Gratis online tegneprogram

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Gratis online tegneprogram

Indlægaf JoaCHIP » ons 12. okt 2011 13:14

Nu har Steve Jobs været sur på Flash i lang tid, men jeg synes kritikken har været lidt overdrevet. Se f.eks. det her glimrende tegneprogram som er lavet i Flash:

http://www.sumopaint.com/app/
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Spreeunit
Badeand
Badeand
Indlæg: 280
Tilmeldt: man 22. okt 2012 18:13
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valhalla

Re: Gratis online tegneprogram

Indlægaf Spreeunit » fre 22. nov 2013 23:06

bumpie bump (srry hvis det ikke er tilladt at bringe liv i en gammel tråd o.O)
~~
Billede
http://fc05.deviantart.net/fs71/f/2013/ ... 6v72ft.png
~~
jeg er faktisk imponeret over at et gratis tegne program som det her uden at skulle downloade og installere kan utroligt meget sammenlignet med nogle andre jeg prøvede engang,
Og jeg lagde mærke til at man kan upgradere til pro så der er garantrisse meget at komme efter der haha ikke at jeg gider når jeg har det helt fint med Paint tool sai.
Jeg savner dog noget som er ekstremt vigtigt for dem som bruger Drawing tablets (nej ikke Ipads og lign.) Det er selfølgelig Pen Pressure, (Jeg kunne ikke se om der er et sted man kan slå det til og fra.)
Afhængig af hvor let/hård man trykker med sin pen bliver stregen tyndere/federe (hvis nogen ikke ved hvad jeg taler om, er ret dårlig til at forklare ting,,) blev faktisk en smule irritirede til sidst over det ikke er der. Hvilket gør jeg ikke kommer til at bruge det igen. Men det er da en løsning hvis man ikke selv har en computer med sig et bestemt sted og gerne vil tegne på PC uden at skulle download og installere
~Avatar created by me~

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Gratis online tegneprogram

Indlægaf Shadari » fre 22. nov 2013 23:22

Spreeunit skrev:bumpie bump (srry hvis det ikke er tilladt at bringe liv i en gammel tråd o.O)
~~
Billede
http://fc05.deviantart.net/fs71/f/2013/ ... 6v72ft.png
~~
jeg er faktisk imponeret over at et gratis tegne program som det her uden at skulle downloade og installere kan utroligt meget sammenlignet med nogle andre jeg prøvede engang,
Og jeg lagde mærke til at man kan upgradere til pro så der er garantrisse meget at komme efter der haha ikke at jeg gider når jeg har det helt fint med Paint tool sai.
Jeg savner dog noget som er ekstremt vigtigt for dem som bruger Drawing tablets (nej ikke Ipads og lign.) Det er selfølgelig Pen Pressure, (Jeg kunne ikke se om der er et sted man kan slå det til og fra.)
Afhængig af hvor let/hård man trykker med sin pen bliver stregen tyndere/federe (hvis nogen ikke ved hvad jeg taler om, er ret dårlig til at forklare ting,,) blev faktisk en smule irritirede til sidst over det ikke er der. Hvilket gør jeg ikke kommer til at bruge det igen. Men det er da en løsning hvis man ikke selv har en computer med sig et bestemt sted og gerne vil tegne på PC uden at skulle download og installere

Er stadigvæk meget imponeret over hvor god du er til at tegne !
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Spreeunit
Badeand
Badeand
Indlæg: 280
Tilmeldt: man 22. okt 2012 18:13
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valhalla

Re: Gratis online tegneprogram

Indlægaf Spreeunit » lør 23. nov 2013 00:03

Er stadigvæk meget imponeret over hvor god du er til at tegne !


awwdfdgfg ;3; det kommer af at øve,øve,øve og ja øve + man skal også have motivationen med sig

--

oh OOOH jeg fandt sku da ud af hvordan man får pen pressure *3* doh typisk først efter derpderp,, højre klik og vælg "Enable Auto Size" men det er nu ikke det bedste stability den har, men okay det er skam fint nok af et gratis program ^^ den ryger så ind under bogmærker sammen med alt det andet
~Avatar created by me~

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Gratis online tegneprogram

Indlægaf JoaCHIP » lør 30. nov 2013 10:25

Spreeunit skrev:(srry hvis det ikke er tilladt at bringe liv i en gammel tråd o.O)

Det ville da være en mærkelig regel. Dit indlæg er jo 100% relevant! :)

Spreeunit skrev:ikke at jeg gider når jeg har det helt fint med Paint tool sai.

Dét program har jeg også hørt om (og prøvet), engang hvor jeg prøvede at finde ud af hvad anime-industrien generelt bruger. Er SAI godt? Og er det bedre end f.eks. Photoshop?

Fede tegninger iøvrigt. (Y)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Spreeunit
Badeand
Badeand
Indlæg: 280
Tilmeldt: man 22. okt 2012 18:13
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valhalla

Re: Gratis online tegneprogram

Indlægaf Spreeunit » lør 4. jan 2014 17:49

JoaCHIP skrev:
Spreeunit skrev:(srry hvis det ikke er tilladt at bringe liv i en gammel tråd o.O)

Det ville da være en mærkelig regel. Dit indlæg er jo 100% relevant! :)

Spreeunit skrev:ikke at jeg gider når jeg har det helt fint med Paint tool sai.

Dét program har jeg også hørt om (og prøvet), engang hvor jeg prøvede at finde ud af hvad anime-industrien generelt bruger. Er SAI godt? Og er det bedre end f.eks. Photoshop?

Fede tegninger iøvrigt. (Y)


nåhhja men ved jo aldrig, har oplevet på nogle engleske forums man fik en over næsen hvis man postede i en gammel tråd selvom det var relevant.
--
Uha først og fremmest vil jeg sige det kommer an på hvad man selv er til, og har prøvet. Paint tool sai er designet som et tegneprogram med meget få redigerings muligheder (det har kun nogle enkelte options) og så er sais Pen preasure genial til tegning men dens måde at lægge farve på for sådan en mudret effekt hvilke gør at mange nok hopper over til photoshop.
Men Photoshop er jo så et billedredigeringsprogram. Selvom rigtig mange bruger ps til at digitalt at male/tegne i, er det ikke desginet til det formål med kun tegning, Så skal du over I Illustrator hvis du vil have noget fra Adobe.
PS har enormt mange flere funktioner end SAI. Langt flere effekter og "værktøjer" til at bruge. Det gør så for nogle at PS kan være meget svært at overskue især for nybegynderer. Jeg husker første gang jeg brugte ps, det var noget værre rod og kan stadig ikke lide at bruge det til tegning/farvelægge.

Men det er jo noget man opdager selv ved at prøve de forskellige programmer der nu er, både som prøveversion og dem der rent faktisk er gratis at download. Der findes jo andre en bare lige SAI og PS til digital kunst
Corel painter, Gimp, Firealpacha, Adobe Illustrator, og søge noget så simpel på google som feks "drawing programs"
nu har jeg så ingen idé om hvad japanerne derover bruger når de laver manga/animes. Men jeg kan forestille mig en del bruger Manga Studio/Manga Studio EX

Men for at opsumere om hvad jeg kan anbefalde andre, prøv de forskellige programmer og så finder du selv helt ud af hvad der passer bedst. For det er svært for mig at sige hvilket program du skal bruge I stedet for det andet.
Bruger selv Paint tool sai og photoshop ^3^
~Avatar created by me~

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Gratis online tegneprogram

Indlægaf JoaCHIP » søn 5. jan 2014 14:39

Aha! Tak for info. Jeg kender Adobes programmer ret godt, samt Gimp, Inkscape, Photogenics, Brilliance, ImageFX, men lige netop SAI har jeg ikke haft tid/mulighed til at checke ud endnu. Og da jeg hørte om prorgrammet i anime-sammenhæng, blev jeg nysggerig om der var noget specielt ved det i den forbindelse.

Nåja forresten, Corel Painter er såvidt jeg husker også en del bedre til at håndtere wacom boards og pen pressure og den slags end Photoshop.
RYST OG NYD!

alfredalfred
Chibi
Chibi
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 14. maj 2016 09:45

Re: Gratis online tegneprogram

Indlægaf alfredalfred » lør 14. maj 2016 09:47

Men det er da en løsning hvis man ikke selv har en computer med sig et bestemt sted og gerne vil tegne på PC uden at skulle download og installere???


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 28 gæster