Indkøbstråden

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Mink
Kage
Kage
Indlæg: 519
Tilmeldt: man 9. maj 2011 07:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Indkøbstråden

Indlægaf Mink » tirs 10. maj 2011 09:45

SomethingPurple skrev:Jeg har købt den på Hobby Link Japan den kostede ca. 300 kr. uden porto.


Kommer der told oveni de pakker, som de sender fra Hobby Link Japan?
Er bare nysgerrig for om det ville kunne svare sig for mig, at købe derfra, istedet for min sædvanlige onlineshop der ligger indenfor EU :/
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews
Formand for KAF.
Spørgsmål vedrørende Københavns Anime Forening kan sendes til følgende E-mail: Bestyrelsen@Animekbh.dk
http://animekbh.dk/

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Indkøbstråden

Indlægaf Kiwi » tirs 10. maj 2011 11:15

Pakker fra steder udenfor EU (incl de øer en del engelske netbutikker sender) skal fortoldes. Gebyret alene er 155.-, dertil kommer told og moms.

Den sidste ikke EU pakke jeg fik var Kaze No Yojimbo. Jeg gav ca. 350.- for den via Amazon, og kom til at betale 210.- i told og moms. Lidt små irriterende, men kunne ikke finde den andre steder.

Brugeravatar
Mink
Kage
Kage
Indlæg: 519
Tilmeldt: man 9. maj 2011 07:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Indkøbstråden

Indlægaf Mink » tirs 10. maj 2011 11:27

Kiwi skrev:Pakker fra steder udenfor EU (incl de øer en del engelske netbutikker sender) skal fortoldes. Gebyret alene er 155.-, dertil kommer told og moms.

Den sidste ikke EU pakke jeg fik var Kaze No Yojimbo. Jeg gav ca. 350.- for den via Amazon, og kom til at betale 210.- i told og moms. Lidt små irriterende, men kunne ikke finde den andre steder.


Ja, det anede mig nok.
Jeg ved bare at der er nogen type pakker, der sjældnere bliver taget i tolden, men går ud fra at det ikke er værd at løbe risikoen ^^'
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews
Formand for KAF.
Spørgsmål vedrørende Københavns Anime Forening kan sendes til følgende E-mail: Bestyrelsen@Animekbh.dk
http://animekbh.dk/

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Indkøbstråden

Indlægaf SomethingPurple » tirs 10. maj 2011 11:43

Amazon pakker bliver næsten altid taget, mine hobby link pakker er aldrig blevet taget men det er en risiko man løber.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Indkøbstråden

Indlægaf Kiwi » tirs 10. maj 2011 11:49

Synes de er blevet mere ihærdige efter de har forhøjet gebyret :-P Før var det 1 ud af 10 pakker der blev "taget", nu er det nærmere det omvendte (efter hvad jeg kan huske røg Dual! Parallel Trouble Adventure igennem uden at blive taget, anmeldte den selvfølgelig selv bagefter *host*).
Tror dog det drejer sig meget om held, men generelt kan jeg bedst lide at "spille sikkert". Hvis en vare kan fåes i EU køber jeg som regel der, det er jo også irriterende at skulle op og stå i kø på posthuset ;-)

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Indkøbstråden

Indlægaf SomethingPurple » ons 18. maj 2011 00:11

Spiral bonds of reasoning bind 13 kom med posten i dag :)
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Indkøbstråden

Indlægaf Gintoki » ons 18. maj 2011 02:59

Eftersom jeg næsten ikke har flere penge på kontoen så bliver det ikke til særligt meget indkøb for tiden :( Men det nyeste i min animesamling er Welcome to the N.H.K. DVD boks :D
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: Indkøbstråden

Indlægaf Yoite » tors 19. maj 2011 04:03

Det sidste jeg købte var filmen "Grave of The Fire Flies" som er en Ghibli film... elsker den... den er tragisk, men smuk<3... :'( ... og gode soundtracks :'( ... kan huske jeg virkelig græd dybt fra hjertet den nat jeg så den... den påvirkede mig virkelig meget. *lang tid siden jeg så den, så kan ikke helt præcisere, hvad det var der gjorde det æhæ *_* .. :'( ;)

SomethingPurple skrev:Amazon pakker bliver næsten altid taget, mine hobby link pakker er aldrig blevet taget men det er en risiko man løber.


Oh God Lucky :'(

Købte også min Natsume figur fra Hobby Link Japan. Kan huske jeg betalte noget med.. 300 kr eller sådan i moms + importgebyr foruden den transport jeg havde betalt til DK *died* -_-*
... men nå ja... købte en til figur foruden Natsume... måske var det fordi pakken var for stor at den ikke slap igennem? :/ hm.. lige meget, Natsume figuren er for nice :3 min første og sidste figur jeg nogensinde vil købe ._. ;)
Billede Billede Billede Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Indkøbstråden

Indlægaf JoaCHIP » tors 19. maj 2011 09:45

Oriolidae skrev:Jeg har købt en sort paraply med hvide prikker! Wow. For jeg har nemlig set på DMI at det skal regne hvor jeg skal hen.

Det er egentlig forbløffende så mange mennesker der slet ikke har en paraply. Danmark er jo regn-land nummer et! -_-*

Jeg har lige opgraderet min computer, men troede jeg kunne slippe for at skulle købe en ny strømforsyning. Så nu har jeg en halv PC som kun kan starte fra USB enheder. -_-

Og Windows er ikke glad for at køre fra en USB disk, så jeg kører Linux for tiden. Det er ret stenet. Kom nu postvæsen. Jeg skal have mere strøm!
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Indkøbstråden

Indlægaf Gintoki » tors 19. maj 2011 11:50

JoaCHIP skrev:Kom nu postvæsen. Jeg skal have mere strøm!

Bare vendt du! En eller anden dag så er det Pest DK der ejer al strømmen i DK og sender den ud via små pakker :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster