Nogle amv's jeg har lavet :)

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Nogle amv's jeg har lavet :)

Indlægaf Tanerion » tirs 6. dec 2011 18:50

helt okay redigeret
tror dog at mere stille musik ville passe bedre til din stil (ihvertfald hvad jeg har set af den)

men man lærer jo hele tiden når man laver AMVs så du vil kun blive bedre :D
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Nogle amv's jeg har lavet :)

Indlægaf SsjGogo » tirs 6. dec 2011 20:51

For god ordens skyld skal jeg påpege, at amv'er efter min bedste overbevisning ikke er lovlige jf. Ophavsretten. Det er blevet diskuteret meget på Animanga. Jeg har i den forbindelse skrevet til kulturministeriet med afklarende spørgsmål om linking til Youtube, herunder amv'er. Derfor vil denne tråd ikke blive slettet, hvis overhovedet, før departementet har udtalt sig om emnet. Inden da vil jeg spørge venligst, om I kan begrænse links hertil. Og please lad os også begrænse den evige snak om fair use, citatret eller parodiretten før vi har en afklaring fra lovgiver.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Nogle amv's jeg har lavet :)

Indlægaf SsjGogo » tirs 6. dec 2011 20:53

Jeg er i øvrigt ked af, hvis jeg virker som bussemanden, men jeg tænker på hele siden og alle vores brugere. Håber at i forstår. :)
www.gogonoter.dk

setesh
Ensom Ulv
Indlæg: 174
Tilmeldt: man 1. aug 2011 20:32
Køn: Mand

Re: Nogle amv's jeg har lavet :)

Indlægaf setesh » ons 7. dec 2011 07:42

SsjGogo skrev:For god ordens skyld skal jeg påpege, at amv'er efter min bedste overbevisning ikke er lovlige jf. Ophavsretten. Det er blevet diskuteret meget på Animanga. Jeg har i den forbindelse skrevet til kulturministeriet med afklarende spørgsmål om linking til Youtube, herunder amv'er. Derfor vil denne tråd ikke blive slettet, hvis overhovedet, før departementet har udtalt sig om emnet. Inden da vil jeg spørge venligst, om I kan begrænse links hertil. Og please lad os også begrænse den evige snak om fair use, citatret eller parodiretten før vi har en afklaring fra lovgiver.

nu er det ikke for at stjæle tråden, men jeg har et spørgsmål om dette. er det så ulovligt at linke til sin profil på youtube(ikke til videoerne) og sige at man har lagt amv videoer op? her tænker jeg på at det jo ikke er direkte linking og dermed lovligt vel(for det er vel det samme som at linke til youtube.com og sige at der er amv'er der)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Nogle amv's jeg har lavet :)

Indlægaf SsjGogo » ons 7. dec 2011 09:42

setesh skrev:
SsjGogo skrev:For god ordens skyld skal jeg påpege, at amv'er efter min bedste overbevisning ikke er lovlige jf. Ophavsretten. Det er blevet diskuteret meget på Animanga. Jeg har i den forbindelse skrevet til kulturministeriet med afklarende spørgsmål om linking til Youtube, herunder amv'er. Derfor vil denne tråd ikke blive slettet, hvis overhovedet, før departementet har udtalt sig om emnet. Inden da vil jeg spørge venligst, om I kan begrænse links hertil. Og please lad os også begrænse den evige snak om fair use, citatret eller parodiretten før vi har en afklaring fra lovgiver.

nu er det ikke for at stjæle tråden, men jeg har et spørgsmål om dette. er det så ulovligt at linke til sin profil på youtube(ikke til videoerne) og sige at man har lagt amv videoer op? her tænker jeg på at det jo ikke er direkte linking og dermed lovligt vel(for det er vel det samme som at linke til youtube.com og sige at der er amv'er der)


Det kan jeg ikke svare på sort og hvidt - dertil er mine ophavsretlige kompetencer for begrænsede - men i denne dom http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB03579822 diskuteres ulovligt linking.

Retten har bl.a. lagt vægt på, hvorvidt pågældende vidste eller burde vide, at det materiale han linkede til var smidt ind uden tilladelse fra rettighedsindehaverne.

Jeg tør ikke sige, om man kan foretage en udvidet fortolking af ovenstående dom, men efter min bedste overbevisning - og jeg modtager glædeligt en rettelse - så er det ulovligt at linke til ulovligt offentliggjort materiale - da du derved medvirker til krænkelse af ophavsretten. Der dog her en forskel på, at linke til en forside (Youtube.com) og så at linke til sin egen profil, der tydeligt er begrænset til (ulovligt) indhold. Igen må jeg understrege, at jeg ikke har et endeligt svar på det.

Som skrevet tidligere mener jeg også, at AMV'er, som er skabt uden indhentelse af tilladelse fra rettighedshaverne ( musik + billeder), er en krænkelse af ophavsretten.

Jeg mener heller ikke - (igen min egen mening!) - at AniManga.dk som hjemmeside kan benytte sig af, at en person linker til sin egen profil - som ansvarsfraskrivelse.

Men jeg går op i demokrati, og isærdeles at vores brugere skal kunne ytre sig. Jeg har ikke selv et problem med amv'er, og derfor har jeg taget konsekvensen af denne diskussion og skrevet til Kulturministeriet - så får vi lovgivers ord på, om det er ok eller ej.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Nogle amv's jeg har lavet :)

Indlægaf SsjGogo » ons 7. dec 2011 09:54

Jeg vil dog gerne imødekomme et naturligt spørgsmål, som altid kommer i kølvandet på denne diskussion?

"Gogo, overdriver du ikke (som altid ved juridiske ting!) - der er jo alligevel ingen der klager over det - se blot alle de cons, der viser AMV'er?"

Det kan diskuteres, om man bare burde lukke det ene øje til i håb om, at ingen myndigheder eller rettighedsindehavere besøger AniManga.dk.

Modsætningsvis forsøger vi fra AniMangas side, at inddrage professionelle aktører, herunder kommercielle aktører i et samarbejde, således at vores brugere kan få flere goder ud af, at være medlemmer af denne side.

Det vil ikke se for godt ud ift. disse, at vi linkede til materiale, som de "lever af".

Ydermere kan man også spørge sig selv, hvor går grænsen - hvis vi lukker det ene øje til ift. AMV'er, hvorfor så ikke lukke det andet til eksempelvis diverse torrentssider, hvorved folk kan oplyse, hvor de henter alt deres anime fra.

Med andre ord, hvor går den moralske grænse, og hvem sætter den?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Nogle amv's jeg har lavet :)

Indlægaf nielsm » ons 7. dec 2011 10:22

Jeg ved at i Japan bliver "MAD" videoer, som også er klip fra anime remixet og oftest sat til urelateret musik (men af purister set som distinkte fra AMV'er lavet i vesten) tolereret af udgiverne. Jeg har heller ikke hørt om at nogen er kommet efter vestlige skabere af AMV'er for deres brug af klip fra anime. Jeg ved dog ikke om det også forholder sig sådan med deres brug af musikken.


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster