Anime&Manga - det dovne miljø?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Anime&Manga - det dovne miljø?

Indlægaf SsjGogo » søn 22. jan 2012 13:32

Jeg har reflekteret en del på det sidste over vores miljø, både hvad status quo er, og hvordan miljøet kan udvikles fremadrettet.

Jeg valgte, at skrive til en masse aktører i miljøet, og sammen med bl.a. KAF, at arrangere en sammenholds-aften.

Indtil videre har de fleste været positive overfor ideen.

Men ikke desto mindre oplever jeg tit, at majoriteten af mennesker i dette miljø, ikke har overskud eller vilje, til at rykke meget på tingene.

Tit hører man folk råbe op om, at der skal være plads til at være anderledes, der skal være mere anime i Danmark, flere manga udgivelser, flere cosplays, arrangementer - you name it.

Men når det kommer til det reelle arbejde - så bliver der pludselig stille.

Eksempelvis ønsker mange, at AniManga som side skal udvikles, vi er endda blevet punket for nogle af de fejl, der er at finde på siden. Men da jeg skriver en tråd om, at vi kunne bruge noget hjælp, at vi søgere grafikere, programmører, skribenter - så bliver der helt stille.

Ikke én eneste har besvaret mit "programmører" indlæg, og jeg kan nævne de første 10 på AniManga, som har en decideret uddannelse indenfor dette felt.

Jeg oplever også, at mange ønsker mere anime i Danmark, men når enkelte brugere opretter tråde om emnet - så er diskussionerne nærmest ikke eksisterende.

Nogle har nævnt "generthed" som grunden hertil, men når vedkommende samtidig poster flittigt i alle andre tråde, så sætter jeg nu alligevel spørgsmåltegn ved dette.

Modsætningsvis er der også en del mennesker, der brænder for miljøet, og kæmper for det. De skal have deres ros, den har de fortjent. Det kræver mere end man skulle tro, at bruge weekender og sine fridage på at planlægge events for andre - uden at få noget for det (udover lidt taknemlighed - som i mange tilfælde også er en særvare).

Hvad mener I - kan man ændre dette, eller har jeg bare misforstået noget? :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime&Manga - det dovne miljø?

Indlægaf nielsm » søn 22. jan 2012 13:48

SsjGogo skrev:Ikke én eneste har besvaret mit "programmører" indlæg, og jeg kan nævne de første 10 på AniManga, som har en decideret uddannelse indenfor dette felt.

<-- doven

-_-*

:'(

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Anime&Manga - det dovne miljø?

Indlægaf LiseR » søn 22. jan 2012 14:38

Det ER et problem i de fleste subkulturelle miljøer at ildsjælene er få.
Det kommer sig vel af at vi har mange fritids- og underholdningstilbud nu om dage? At arrangere osv. er at "committe" til et af dem, og så går man måske glip af andre tilbud?
Eller bare en generel dovenskab i vestlig kultur, hvor vi er vant til at få serveret underholdningen via de kæmpe underholdningsindustrier?
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Zenzen
Chunin
Chunin
Indlæg: 145
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 16:23
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime&Manga - det dovne miljø?

Indlægaf Zenzen » søn 22. jan 2012 15:19

Hmm altså der vil vel altid være folk der siger "gør X" eller "lav X bedre" .. uden forslag til hvordan eller tilbyde hjælpen til det.

Dog kan jeg sige at fra min side af er det et spørgsmål om, at jeg ville være bange for at sige ja til mere end jeg reelt kan levere.
F.eks. programmører delen (jeg havde ikke set den post før nu) - Jeg er bestemt ikke uddannet inde for dette område - har da ganske vist et grundforløb som webintegrator og så er resten selvlært.
Og ville da med glæde hjælpe, men er i tvivl om mine evner er gode nok og ville frygte jeg blot var til besvær.

Det samme gældende som grafiker - Jeg er igang som mediegrafiker, så egentlig burde det være mit område - Men alligevel tænker jeg, at der må være nogen som er bedre - igen fordi jeg ikke vil skuffe.

Jeg er sikker på andre har samme følelse af, at der nok er "andre" som gør det og som gør det bedre.
Desværre er dette jo bare ikke altid sandt.
Mjah, mjoh.. Jeg er såmænd rar nok.

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Anime&Manga - det dovne miljø?

Indlægaf Oriolidae » søn 22. jan 2012 15:37

For mit vedkommende er der da sikkert dovenskab indblandet. :$ Jeg bruger netop anime og manga som et middel til afslapning og at koble fra. Når man har en travl hverdag er det ikke overraskende at man vil slappe af i sin fritid. Men dette er selvfølgelig en undskyldning mere end noget andet. :p
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Anime&Manga - det dovne miljø?

Indlægaf LiseR » søn 22. jan 2012 15:47

Personligt er jeg psykisk syg, og min indsats vil altid være ekstremt svingende, derfor har jeg svært ved at love mig selv ud til projekter :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime&Manga - det dovne miljø?

Indlægaf SsjGogo » søn 22. jan 2012 18:08

Jeg har selv en travl hverdag med fuldtids arbejde, parforhold, et band m.m. Det kan godt lade sig gøre. Noget andet er en lidelse, men indsatsen kan altid tilpasses den enkeltes behov, og kunnen. Nøgleordet er viljen. Vi har på vort staff folk med både psykiske og fysiske lidelser, men viljen er der. Og indrømmet, deres vilje er også en motivations faktor for mig. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Anime&Manga - det dovne miljø?

Indlægaf LiseR » søn 22. jan 2012 20:48

Netop derfor jeg også lægger det arbejde jeg kan <3
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Exogenic
Genin
Genin
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 27. sep 2011 21:51

Re: Anime&Manga - det dovne miljø?

Indlægaf Exogenic » søn 22. jan 2012 21:05

Jeg ville da virkeligt gerne hjælpe til og sørge for at Anime/Manga blev større i Danmark. Jeg er dog en rimeligt normal fyr, der ikke brugere computere til andet end underholdning, så jeg kan hverken programmere, grafikere eller skribentere. Jeg er da helt sikkert i stand til at skrive en lille sides tekst om sakura blomstens indflydelse på moderne mangas forhold til opvaskemaskiner, men at finde på noget relevant, der samtidigt er underholdende.
Don't think so D:

Jeg har dog planer om at melde mig som gofer til de næste events for måske at hjælpe lidt til, men kan dog stadig ikke se hvordan det skulle have nogen effekt på kulturen som helhed.
I don't want to set the world on fire, i just want to start a flame in your heart~

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime&Manga - det dovne miljø?

Indlægaf SsjGogo » søn 22. jan 2012 21:24

Man kan altid reklamere, søge kontakt til kommercielle foretagender m.m. Dvd. udnytte nettets ressourcer. Desto flere vi står sammen desto mere fylder vor stemme.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster