AniManga og homosexualitet.

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

AniManga og homosexualitet.

Indlægaf SsjGogo » lør 17. dec 2011 13:26

Nu håber jeg ikke, at titlen chokerede nogen.

I en anden tråd, skrev en bruger, at hetz mod homosexuelle irriterede pågældende, samt at deres rettigheder ikke blev respekteret i alle tilfælde. (min udledning af en kort samtale).

Det synes jeg er et interessant emne, samtidig med, at jeg ved - at yuri, yaoi og homosexualitet i dette miljø er faktisk et meget accepteret emne - eller er det?

Så kære brugere, hvad synes I - om homosexualitetens rolle i anime og manga miljøet, herunder om I føler, at deres valg bliver accepteret eller respekteret? :)

Jeg ser frem til en spændende debat.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
ILoveCake
Jonin
Jonin
Indlæg: 453
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 17:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Køge

Re: AniManga og homosexualitet.

Indlægaf ILoveCake » lør 17. dec 2011 13:43

Det er jo interresant, at homoseksualitet er så accepteret i anime og manga miljøet, men der findes jo homofobe, selv her i vores miljø, de findes jo overalt.
Men jeg har jo som sagt INTET imod homoseksuelle, jeg støtter homoseksuelle og synes, de skal have de samme rettigheder som heteroseksuelle.
Jeg tænker det om homofober, som racister; De er bange for dem, der er anderledes/Ser anderledes ud/opfører sig anderledes.
I japan, for eksempel, ser man homoseksualitet mere som en fetish end noget, der er skamfuldt. De ligefrem støtter homoseksuelle derovre.
En spændende debat, du har fået startet, Gogo! Når der er kommet flere svar, skriver jeg lidt igen :3
Story of Leopardess ~

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: AniManga og homosexualitet.

Indlægaf Etex » lør 17. dec 2011 13:50

Jeg har ikke noget mod dem. Jeg støtter op om homusexueles rettigheder, og har gjort det så længe jeg kan huske. Og jeg synes de er en vigtig del af miljøet, og ofte kan jeg bedre lig de homusexuele personer i serierne, frem for de andre. Deres personlighed er nemlig meget mere mig. Og hvis jeg skal vælge mellem yaoi og yuri, så vælger jeg yaoi :D

Vil ikke siger at jeg blev overresket over det med at der findes nogle i dette miljø som ikke er så glade for dem, men jeg havde ikke set det komme.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: AniManga og homosexualitet.

Indlægaf LiseR » lør 17. dec 2011 16:07

Da jeg ikke er homoseksuel synes jeg som sådan ikke jeg har baggrund for at udtale mig... men jeg kan aldrig holde min kæft, så det gør jeg alligevel.
Jeg tror som udgangspunkt at j-pop miljøet er mere åbent over for alternative holdninger og seksualiteter (såfremt man går ud fra et heterocentrisk synspunkt hvilket i sig selv kan diskuteres!)
Dog tror jeg naturligvis altid der vil findes homofober, racister, osv. i et så bredt miljø.
Jeg betragter homoseksuelle som mennesker som alle andre.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: AniManga og homosexualitet.

Indlægaf Kiwi » lør 17. dec 2011 16:29

Mit udgangspunkt er at folk kan leve deres liv som de vil, så længe man er klar til at tage ansvar for sine handlinger.

Dog bryder jeg mig ikke om at blive "påduttet" andres seksualitet, og her føler jeg ærlig talt at der kan være et problem i forhold til homoseksuelle. Hvis jeg eksempelvis sender misbilligende blikke til en mand og en kvinde der laver heavy petting i det offentlige rum kan jeg højst kaldes en snerpe. Men hvis jeg gør det samme til et par af samme køn er jeg pludselig homofob. Det kan jeg ærlig talt ikke se logikken i.

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: AniManga og homosexualitet.

Indlægaf Tanerion » lør 17. dec 2011 17:32

har ikke noget som helst imod dem
enig med det Kiwi siger

men de homoseksuelle jeg er stødt på i anime miljøet har indimellem været nogle dramaqueens
har været ud for at en homoseksuel moderator på et anime forum gik totalt i selvsving og kaldte folk homofober hvis de bare var det mindste uenige med ham
det endte med at han forsøgte at slette bogstaveligt alle indlæg på hele siden og fik derefter sparket fra de højere magter

men jeg har det med dem som med religion og alle mulige fandoms: det er som regel nogle få som ødelægger det for alle
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: AniManga og homosexualitet.

Indlægaf SsjGogo » lør 17. dec 2011 17:40

Tanerion skrev:har ikke noget som helst imod dem
enig med det Kiwi siger

men de homoseksuelle jeg er stødt på i anime miljøet har indimellem været nogle dramaqueens
har været ud for at en homoseksuel moderator på et anime forum gik totalt i selvsving og kaldte folk homofober hvis de bare var det mindste uenige med ham
det endte med at han forsøgte at slette bogstaveligt alle indlæg på hele siden og fik derefter sparket fra de højere magter

men jeg har det med dem som med religion og alle mulige fandoms: det er som regel nogle få som ødelægger det for alle

Du kan i alle tilfælde vide dig sikker, at dine indlæg på Animanga ikke slettes, blot fordi du er uenig med staff:)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
ILoveCake
Jonin
Jonin
Indlæg: 453
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 17:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Køge

Re: AniManga og homosexualitet.

Indlægaf ILoveCake » lør 17. dec 2011 18:10

Fedt at så mange har skrevet :3
Anyway, ville skrive lidt mere som jeg lovede.
Jeg kan godt se nogle af disse ovenstående argumenter er virkelig gode! Og interessante :3
Jeg har personligt intet imod homoseksuelle, men jeg har en far, der ikke bryder sig om homoseksuelle(Det har min mor i hvert fald fortalt mig xD ).
Så man skulle tro jeg ville have noget imod dem, men det har jeg altså ikke. Jeg kan jo for eksempel med god grund ikke fortælle min far, at jeg er yaoi-fan, og det er pisseirriterende :sur: Min mor er lidt ligeglad, da hun har haft en del venner, der var homoseksuelle. Jeg har selv en ven, som er homoseksuel, og han er som en storebror for mig, så disse ting begrunder nok det faktum, at jeg støtter homoseksuelle :3
Dog bryder jeg mig ikke om at blive "påduttet" andres seksualitet, og her føler jeg ærlig talt at der kan være et problem i forhold til homoseksuelle. Hvis jeg eksempelvis sender misbilligende blikke til en mand og en kvinde der laver heavy petting i det offentlige rum kan jeg højst kaldes en snerpe. Men hvis jeg gør det samme til et par af samme køn er jeg pludselig homofob. Det kan jeg ærlig talt ikke se logikken i.

Det kan jeg heller ikke :/ Måske er det, at homoseksuelle er anderledes? Synes i hvert fald, at det lyder lidt overdrevet ^^' Anyway, spoke my mind again. xD
Story of Leopardess ~

Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: AniManga og homosexualitet.

Indlægaf kishimotomochi » lør 17. dec 2011 19:09

Jeg har ikke noget imod homoseksuelle, Jeg er dog ikke til yaoi, jeg er mere til shonen ai *det er ikke det samme* xD Men jeg synes at det kan v;re irriterende, n[r der bliver lavet doujinsier *eller hvad det nu hedder* hvor det er naruto og sasuke, light og L, fordi lad os indse det, de kan IKKE lide hinanden....og jeg hader ogsaa naar Gakupo bliver sat sammen med yaoi......han er helt klart hetro, MANDEN SYNGER OM KVINDER.

Men ellers er det helt fint, bare de ikke overdriver med at lave alle seriers hoved personer til homoseksuelle xD
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

Brugeravatar
ILoveCake
Jonin
Jonin
Indlæg: 453
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 17:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Køge

Re: AniManga og homosexualitet.

Indlægaf ILoveCake » lør 17. dec 2011 20:51

kishimotomochi skrev:Jeg har ikke noget imod homoseksuelle, Jeg er dog ikke til yaoi, jeg er mere til shonen ai *det er ikke det samme* xD Men jeg synes at det kan v;re irriterende, n[r der bliver lavet doujinsier *eller hvad det nu hedder* hvor det er naruto og sasuke, light og L, fordi lad os indse det, de kan IKKE lide hinanden....og jeg hader ogsaa naar Gakupo bliver sat sammen med yaoi......han er helt klart hetro, MANDEN SYNGER OM KVINDER.

Men ellers er det helt fint, bare de ikke overdriver med at lave alle seriers hoved personer til homoseksuelle xD

Netop, jeg bruger Kaito til Yaoi :P
Story of Leopardess ~


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster