Begrænsning på signatur-størrelser?

Her kan du komme med ris og ros , stille spørgsmål og komme med forslag vedrørende siden samt se hvilke ændringer der er fortaget på siden.
Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Begrænsning på signatur-størrelser?

Indlægaf nielsm » ons 8. jun 2011 14:57

Efter en bemærkning JoaCHIP gav andetsteds tror jeg det er en idé at tage emnet op: Størrelses-begrænsning på signaturer?

Der er ret mange her inde der har enormt store signaturer med adskillige billeder i. Det generer mig, faktisk i den grad at jeg har valgt at simpelthen slå signatur-visning helt fra, i mit bruger-kontrolpanel.
Det er en skam jeg bliver nødt til at gøre det, for nogen gange er det nyttigt at kunne se andres signaturer og nogen gange bliver der refereret til dem.

Det reelle problem med lange signaturer er at de gør siderne enormt lange, og det kan virke helt absurd at læse et indlæg på tre linjer, som bliver fulgt op af en signatur der fylder noget svarende til 20-30 linjer.


Som jeg forstår en af tankerne bag AniManga.dk, så er én af idéerne at have så få regler som muligt og generelt prøve at undgå at få moderatorer og administratorer til at fremstå som et andet Gestapo, så det er nok ude at billedet at simpelthen sætte en regel for maksimum-størrelse.

I stedet vil jeg foreslå en todelt teknisk løsning:

1. En signatur bliver maksimalt vist én gang per side. Eksempel: Hvis en tråd fylder 2 sider, jeg har 2 indlæg på 1. side og 3 indlæg på 2. side, så bliver min signatur stadig kun vist én gang på side 1 og én på side 2, nemlig i det første af mine indlæg som fremkommer på den side.

2. Området signaturer bliver vist i kan få scrollbars, så det er fysisk begrænset i højde og bredde, men der stadig kan være så meget indhold som man ønsker. Dette har jeg set gjort på det officielle Minecraft forum, hvor jeg syntes det så ud som en god idé.

Brugeravatar
Maldraedior
Chibi
Chibi
Indlæg: 36
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Vejle

Re: Begrænsning på signatur-størrelser?

Indlægaf Maldraedior » ons 8. jun 2011 15:28

Det er korrekt at vi helst undgår regler, men jeg kan fuldt ud forstå dit problem.

Dine 2 umiddelbare løsningsforslag er jeg dog ikke den store tilhænger af. En signatur bør være på hver post, det er hele pointen med den, da den jo er en form for underskrift.
Og scrollbars er IMO væsentligt mere irriterende end en lang signatur :)

Jeg tror det bedste er, at opfordre folk til at begrænse deres signatur en smule. Både fordi nogle fylder for meget, men primært fordi de ofte tager fokus fra det essentielle, hvilket er teksten i indlæget.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Begrænsning på signatur-størrelser?

Indlægaf nielsm » ons 8. jun 2011 18:14

Hvad så med at udvide den nuværende "skjul alle signaturer" indstilling i brugerkontrolpanelet, til at have tre eller fire indstillinger?

De to nuværende, "vis alle" og "skjul alle", men så også en til at "kollaps alle", dvs. signaturerne bliver sendt som del af HTMLen, men i en boks der er kollapset, med en link/knap under hvert indlæg til at vise den tilknyttede signatur. Den evt. fjerde option kunne være en hybrid af kollapse, men vise signatur på en brugers første indlæg på en side.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Begrænsning på signatur-størrelser?

Indlægaf Gintoki » tors 9. jun 2011 15:00

Hmm, jeg ville ikke se noget problem i at ens signatur var begrænset til x antal pixels, den kan bare have en autoskaler på så folk ikke har problem med at uploade en. Men jeg er enig i at signaturerne gerne må være mindre så signaturen ikke fylder 95% af ens post :P

Som Maldraedior også siger ville jeg syntes det er irriterende med en scrollbar i signaturen, så går jeg mere ind for at signaturen såfremt den er større end et maximum bliver autoskaleret :)
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Begrænsning på signatur-størrelser?

Indlægaf nielsm » tors 9. jun 2011 15:22

Gintoki skrev:Som Maldraedior også siger ville jeg syntes det er irriterende med en scrollbar i signaturen, så går jeg mere ind for at signaturen såfremt den er større end et maximum bliver autoskaleret :)

Men det er netop det der er formålet!

Hvis man mener ens signatur er så vigtig at den ikke kan klippes ned under eks. 300 pixel i højden må man leve med den scrollbar i den. Hvis man derimod gerne vil have den pænere og uden scrollbar må man designe efter den højdebegrænsning der nu er.

En skalering ved store signaturer vil have præcis det samme problem, bare på en anden måde, og være sværere at implementere. Problemet opstår på grund af to relaterede ting: Der er mange der trækker deres signatur fra et eksternt site, hvor den bliver genereret ud fra noget statistik, eks. ens MyAnimeList. Det betyder straks at billedet ikke kan hostes på AniManga, det skal nødvendigvis trækkes fra den eksterne server, og det gør at AniManga har sværere ved at kende til billedets størrelse. Desuden så er teksten i den slags billeder ofte en ret lille type og pixeleret, og når den bliver skaleret bliver den grim og svær at læse.
Desuden er der det problem med, hvordan man (programmatisk) måler størrelsen af og skalerer en signatur med flere billeder i.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Begrænsning på signatur-størrelser?

Indlægaf JoaCHIP » man 13. jun 2011 13:39

nielsm skrev:
Gintoki skrev:Som Maldraedior også siger ville jeg syntes det er irriterende med en scrollbar i signaturen, så går jeg mere ind for at signaturen såfremt den er større end et maximum bliver autoskaleret :)

Men det er netop det der er formålet!

Hvis man mener ens signatur er så vigtig at den ikke kan klippes ned under eks. 300 pixel i højden må man leve med den scrollbar i den.

Ohh faktisk smart tænkt. Scrollbar'en er en slags "straf" for at lave en for høj signature. Og det burde være nogenlunde let at implementere. Så kan vi jo skrive, der hvor man sætter sin signature: "Max anbefalet højde 150 pixels", og så straffe dem som overtræder det med en irriterende scrollbar.

Jeg kan li' det. (Y)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Begrænsning på signatur-størrelser?

Indlægaf SsjGogo » man 13. jun 2011 13:42

Siden vi alle er enige om, at vi skal opfordre nogle størrelser og ikke sætte deciderede regler på det, er jeg også enig. Så for min skyld, må i gerne finde på en løsning til det.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Begrænsning på signatur-størrelser?

Indlægaf Gintoki » man 13. jun 2011 13:52

JoaCHIP skrev:
nielsm skrev:
Gintoki skrev:Som Maldraedior også siger ville jeg syntes det er irriterende med en scrollbar i signaturen, så går jeg mere ind for at signaturen såfremt den er større end et maximum bliver autoskaleret :)

Men det er netop det der er formålet!

Hvis man mener ens signatur er så vigtig at den ikke kan klippes ned under eks. 300 pixel i højden må man leve med den scrollbar i den.

Ohh faktisk smart tænkt. Scrollbar'en er en slags "straf" for at lave en for høj signature. Og det burde være nogenlunde let at implementere. Så kan vi jo skrive, der hvor man sætter sin signature: "Max anbefalet højde 150 pixels", og så straffe dem som overtræder det med en irriterende scrollbar.

Jeg kan li' det. (Y)

Nu er det ikke fordi jeg syntes det er irriterende at JEG har en scroll i min signatur men jeg syntes det er irriterende at kigge på scrolls i andres signaturer, så det ville mere være en straf for os andre at en person ikke kan holde sig inden for f.eks 150 pixel i højden xD
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Begrænsning på signatur-størrelser?

Indlægaf Oriolidae » lør 18. jun 2011 15:51

Åh, jeg vidste ikke at folk blev så frustrerede... Jeg nyder at putte flotte billeder i min signature, men tror jeg begrænser mig lidt ud fra de op til flere der åbenbart bliver generet af det... :)
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Begrænsning på signatur-størrelser?

Indlægaf SsjGogo » lør 18. jun 2011 16:07

Oriolidae skrev:Åh, jeg vidste ikke at folk blev så frustrerede... Jeg nyder at putte flotte billeder i min signature, men tror jeg begrænser mig lidt ud fra de op til flere der åbenbart bliver generet af det... :)


:) Du behøver ikke begrænse udvalget af flotte billeder, kun måske tage hensyn til størrelsen. Men i sidste ende så regelfører vi det ikke, det må være op til den enkelte bruger, at tage hensyn! :)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Ris, Ros, Spørgsmål/forslag samt ændringer på siden"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster