Udvidelse af Wiki

Her kan du komme med ris og ros , stille spørgsmål og komme med forslag vedrørende siden samt se hvilke ændringer der er fortaget på siden.
Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Udvidelse af Wiki

Indlægaf kaas » søn 6. maj 2012 22:13

Lige nu består wikien af en samling forskellige anime/manga/novels med dertilhørende synopser og salgstaler samt lidt grundlæggende info. Jeg overvejer, om man ikke kunne udvide den til, i hvert fald som en start, at inkludere de forskellige tutorials og guides.
Nogle af de forskellige ting kunne jeg selvfølgelig selv tilføje til den, men det vil højst sandsynligt også medføre nogle relativt store ændringer til bl.a. forsiden. Derfor kunne det være rart at vide, hvad den generelle konsensus om wikien er, ift. hvad den skal indeholde osv.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Udvidelse af Wiki

Indlægaf l.mathiasen » søn 6. maj 2012 22:18

Tja jeg har altid set den wiki som stedsøsteren der ikke helt passer ind. Den virker ikke som en del af siden og jeg tror ikke folk har den store interesse for at bruge den egentlig (altså hvis de overhovedet ved den er der)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Udvidelse af Wiki

Indlægaf kaas » søn 6. maj 2012 22:20

l.mathiasen skrev:Tja jeg har altid set den wiki som stedsøsteren der ikke helt passer ind. Den virker ikke som en del af siden og jeg tror ikke folk har den store interesse for at bruge den egentlig (altså hvis de overhovedet ved den er der)

Et af formålene var egentlig også at den netop skulle blive en del af siden :P Spørgsmålet er så, om der overhovedet er brug for en wiki, hvilket jeg ikke tør svare på.

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Udvidelse af Wiki

Indlægaf SomethingPurple » søn 6. maj 2012 22:28

tja ingen skriver i den mere eller mindre -_-*

Må indrømme at jeg også hellere så en form for databasse men da det ikke er noget jeg kan lave selv. :#
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Udvidelse af Wiki

Indlægaf SsjGogo » søn 6. maj 2012 22:30

Jeg er også selv i tvivl om Wikiens eksistensberettigelse, men omvendt skader den heller ikke. Den kunne dog trænge til en meget kærlig hånd ift. layout.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Udvidelse af Wiki

Indlægaf SsjGogo » søn 6. maj 2012 22:32

Database var også den oprindelige idé, men så blev det til Wiki. Måske skulle ideen genovervejes.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Udvidelse af Wiki

Indlægaf kaas » søn 6. maj 2012 22:33

SsjGogo skrev:Database var også den oprindelige idé, men så blev det til Wiki. Måske skulle ideen genovervejes.

Tjah, for at kunne gøre det, må vi vel først få klarlagt, hvad dens formål er.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Udvidelse af Wiki

Indlægaf SsjGogo » søn 6. maj 2012 22:36

Et lager af nyttigt info om japansk populærkultur på dansk.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Udvidelse af Wiki

Indlægaf kaas » søn 6. maj 2012 22:44

I så fald (og hvis det overhovedet er et hul, er et hul, der er værd at udfylde), vil jeg mene at vi kan beholde det som wiki. Derudover vil jeg også mene, at vi sagtens kan flytte de forskellige tutorials over i dem, måske med undtagelse af dem, der omhandler de tekniske aspekter af Animanga.dk. Jeg kan også godt forestille mig, at cosplay-sektionen kunne tænke sig et sted at dele guides og tips ift. køb, syning, etc :P

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Udvidelse af Wiki

Indlægaf Gintoki » søn 6. maj 2012 23:10

Det var oprindeligt min idé at der skulle have været en anime/manga database med beskrivelser af dem på dansk og så med muligheden for at brugerne selv kunne fylde på databasen med tiden. Endvidere et ratingsystem af serierne og et modul på forsiden med en radom fra databasen valgt anime+manga som kunne bruges som en slags forslag til hvad man kunne gå igang med havde man ikke mere at se/læse :3

Mht. Tutorials sektionen så havde jeg oprindeligt tænkt den skulle være selvstændig, som den er nu, men med et bedre grafisk layout end det nuværende samt med mulighed for at brugerne selv kunne komme med tutorials om forskellige ting inden for japansk populærkultur, alt lige fra madlavningsguides, til cosplay guides og props guides over til tutorials om origami m.m. :3

At der så ikke rigtigt er sket mere på de to dele af siden siden animangas fødsels for et år siden, skyldtes bl.a. at fokus har været andre steder på siden og manglende programmeringshjælp.

Jeg ved dog at de to sektioner kan få meget mere liv hvis de får den kærlige hånd de har brug for men p.t. ligger vores fokus på den nye version af siden med community modulet, så der kommer nok ikke til at ske det helt store på de punkter af siden foreløbigt.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!


Tilbage til "Ris, Ros, Spørgsmål/forslag samt ændringer på siden"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster