Fortolkning af smileyer?

Her kan du komme med ris og ros , stille spørgsmål og komme med forslag vedrørende siden samt se hvilke ændringer der er fortaget på siden.
Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Fortolkning af smileyer?

Indlægaf nielsm » tirs 10. maj 2011 23:18

Jeg har lagt mærke til at grafikken for smileyerne ikke matcher min fortolkning af tekstversionerne af et par stykker af dem :)

:3 kolon-tre, den er vist som en trutmund, som jeg ser som en slags "buh" negativ stemning. Men kolon-tre har sine rødder som noget nær et katteansigt. Jeg synes den nuværende "trutmund" ville passe bedre til -3- (minus-tre-minus) eller måske -.- (minus-punktum-minus). Til sammenligning er her en kolon-tre fra et andet forum: Billede

O_O stortO-understreg-stortO, som tekst er den for mig "spærrer øjnene vidt op i forbavselse", men grafikken ligner en "øjnene glitrer af glæde", det samme som nuværende :O. Til den nuværende grafik ville $_$ (dollar-understreg-dollar) faktisk passe bedre synes jeg. Og i den forbindelse...

$_$ dollar-understreg-dollar, jeg er ikke sikker på hvor relevant den er, ærlig talt. Jeg ville foreslå at lave den til en tekst i stedet, som eks. :penge:.

:pirat og :food, må der ikke nok komme et kolon efter også? Så er det lettere at adskille dem inde i teksten når man skriver, synes jeg.

-_- minus-understreg-minus ligner p.t. en trist hvor jeg ville forvente en "arj det var altså ret dumt", mens :| (kolon-pipe) ligner netop den "ret dumt" hvor jeg ville forvente den som :/ (kolon-skråstreg) som er "misfornøjet". Der slutter kæden dog ;)

:S ligner grafisk enormt meget en @_@. Er det muligt at have den som alternativ?


Alt i alt er det nogen rigtig flot tegnede smileyer, jeg undrer mig bare over teksten knyttet til nogen stykker af dem.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Fortolkning af smileyer?

Indlægaf SsjGogo » tirs 10. maj 2011 23:25

Kære Niels,

Hehe - faktisk sad vi en aften, og skulle improvisere teksten bag smileys, måske blev ikke alle lige vellykket. Det kigger vi på! :)
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Fortolkning af smileyer?

Indlægaf *Wish* » ons 11. maj 2011 11:41

Jeg vil også lige benytte lejligheden til at rose jeres smilies. De passer godt sammen med onigirierne. ^^

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Fortolkning af smileyer?

Indlægaf Gintoki » ons 11. maj 2011 11:42

Tusinde tak *Wish* :D Vi arbejder på at gøre syntaxen til smilyerern bedre :)
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Fortolkning af smileyer?

Indlægaf nielsm » tors 12. maj 2011 14:42

Og når vi nu snakker om smileyer synes jeg det kunne være sjovt med nogen "tilføjelses-smileyer", beregnet til at stille ved siden af andre.

Jeg har lavet en ret grim animation her der viser idéen:

Billede :)

Billede :3

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Fortolkning af smileyer?

Indlægaf Gintoki » tors 12. maj 2011 14:45

Oriolidae har snakket om at hun ville lave nogle animeret smilyer samt nogle andre snarrest muligt :) Så tålmodighed :)
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!


Tilbage til "Ris, Ros, Spørgsmål/forslag samt ændringer på siden"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster