My Little Pony, hvorfor?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: My Little Pony, hvorfor?

Indlægaf l.mathiasen » tirs 6. dec 2011 02:23

LiseR du er nu hermed på min troll liste. Rende rundt og kalder andre for niche-elskende frankofile smagsdommere, fordi du er uenig med dem og kun vil se de serier du kender nu, hvem er så den elitære af os 2, der mener hvad hun ser er finere end hvad andre ser?
Du har gjort det flere gange, så jeg er ligeglad med hvor meget du retter dine indlæg da der er et mønster i dine udbrud nu.

LiseR skrev:Jamen hvad er det? Hvordan kan du definere "En bronie [sic] venlig anime" når du ikke har set MLP eller, fornemmer jeg, kan lide den? Hvordan kan jeg, for den sags skyld, selv om jeg godt kan lide MLP?
Med dine elitære holdninger vil du nok ikke kunne lide noget som helst andre har foreslået dig, men jeg ved skam godt hvad MLP går ud på og hvilke virkemidler den benytter sig og hvorfor mange folk ser dem og kan derfor finde anden animation der har de samme kvaliteter og hvis folk ikke er tilfredse har stedet mange andre brugere der kunne komme med forslag til de folk der ikke burer sig inde og nøjes med de titler de allerede kender.

LiseR skrev:Problemet er, at jeg nogle gange føler en stemning af at det ikke er okay at kunne LIDE f.eks. Naruto.
Tja synes egentlig godt du har bevist med jeg vil kun se Naruto og MLP hvorfor folk er trætte af narutards.
Jeg gætter på at 80% af forum ser eller læser Naruto, ingen problemer der, men hvis man ikke vil prøve mere end en ting, som narutards er kendt for ikke at ville, ja så er de jo netop de elitære der ikke vil have noget med os andre at gøre for kun deres serie er god nok

Lars (der blev rådet til at svare når han havde sovet men er træt af blive kaldt ting fordi han ser andet en Naruto og MLP)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: My Little Pony, hvorfor?

Indlægaf Tanerion » tirs 6. dec 2011 05:49

l.mathiasen skrev:Vi havde faktisk på chatten snakket om have en bronie venlig månedens anime for at få dem med på at snakke om den, Niels foreslog A Little Snow Fairy Sugar og jeg selv den kortere Bottle Fairy, jep der er lidt fe-tema over det :D.

l.mathiasen skrev:jeg ved skam godt hvad MLP går ud på og hvilke virkemidler den benytter sig og hvorfor mange folk ser dem og kan derfor finde anden animation der har de samme kvaliteter

det fungerer ikke helt sådan
du kan måske finde serier der indeholder noget af det samme men jeg tvivler på at du kan finde noget der har alt hvad MLP har
jeg ved heller ikke om du har overvejet om vi måske ser MLP af forskellige årsager?
bare fordi vi kan lide MLP betyder det ikke at vi kan lide de samme anime serier
de to animes du nævner er helt okay men jeg tror de fleste af os nok hellere ville se noget helt andet

MLP har bare bredere appeal end de fleste anime serier så hvis idéen er at få flere til at se månedens anime skal man bare komme med en serie der har bred appeal
der er jo ikke noget der hedder bronie-venlig anime netop fordi det ikke er MLP
så hellere appelere til otakuen i os :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: My Little Pony, hvorfor?

Indlægaf nielsm » tirs 6. dec 2011 10:02

Jeg dømmer ikke folk på at de godt kan lide MLP eller Naruto. Jeg dømmer dem på at de tilsyneladende (ud fra hvilke diskussioner de deltager i) overhovedet ikke ønsker at prøve noget andet, måske endda ikke engang tage stilling til det.


Problemet med "narutards"¹ er ikke at ser Naruto. Problemet er at de kun ser Naruto og afviser alt andet per default; de tager skyklapper på.

¹) Bemærk at jeg ikke henviser til nogen bestemte personer her. Jeg beskriver min opfattelse af en fænomen.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: My Little Pony, hvorfor?

Indlægaf LiseR » tirs 6. dec 2011 14:36

l.mathiasen skrev:LiseR du er nu hermed på min troll liste. Rende rundt og kalder andre for niche-elskende frankofile smagsdommere, fordi du er uenig med dem og kun vil se de serier du kender nu, hvem er så den elitære af os 2, der mener hvad hun ser er finere end hvad andre ser?
Du har gjort det flere gange, så jeg er ligeglad med hvor meget du retter dine indlæg da der er et mønster i dine udbrud nu.

LiseR skrev:Jamen hvad er det? Hvordan kan du definere "En bronie [sic] venlig anime" når du ikke har set MLP eller, fornemmer jeg, kan lide den? Hvordan kan jeg, for den sags skyld, selv om jeg godt kan lide MLP?
Med dine elitære holdninger vil du nok ikke kunne lide noget som helst andre har foreslået dig, men jeg ved skam godt hvad MLP går ud på og hvilke virkemidler den benytter sig og hvorfor mange folk ser dem og kan derfor finde anden animation der har de samme kvaliteter og hvis folk ikke er tilfredse har stedet mange andre brugere der kunne komme med forslag til de folk der ikke burer sig inde og nøjes med de titler de allerede kender.

LiseR skrev:Problemet er, at jeg nogle gange føler en stemning af at det ikke er okay at kunne LIDE f.eks. Naruto.
Tja synes egentlig godt du har bevist med jeg vil kun se Naruto og MLP hvorfor folk er trætte af narutards.
Jeg gætter på at 80% af forum ser eller læser Naruto, ingen problemer der, men hvis man ikke vil prøve mere end en ting, som narutards er kendt for ikke at ville, ja så er de jo netop de elitære der ikke vil have noget med os andre at gøre for kun deres serie er god nok

Lars (der blev rådet til at svare når han havde sovet men er træt af blive kaldt ting fordi han ser andet en Naruto og MLP)


Lars.
Jeg undskylder hermed at jeg har ramt dig personligt. Det var helt utilsigtet.

Jeg respekterer dine holdninger og din viden.

Jeg tror vi taler forbi hinanden, og vores formuleringer, når de måske egentlig er humoristisk ment, rammer hinandens ømme punkter.
Som jeg skrev i går nat var jeg heller ikke tilfreds med mit indlæg, det var tåbeligt formuleret men jeg magtede ikke at ændre det.

Jeg beklager at du har et indtryk af mig som ikke er korrekt, det skyldes sandsynligvis at jeg ikke har formået at formulere mig ordentligt.
Jeg forsøger ikke at trolle men at tage fat i et reelt og generelt problem om forudindtagethed, og jeg beklager hvis jeg åbenbart har ramt dig hårdt - det var utilsigtet og jeg kan godt se hvor jeg har skrevet galt. Men jeg lod indlægget stå fordi der allerede var kommet svar på det.

Hvis vi nogensinde mødes til en con vil jeg gerne undskylde personligt, men jeg tillader mig at bede dig om at lade være at dømme mig så skarpt som du gør på baggrund af 6 indlæg på et forum, for mange flere har jeg ikke skrevet om dette problem.

Jeg indser at jeg kommer fra en debatbaggrund hvor jeg er vant til at formulere mig skarpere end det er hensigtsmæssigt herinde, og jeg vil forsøge at moderere det i fremtiden. Og så er jeg - tro det eller ej - ikke så meget fan, eller otaku, eller hvad det nu hedder hos de unge, at jeg føler mig krænket når nogen ikke kan lide det jeg kan lide. Jeg sigter mod et generelt problem i miljøet.

Jeg ser meget andet end Naruto og Min Minihest. (Faktisk har jeg aldrig SET Naruto men kun læst den, og ikke læst den i et par måneder.) Jeg er bl.a. forfærdeligt glad for Addicted to Curry :)

~ Lise Rasmussen
Senest rettet af LiseR tirs 6. dec 2011 15:06, rettet i alt 3 gange.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: My Little Pony, hvorfor?

Indlægaf LiseR » tirs 6. dec 2011 14:51

...og så synes jeg egentlig vi kunne dele tråden og tage debatten om fantardedness, hvorfor fantardedness kan være et problem osv. et andet sted? :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: My Little Pony, hvorfor?

Indlægaf SsjGogo » tirs 6. dec 2011 16:19

Jeg vil indledningsvis gerne takke jer for, at I, trods en ophedet debat, beholder en sober tone. Ydermere vil jeg henvise til, at jeg personligt har startet en tråd, der diskuterer serier med bred appel. Der har der været forholdsvis god aktivitet. I mit ydmyge sin bevidner det to ting! 1. At den manglende aktivitet kan skyldes valget af hhv. serier og diskussionsformen. 2. At også en serie som Naruto har sin plads på Animanga, endda i større omfang end de serier, man afskriver som elitære i otaku forstand.. Kys:)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: My Little Pony, hvorfor?

Indlægaf SsjGogo » tirs 6. dec 2011 16:22

I øvrigt vil jeg påpege, at vi ikke dyrker c'ensur på Animanga. Så længe i afholder jeg fra personlige angreb, og alt hvad det indebærer, skal der ikke tages hensyn. De der ikke kan tåle debatten, må afholde sig fra den pågældende tråd.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 98 gæster