Kom SÅ i skole for pokker!

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Kom SÅ i skole for pokker!

Indlægaf Hebi » fre 25. nov 2011 23:47

Danske skole elever kan tilsyneladende ikke finde ud af at møde til tiden, og komme i skole for den sags skyld... Undervisningsministeriet har derfor skudt en kampagne igang der skal få studerende i folkeskolen og gymnasiet til for helvede at møde til tiden og komme i skole xD

http://www.youtube.com/watch?v=zD3eODph ... =autoshare

Den her reklame kører i øjeblikket på TV3, 3+ og en lang række andre kanaler. Og jeg må indrømme.... Den er ret så humoristisk og rammer sin målgruppe med sit budskab utroligt godt.

Lad mig høre hvad i tænker om kampagnen, reklamen og problemstillingen i sig selv :3
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Kom SÅ i skole for pokker!

Indlægaf *Wish* » søn 27. nov 2011 21:14

Jeg synes, at videoen er sjov og rammer sin målgruppe. Om den vil have nogen påvirkning, har jeg dog svært ved at sige.

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Kom SÅ i skole for pokker!

Indlægaf Hebi » tirs 29. nov 2011 21:27

*Wish* skrev:Jeg synes, at videoen er sjov og rammer sin målgruppe. Om den vil have nogen påvirkning, har jeg dog svært ved at sige.


Well problemstillingen er ægte og trænger til EN eller anden indsats fra undervisningsministeriet, om det her så er den rigtige måde at tackle det på er svært at sige :3
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Kom SÅ i skole for pokker!

Indlægaf Shihoudani » tirs 29. nov 2011 22:33

Jeg synes den er fantastisk og mega sjov! og inde på godtdukom.dk kan man endda sætte sit eget fjæs i en hilsen og sende den via mail til ens kammerater. Synes det er et godt initiativ, og Rasmus Bjerg er bare for sjov XD
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Kom SÅ i skole for pokker!

Indlægaf Hebi » ons 30. nov 2011 08:55

Shihoudani skrev:Jeg synes den er fantastisk og mega sjov! og inde på godtdukom.dk kan man endda sætte sit eget fjæs i en hilsen og sende den via mail til ens kammerater. Synes det er et godt initiativ, og Rasmus Bjerg er bare for sjov XD


Yearh min vens lillebror har faktisk lavet en - god griner :3
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Kom SÅ i skole for pokker!

Indlægaf Etex » ons 30. nov 2011 15:42

Har sjovt nok præcis samme holdning som *Wish*. Tvivler lidt på effekten, men jeg kan godt lide den.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Kom SÅ i skole for pokker!

Indlægaf SsjGogo » ons 30. nov 2011 15:51

Synes at indsatsen primært skal komme fra forældrene og børnene selv. Man kan ikke altid sende sorteper videre til myndighederne - ikke at folkeskolen er optimal, langt fra.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Kom SÅ i skole for pokker!

Indlægaf Hebi » man 5. dec 2011 20:22

SsjGogo skrev:Synes at indsatsen primært skal komme fra forældrene og børnene selv. Man kan ikke altid sende sorteper videre til myndighederne - ikke at folkeskolen er optimal, langt fra.


folkeskolen er tæt på at være et hul i jorden.... Jeg forstår helt ærligt godt ideen bag privatskolen. Jeg gik selv på privatskole hele mit liv frem til gymnasiet. Og nøøøøj hvor er jeg glad for jeg ikke gik på folkeskole. Med sagt findes der sikkert visse gode folkeskoler de er bare på tærsklen til at blive en mangelvare - desværre
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Kom SÅ i skole for pokker!

Indlægaf LiseR » tirs 6. dec 2011 02:02

Har skolen ansvaret for børnenes opdragelse, endsige at de kommer hen i den?
Eller kunne det tænkes at ynglen selv, og dens forældre, bar broderparten af ansvaret? ;)
Skolen skal tilbyde læring - den kan ikke tvinge børn og unge til at tage imod. Dermed ikke være sagt at jeg ikke synes vi skal satse politisk og økonomisk stærkt på vore skoler!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster