"Bots" på AniManga!

Her kan du komme med ris og ros , stille spørgsmål og komme med forslag vedrørende siden samt se hvilke ændringer der er fortaget på siden.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

"Bots" på AniManga!

Indlægaf SsjGogo » lør 5. maj 2012 10:16

Kære alle

Gennem noget har der været registreringer på AniManga med meget suspekte e-mails. Vi har været obs! på det og slettet disse mails manuelt. Tidligt morges gik en af dem dog helt amok, og formåede at skrive 30 reklamer næsten i forskellige tråde

Jeg har nu slettet dem alle manuelt og fjernet brugeren.

Det kan også være, at det er et rigtigt menneske, der er logget på og bare har copy pastet hele vejen. Det ved de It-kyndige bedre end jeg.

Men vi arbejder på en løsning - og hvis I har nogle gode forslag, er de velkomne!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: "Bots" på AniManga!

Indlægaf nielsm » lør 5. maj 2012 12:47

Hvis der er en eller få brugere der har skrevet spam på forummet, så er det letteste at bruge forummets administration til (for hver af de brugere) at slette alle deres indlæg på én gang, det er tre klik i admin-kontrolpanelet. Man kan evt. gøre det samtidig med at slette forum-brugeren for dem, men det vil dog ikke slette deres Joomla- og MediaWiki-brugere i det her tilfælde.

Min egen "permanente" løsning på spam-problemer er lidt trist, den involverer at alle nye brugere starter i en særlig "helt ny bruger" gruppe, og så længe man er i den gruppe skal alle ens indlæg på forummet manuelt godkendes af en moderator. Det jeg dog så gør er at definere at så snart man har bare ét godkendt indlæg bliver man automatisk rykket til en normal brugergruppe, hvor man kan skrive frit. Resultatet er kort og godt at alle brugere skal have deres første indlæg godkendt af en moderator, indtil da kan de ikke fylde forummet med spam.
(Den løsning bruger jeg på Aegisubs foru, som får mellem 100-300 spam-indlæg om dagen, og 2-8 reelle indlæg om dagen. Der er, slag på tasken, 2-5 nye reelle brugere om måneden.)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: "Bots" på AniManga!

Indlægaf SsjGogo » lør 5. maj 2012 12:51

Jeg foreslog også, at vi gjorde selve registrationen mere "avanceret" - dvs. at folk skulle svare på et spørgsmål inden de kunne registrere sig.
www.gogonoter.dk

Kitty
Jonin
Jonin
Indlæg: 335
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Egebjerg, Ballerup
Kontakt:

Re: "Bots" på AniManga!

Indlægaf Kitty » lør 5. maj 2012 14:24

SsjGogo skrev:Jeg foreslog også, at vi gjorde selve registrationen mere "avanceret" - dvs. at folk skulle svare på et spørgsmål inden de kunne registrere sig.



Lidt ala "Hvem er den pokemon?" hvor der så er et skyggebillede, og du så skal skrive f.eks. Gengar ? :)
Kitty: Hvilken valuta skal man veksle til, når vi skal til SVS?

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Bots" på AniManga!

Indlægaf kaas » søn 6. maj 2012 22:05

Kitty skrev:
SsjGogo skrev:Jeg foreslog også, at vi gjorde selve registrationen mere "avanceret" - dvs. at folk skulle svare på et spørgsmål inden de kunne registrere sig.



Lidt ala "Hvem er den pokemon?" hvor der så er et skyggebillede, og du så skal skrive f.eks. Gengar ? :)

Der er ingen grund til at gøre det til en nørd-test. Noget ala 'Hvad er 2+2?' vil være nok.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: "Bots" på AniManga!

Indlægaf l.mathiasen » søn 6. maj 2012 22:15

Så er spørgsmålet, vil det tage længere tid at implementere en løsning der holder bots ude end bare at slette dem når man ser dem? (Jeg aner det ikke :P)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: "Bots" på AniManga!

Indlægaf SsjGogo » søn 6. maj 2012 22:18

l.mathiasen skrev:Så er spørgsmålet, vil det tage længere tid at implementere en løsning der holder bots ude end bare at slette dem når man ser dem? (Jeg aner det ikke :P)

Der kommer flere dagligt, og sidst kom der 30 indlæg på 2 minutter med suspekte reklamer. Der skal en registreringsløsning på.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: "Bots" på AniManga!

Indlægaf Gintoki » søn 6. maj 2012 23:01

l.mathiasen skrev:Så er spørgsmålet, vil det tage længere tid at implementere en løsning der holder bots ude end bare at slette dem når man ser dem? (Jeg aner det ikke :P)

Nej, at implementere den løsning vil ikke være spild af tid i forhold til hvor meget tid vi manuelt ville skulle bruge på at rydde op i forum og banne bots/spammere.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: "Bots" på AniManga!

Indlægaf Gintoki » man 7. maj 2012 21:51

kaas skrev:
Kitty skrev:
SsjGogo skrev:Jeg foreslog også, at vi gjorde selve registrationen mere "avanceret" - dvs. at folk skulle svare på et spørgsmål inden de kunne registrere sig.



Lidt ala "Hvem er den pokemon?" hvor der så er et skyggebillede, og du så skal skrive f.eks. Gengar ? :)

Der er ingen grund til at gøre det til en nørd-test. Noget ala 'Hvad er 2+2?' vil være nok.

Dette spørgsmål er dog så let at manuelle spammere ville kunne regne det spørgsmål ud selvom de ikke sproger dansk. Ellers skal det være "Hvad er to plus to?"
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: "Bots" på AniManga!

Indlægaf SsjGogo » man 7. maj 2012 21:57

To lagt sammen med fem! :D
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Ris, Ros, Spørgsmål/forslag samt ændringer på siden"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster