Brugergrupper, for dælen.

Her kan du komme med ris og ros , stille spørgsmål og komme med forslag vedrørende siden samt se hvilke ændringer der er fortaget på siden.
Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Brugergrupper, for dælen.

Indlægaf nodokasa » tors 2. aug 2012 11:31

Nu sad jeg og læste en tråd i et andet topic, hvor SsjGogo nævner hans famøse "Grumpy Old Men"-gruppe.
Så vidt jeg mindes er der faktisk en gruppe-feature i PHPbb, hvor med man kunne betegne ting om personer. Så slog det mig;
Man kunne benytte omtalte feature til at betegne en masse skægge ting:

  • Animanga RPG Deltagere
  • Grumpy Old Men
  • Anime-fans
  • Cosplayers
  • Manga-fans
  • Animanga Supporters (journalister og folk der har doneret penge f.eks.)
  • Arrangører (har arrangeret et event)

Dette er selvfølgelig kun en del af de ting, man kunne sætte i grupper (og som faktisk giver mening). Yderligere kan man så benytte omtalte grupper til at vise noget i billedet på ens forum-profil, som kunne hjælpe lidt med at portrætere "hvem man egentlig har at gøre med".

Andre fjollede forslag:
  • Adorable (for de mindre årige, som er rare, f.eks. :p)
  • Perverts
  • Spammers (CAPTAIN N, I'M LOOKIN AT YOU! ;))
  • Wiki-Wizards (folk, der faktisk har skrevet i wiki'en)
  • Old People (Not necessarily grumpy ;))

Umiddelbart vil jeg mene, at nogen grupper (f.eks. Arrangører, Supporters) bør være styret af Animanga Staff, men ellers bør disse være åbne og kunne meldes ind i af brugerne, for f.eks. at vise, at man faktisk ikke læser manga. Eller ser anime. Eller i virkeligheden kun cosplayer.. Eller at man kan (og gør!) det hele! :)

Hvad synes folk?
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Brugergrupper, for dælen.

Indlægaf Etex » tors 2. aug 2012 11:43

Det kunne da blive en ret fed feature. Tror også at tanken om grupper slog mig engang, men så nåede jeg heller ikke længere :P
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Brugergrupper, for dælen.

Indlægaf Gintoki » fre 3. aug 2012 02:34

Det er en ret god idé :3 Gogo og jeg har også diskuteret noget ligende før. Vi snakkede også om at få indført nogle former for achievements brugeren kunne opnå på forskellige måder og så blev disse achiements repræcenteret af en lille medalje eller andet.
Men men men.. det helt store spørgsmål er så hvem der skal lave alle disse features på siden.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Brugergrupper, for dælen.

Indlægaf SsjGogo » fre 3. aug 2012 06:34

Det kan nodokasa <3
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Brugergrupper, for dælen.

Indlægaf MangaAnimeLover » fre 3. aug 2012 16:50

Fed idé :D
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Brugergrupper, for dælen.

Indlægaf MangaAnimeLover » fre 3. aug 2012 16:51

(ovenstående kommentar må definitivt være den korteste, jeg nogensinde har skrevet her på forum... *_* )
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Brugergrupper, for dælen.

Indlægaf Hecko X » man 6. aug 2012 16:41

Det lyder som en meget skæg ide, men hvad sker der, hvis man er tilhænger af mange forskellige grupper? Fx man læser manga og cosplay, men ser ikke anime. Man har kontribueret til wikien og man har været arrangør til en convention, etc. etc.

Ville man så bare, et eller andet sted i profilen, hedde "Manga-fans - cosplayer - doesn't watch anime - wiki-wizard - organizer" eller? Synes helt klart det kunne blive til noget, men så hvor man bruger ikoner (som du også har foreslået) og hvor titlen kommer frem når man holder markøren over ikonet, i tilfælde af man ikke ved/husker hvad ikonet står for (Y)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Brugergrupper, for dælen.

Indlægaf SsjGogo » man 6. aug 2012 16:45

God ide Hecko :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Brugergrupper, for dælen.

Indlægaf nodokasa » man 6. aug 2012 16:57

Hecko X skrev:Det lyder som en meget skæg ide, men hvad sker der, hvis man er tilhænger af mange forskellige grupper? Fx man læser manga og cosplay, men ser ikke anime. Man har kontribueret til wikien og man har været arrangør til en convention, etc. etc.

Ville man så bare, et eller andet sted i profilen, hedde "Manga-fans - cosplayer - doesn't watch anime - wiki-wizard - organizer" eller? Synes helt klart det kunne blive til noget, men så hvor man bruger ikoner (som du også har foreslået) og hvor titlen kommer frem når man holder markøren over ikonet, i tilfælde af man ikke ved/husker hvad ikonet står for (Y)

Det var præcis ikoner der var min ide - grupperne vil kun være listet, når man går ind under brugerens profil - og ved at køre musen henover ikonet burde der være en beskrivelse af ikonet, naturligvis (så når man nu indsætter en pony for en brony-fan, så kan man sætte musen henover og der vil dukke en tekst boks op, med teksten: "Brony").

Tak fordi du lige gad klargøre det. (-:
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Brugergrupper, for dælen.

Indlægaf SsjGogo » man 6. aug 2012 16:58

Ideen er fed, men overvej anvendelse ift. den nye side, som en skønne dag måske lanceres! :D
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Ris, Ros, Spørgsmål/forslag samt ændringer på siden"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster