Fremtidens AniManga - ideer

Her kan du komme med ris og ros , stille spørgsmål og komme med forslag vedrørende siden samt se hvilke ændringer der er fortaget på siden.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Fremtidens AniManga - ideer

Indlægaf SsjGogo » fre 11. nov 2011 09:49

Det er efterhånden ved at være en offentlig hemmelighed, at vores kære TAT arbejder på et nyt system til AniManga.

Det vender vi tilbage til, snarest muligt (efter J-popcon).

I forbindelsen med udviklingen af AniManga er det dog stadig relevant, hvis ikke nødvendigt, at I brugere (også STAFF) kommer med gode ideer til siden.

Mange har rost siden for netop dens simple layout - og dette vil vi meget gerne holde fast i, men samtidig også udvikle nogle aspekter af siden.


Først og fremmest - Profil Sektionen (Min Profil).

Her har vi store planer om, at få en langt federe layout med flere tilhørende menuer, eksempelvis væg, egen blog, egen mini galleri, vennelister m.m.

Dette ville sætte fokus på "community" delen, så AniManga ikke udelukkende er at sidestille med et forum.

Generelt er ideen, at der kommer mere fokus på det sociale. Eksempelvis har der været tale om, at et modul på forsiden fremviser dagens event fra kalenderen. En lignende funktion kunne vise "Dagens Bruger" - således at andre kunne klikke på brugeren og evt. dele deres fællesinteresser med pågældende.

AniManga er og skal forblive brugergenereret, dvs. at I som brugere skal styre, hvilken vej siden skal tage. Dette er vores fælles eventyr - vores egen lille verden (for at udnytte alle klicheerne), og vi sætter selv rammerne for dem, men det er vigtigt at vi sætter dem.

Jeg glæder mig til at høre fra jer! :)
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Fremtidens AniManga - ideer

Indlægaf *Wish* » fre 11. nov 2011 09:59

"Dagens event" lyder som en god ide. Jeg tror dog, at "Ugens events" ville være mere brugbar, idet man ville opdage events i bedre tid og have bedre mulighed for at komme med. Kommer man f.eks. først på AniManga fredag kl. 16.00, når man har fået fri og er kommet hjem og ser, at "Dagens event" starter to timer senere i en anden by, tror jeg de færreste kan finde på at drøne af sted til det. Opdager man det derimod nogle dage før, kunne flere nok inspireres til at tage af sted.

Hvad angår community opgraderingerne, så ved jeg ikke, hvor meget jeg ville bruge dem, men det kommer nok også an på, hvordan det hele kommer til at fungere i praksis.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Fremtidens AniManga - ideer

Indlægaf SsjGogo » fre 11. nov 2011 10:18

Ugens Event - er naturligvis mere praktisk - medmindre der er flere events den dag, men det må kunne afklares rent teknisk.


"Community Upgrades" er måske lidt misvisende, da vi egentlig bare gøre profilsektionen mere lækker. Der kommer måske nogle flere "facebook-lignende" elementer på, men det er i forsøget på, at sætte fokus på den enkelte og det sociale.

Personligt kan jeg ikke se megen fornøjelse ved, at man kun har en side, hvor der diskuteres serier og andre j-pop relaterede emner, hvis ikke man også kan mødes IRL. og udvikle bekendtskaber ud af det.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Ris, Ros, Spørgsmål/forslag samt ændringer på siden"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster