Spørgsmål

Her kan du komme med ris og ros , stille spørgsmål og komme med forslag vedrørende siden samt se hvilke ændringer der er fortaget på siden.
*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Spørgsmål

Indlægaf *Wish* » ons 11. maj 2011 18:13

SsjGogo skrev:Sagt mere simpelt: Links til YouTube er umiddelbart ikke et problem, men er videoen uploadet uden tilladelse og rettighedshaverne henvender sig til YouTube, så bliver den normalt fjernet og dit link holder op med at virke.

Forskellen igen ligger i, hvordan juraen ser ud ud og hvordan den håndhæves, og om den overhovedet kan håndhæves på internettet.

Uanset hvad, er det altid ulovligt at linke eller embedde en YouTube-video, som er uploaded til YouTube uden rettighedshaverens samtykke.


Jeg er stadig forvirret. Hvad må der linkes til på Youtube?

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Spørgsmål

Indlægaf SsjGogo » ons 11. maj 2011 18:29

Så tager vi den en gang til:

Der må gerne linkes til videoer på Youtube, som er uploadede med rettighedshaverens tilladelse! Og det er op til brugerne selv på Animanga.dk at vurdere det. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Lorentzen
Chibi
Chibi
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:34
Køn: Mand

Re: Spørgsmål

Indlægaf Lorentzen » ons 11. maj 2011 18:30

På rigtig mange Animer skriver de dog enten i starten eller slutningen af Animen, at alt materiale fra videoen må benytes frit til fansub og lignende, altså AMV og andre relaterede ting ^^

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Spørgsmål

Indlægaf SsjGogo » ons 11. maj 2011 18:31

Såfremt det står, så er videoen også uploadet med ophavmandens tilladelse, således at der kan linkes til streamingen. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Spørgsmål

Indlægaf nielsm » ons 11. maj 2011 18:47

Lorentzen skrev:På rigtig mange Animer skriver de dog enten i starten eller slutningen af Animen, at alt materiale fra videoen må benytes frit til fansub og lignende, altså AMV og andre relaterede ting ^^

Det har jeg aldrig set. Har du en konkret kilde?

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Spørgsmål

Indlægaf SsjGogo » ons 11. maj 2011 19:20

Jeg mindes heller aldrig at have set en anime, hvor de tillader, at man udnytter det materiale, men hvis du kan finde konkrete kilder, må du gerne påføre dette.

Rent juridisk, så vil lignende tillade, at man kunne linke til det på bl.a. youtube.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Lorentzen
Chibi
Chibi
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:34
Køn: Mand

Re: Spørgsmål

Indlægaf Lorentzen » ons 11. maj 2011 20:00

den jeg kan huske det fra er fra Yugioh Animeen, der står der altid det ved dem xD tror det er fra GX jeg husker det

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Spørgsmål

Indlægaf SsjGogo » ons 11. maj 2011 20:04

Jeg har meget svært at tro, at en anime give sådan et afkald på dens rettigheder. Men det kan være jeg tager fejl. :)

I alle tilfælde gælder det, jeg har nævnt par gange efterhånden.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Pacman
Jonin
Jonin
Indlæg: 321
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 13:58
Køn: Mand
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: Spørgsmål

Indlægaf Pacman » ons 11. maj 2011 20:18

Vil det så ikke være en god ide at informere ordenligt om dette da det nok ikke bliver overholdt i den tråd med hvad man høre lige nu.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Spørgsmål

Indlægaf SsjGogo » ons 11. maj 2011 20:36

Pacman skrev:Vil det så ikke være en god ide at informere ordenligt om dette da det nok ikke bliver overholdt i den tråd med hvad man høre lige nu.


Det er fremhævet tydeligt i "Regler", og jeg har også skrevet i den tråd. Folk må i sidste ende bruge sund fornuft. :)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Ris, Ros, Spørgsmål/forslag samt ændringer på siden"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster