[Debat] Donation til Animanga

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

[Debat] Donation til Animanga

Indlægaf SsjGogo » man 31. okt 2011 12:27

Når folk læser ordet "donation" vækker det tit nogle meget negative associationer. De fleste gange er dette også meget forståeligt.

Men sagen er den, at Animanga.dk vokser - endda hurtigt. Vi får flere brugere, og pladsen bliver mere og mere trængt.

Samtidig er der lanceret konkurrencer, og gaverne skal doneres, men de skal også sendes med posten - dette koster også noget.

Indtil videre har de søde og rare mennesker fra vores STAFF (inkl. mig) betalt for gilden, men på længere sigt er dette ikke holdbart.

Så det jeg gerne så debatteret her er, hvorvidt folk vil være villige til at donere lidt til udviklingen af siden, afholdelsen af konkurrencer m.m.

Forudsætningen for donationen skulle være total åbenhed fra vores side, dvs. alle skal kunne se, hvad pengene er gået til.

Med ca. 290 brugere vil selv en 5'er pr. bruger være gavnligt.

Hvad synes I?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: [Debat] Donation til Animanga

Indlægaf CAPTAIN N » man 31. okt 2011 13:55

Skulle det være over Paypal eller skal vi markerer en kuvert "5Kr til Animanga"? xD ;)

En 5 kan jeg nok godt undværer. Ellers kan I jo altid bare tage lidt ekstra for éntre til diverse stævner. Så kan i lægge de ekstra penge i en "donations kasse"
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: [Debat] Donation til Animanga

Indlægaf SsjGogo » man 31. okt 2011 14:02

CAPTAIN N skrev:Skulle det være over Paypal eller skal vi markerer en kuvert "5Kr til Animanga"? xD ;)

En 5 kan jeg nok godt undværer. Ellers kan I jo altid bare tage lidt ekstra for éntre til diverse stævner. Så kan i lægge de ekstra penge i en "donations kasse"



Det er bestemt også en af de ting vi skal have disktueret - hvordan gør vi det her bedst, rent praktisk.

Paypal har jeg ingen erfaringer med, men det kan være - at andre vil fortælle lidt nærmere om det eller lignende metoder. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: [Debat] Donation til Animanga

Indlægaf Crystal Dragon » man 31. okt 2011 14:37

Synes det er fair nok. og 5 kr. er da en drømmepris at betale og så prale bagefter med "Jeg har doneret til Animanga!" :engel:
Ej pjat xD Men hvad med en simpel bankoverførsel. Eller jeg er enig med Captain N at det er en idé at tage entré ved arrangementer. Man kan jo være så pessimistisk og sige at det nok ikke er alle 299 bruger der er super-aktive..
Men jeg er med på den ^_^ Det holder supermeget af den her dejlige side og forum og hjulpet mig gennem nogle svære tider... og fundet min drømmeprins herinde så jeg vil gerne hjælpe jer med hvad jeg kan. $_$
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: [Debat] Donation til Animanga

Indlægaf SsjGogo » man 31. okt 2011 14:51

Tak for de varme ord Crystal - vi er glade for, at vi har kunne støtte den enkelte, også i de hårde tider.

Nu er debatten åben - og mht. arrangementer, så tror jeg, at vi tager en raslebøtte med til events, så kan folk smide småpenge i, hvis de får lyst.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Exogenic
Genin
Genin
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 27. sep 2011 21:51

Re: [Debat] Donation til Animanga

Indlægaf Exogenic » tirs 1. nov 2011 16:36

Ved ikke hvor god en idé, det er men til diverse arrangementer, kunne i jo sætte en lille fysisk "donations-kasse" op, så folk kunne komme af med deres forpestede småmønter, der alligevel bare tynger i lommen ;D

(Edit: Lagde ikke mærke til det med raslebøssen :P)

Personlig gider jeg ikke oprette en paypal konto til det ene formål at donere 5 kr. til Animanga. Ikke at jeg ikke kan lide siden eller ikke gider at støtte den. Jeg ville bare i høj grad foretrækker at donere fysisk.

I kunne jo også overveje at "sælge" ting. Jeg ville synes det var hyggeligt at købe en pose perler og perleplader og så lave nogle "Animanga-keychains etc" som man så istedet kunne sælge for 5 - 10 kr. Nu har jeg så ikke styr på perlepriser og kæder, men de kan da umuligt være dyrere end 10 kr.
I don't want to set the world on fire, i just want to start a flame in your heart~

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: [Debat] Donation til Animanga

Indlægaf nodokasa » ons 2. nov 2011 17:54

Jeg skulle gerne give en fem'er og kan anbefale chipin til formålet - eller så meget andet. :-)
Alternativt kan jeg faktisk også tilbyde server + opsætning i Sønderborg for ganske 0 kr. ;-)
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: [Debat] Donation til Animanga

Indlægaf Trieu » ons 2. nov 2011 18:04

must..resist..temptation..to..see..the business potential...

Nej spøg til side, så kigge jeg gerne på mulighederne der er for at hjælpe jer. Vi kan eventuelt tag snakken under j-pop? (da jeg i disse dage har travlt med at gøre klar til det)

setesh
Ensom Ulv
Indlæg: 174
Tilmeldt: man 1. aug 2011 20:32
Køn: Mand

Re: [Debat] Donation til Animanga

Indlægaf setesh » ons 2. nov 2011 19:12

jeg syntes at niz' ide med en chipin mulighed er en god ting...samme er ideen med paypal og en fysisk donations boks ved events. har bare et spørgsmål...er der noget der udelukker jer fra at have flere med at blive doneret til? :P
jeg ville jo tro at jo flere muligheder folk har, des større chance er der for at benytte dem. jeg kan da også snakke med pacman om en mulig donations kasses til animanga ved animekbhs events. vi er jo trods alt partnere^^

Brugeravatar
mikael
Genin
Genin
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:32
Køn: Mand
Geografisk sted: danmark

Re: [Debat] Donation til Animanga

Indlægaf mikael » ons 2. nov 2011 19:19

Som Trieu er inde på, så kunne et økonomi problem løses med noget sponsor hjælp.

Jeg har prøver donations modellen og det lyder bedre end det virker, typisk 1%-10% donerer, og ofte kun i starten.

Jeg ville foreslå noget bannerer, det ville være en nem løsning til ikke bare at få penge i kassen, men også give en indtægt der tillader at lave et budget for de næste måneder, frem for at vente på at doneringerne ruller ind.

Jeg ville for eksempel gerne betale 500 om måneden for en banner, og tror også der er andre der er interesserede.


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster