtigt!

Men ikke desto mindre er jeg bange for, at der vil være folk derude, som vil føle sig truet, truffet eller endda fornærmet af vores side, som de måske anser sig som et "angreb" på dem. Lad mig statuere dette, og jeg ved, at jeg taler på vegne af hele Animanga.dk:

Denne side er dedikeret til brugerne og for brugerne, dvs. folk som dyrker japansk pop-kultur og andre, som er fascineret af genren. Denne side er dedikeret til at samle disse mennesker, give dem et frirum og at styrke fænomenet, som er japansk popkultur! Derfor er denne side et åbent projekt, hvor der er plads til ALLE, som gerne vil yde en indsats for miljøet.

Jeg håber derfor, at folk vil se forbi deres eget næsetip, og at vi i fællesskab, kan løfte opgaven.

Mvh.
SsjGogo
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Ideen bag Animanga.dk

Indlægaf Oriolidae » søn 8. maj 2011 12:24

Jeg har også ledt efter et dansk anime- og mangaforum der netop bare er til for at folk kan snakke om deres fælles interesse, kvit og frit.

Jeg laver ikke cosplay, jeg har aldrig været til nogen form for anime- eller manga-messer og så videre. Jeg elsker bare manga, og synes det kunne være rart at finde andre i landet der har samme interesse. :P Dog kender jeg heller ikke til de her såkaldte konflikter, fordi jeg aldrig har været inde i det miljø. Men kan forestille mig at konflikter ikke kan undgås, som det er med så mange miljøer.
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ideen bag Animanga.dk

Indlægaf SsjGogo » søn 8. maj 2011 12:27

Det kan de nok ikke, men jeg kan garantere, at de ikke kommer på denne side, mest grundet, at vi ikke orker det. Som du selv påpeger, så skal det bare være hyggeligt og "kvit og frit".

Intriger, provokationer og andet, er fuldkommen ligegyldigt.

For hvis kigger nøgternt på det og definerer det banalt, så er vores fællesinteresser, at se tegnefilm og læse tegneserier.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Ideen bag Animanga.dk

Indlægaf Crystal Dragon » ons 22. jun 2011 10:24

Jeg ville også bare gribe denne mulighed for at sige tusind tak til alle dem der har lavet denne side og været med til at gøre den så fed $_$ Jeg synes det er super at man frit kan skrive uden skærk for at blive trukket ind i en gyde og gjort væmmelige ting ved :O
Jeg er superlykkelig for at jeg fandt denne side og den har virkelig hjulpet min interesse til at blomstre og også til at vide at der er en rimelig god håndfuld mennesker i Danmark der deler den samme interesse.
Det faktum at man også har lov til at have andre interesse som f.eks. spil, er også en kæmpe bonus :D

Til alle jer der skabte denne side, og hjalp med at udvikle den: Tusind tak! $_$
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ideen bag Animanga.dk

Indlægaf SsjGogo » ons 22. jun 2011 13:47

Tak for de varme ord Crystal Dragon! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Ideen bag Animanga.dk

Indlægaf Etex » ons 22. jun 2011 14:33

Nu ved jeg godt at jeg har nævnt det før, men: Jeg har tidligere været medlem af en side, hvor at jeg følte at den var helt speciel. Desværre faldt charmen på siden efter tre dejlige år, og jeg er begyndt at blive en smule inarktiv. Men da jeg fandt Animanga, så følte jeg den samme følelse, som jeg gjorde på den side. Jeg håber ikke at siden falmer som den anden gjorde. Tror personligt at siden falmede, på grund af at personalete dumede sig nogle gange. Og derfor tror jeg ikke at den her side falmer, da personalet er mere åbent, og mere ærlige over for brugerne.

For at sige det lige ud, så tror jeg at Animanga vil holde i rigtigt mange år ^^
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ideen bag Animanga.dk

Indlægaf SsjGogo » ons 22. jun 2011 14:58

Forskellen på Animanga.dk (efter min ydmyge mening) og mange andre foraer, er, at siden primært er brugerorienteret. Dvs. at der ikke er en særlig skelnen mellem administratorerne og de enkelte brugere. Faktisk så afhænger sidens udvikling primært af, at den enkelte bruger gider give den en skalle! :)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 35 gæster