[fixet!] Chatten i Intenet Explorer

Her kan du komme med ris og ros , stille spørgsmål og komme med forslag vedrørende siden samt se hvilke ændringer der er fortaget på siden.
Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

[fixet!] Chatten i Intenet Explorer

Indlægaf nielsm » tirs 22. nov 2011 15:04

Opdatering: Fejlen er rettet og chatten skulle fungere korrekt i Internet Explorer nu, uden brug af workarounds.

De fleste der bruger Internet Explorer har nok opdaget at chatten på AniManga ikke fungerer ordentligt der, i hvert fald ikke i version 8 og 9.

Jeg har undersøgt sagen lidt, og det ser ud til at den virker korrekt hvis man sætter IE til at køre i kompatibilitetstilstand for IE 7. Det er ikke nogen fremragende løsning, men det er bedre end ingenting.

I Internet Explorer 9:
- Gå ind på Chat siden
- Tryk F12 for at få udviklerværktøjerne frem (eller find det i menuen)
- Øverst i udviklervinduet er der en knap der hedder Document Mode (dokumenttilstand), klik på den og vælg IE7 indstillingen
- Så skulle chatten fungere, du kan derefter lukke udviklervinduet

Jeg har ikke lige en IE8 installation jeg kan tjekke, hvis du har IE8 må du selv finde det.
Senest rettet af nielsm tirs 13. mar 2012 20:37, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Chatten i Intenet Explorer: Midlertidig løsning

Indlægaf SsjGogo » tirs 22. nov 2011 15:13

nielsm skrev:De fleste der bruger Internet Explorer har nok opdaget at chatten på AniManga ikke fungerer ordentligt der, i hvert fald ikke i version 8 og 9.

Jeg har undersøgt sagen lidt, og det ser ud til at den virker korrekt hvis man sætter IE til at køre i kompatibilitetstilstand for IE 7. Det er ikke nogen fremragende løsning, men det er bedre end ingenting.

I Internet Explorer 9:
- Gå ind på Chat siden
- Tryk F12 for at få udviklerværktøjerne frem (eller find det i menuen)
- Øverst i udviklervinduet er der en knap der hedder Document Mode (dokumenttilstand), klik på den og vælg IE7 indstillingen
- Så skulle chatten fungere, du kan derefter lukke udviklervinduet

Jeg har ikke lige en IE8 installation jeg kan tjekke, hvis du har IE8 må du selv finde det.


Tak for det!

Vi har IE7 på arbejdet, hvor chatten funker fint.

Derhjemme anvender jeg Google Chrome - og der fungerer det også fint.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Chatten i Intenet Explorer: Midlertidig løsning

Indlægaf nielsm » fre 27. jan 2012 01:01

Jeg har kigget lidt på problemet i aften og har vistnok fundet frem til baggrunden for hvad der sker. Det her er primært tekniske noter til mig selv og andre kode-nørder, det er helt i orden at skippe over dem!

Grundproblemer ligger i at IE9 ikke får al den CSS chatten kræver.
CSSen bliver dynamisk genereret og indsat ad en ret snørklet vej: Et PHP script genererer noget JS kode som bliver eval()et fra et XHR. Denne genererede JS bygger et hashmap over selector til regler strings, som så bliver itereret over og hver indgang bliver sendt gennem en klasse (pfcCSS i createstylerule.js) som dynamisk indsætter det i DOMen.
IE9 kommer fint gennem det med at bygge hashmappet, problemet opstår i indsætningen i DOM, der er noget der ikke fungerer, jeg er ikke helt sikker på detaljerne om hvad der går galt.

Det fix jeg ville foreslå var at skifte hele den komplicerede procedure ud med en statisk <link rel="stylesheet" type="text/css" href="makecss.php"> i Joomla templatet og så ombygge den PHP kode der genererer det JS der genererer CSSen der bliver dynamisk indsat i headeren, så den i stedet bare genererer helt almindelig CSS.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Chatten i Intenet Explorer: Midlertidig løsning

Indlægaf SsjGogo » fre 27. jan 2012 23:48

God stil Niels!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Chatten i Intenet Explorer: Midlertidig løsning

Indlægaf SsjGogo » man 30. jan 2012 11:11

Håber det her problem kan fixes. PT. Er chatten ubrugelig via IE9 (win 7.5 tlf). :(
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Chatten i Intenet Explorer: Midlertidig løsning

Indlægaf Gama » man 30. jan 2012 11:25

Kan man ikke lave en simpelt løsning via mirc? Har da før set sider der har intergreret deres mirc channel ind i en chat på siden :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Chatten i Intenet Explorer: Midlertidig løsning

Indlægaf nielsm » man 30. jan 2012 11:42

SsjGogo skrev:Håber det her problem kan fixes. PT. Er chatten ubrugelig via IE9 (win 7.5 tlf). :(

Det er præcis derfor jeg kiggede nærmere på det ;)

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Chatten i Intenet Explorer: Midlertidig løsning

Indlægaf JoaCHIP » lør 18. feb 2012 16:52

nielsm skrev:Det fix jeg ville foreslå var at skifte hele den komplicerede procedure ud med en statisk <link rel="stylesheet" type="text/css" href="makecss.php"> i Joomla templatet og så ombygge den PHP kode der genererer det JS der genererer CSSen der bliver dynamisk indsat i headeren, så den i stedet bare genererer helt almindelig CSS.

Simple løsninger er typisk også de bedste. Gid Joomla's udviklerhold havde samme opfattelse.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Chatten i Intenet Explorer: Midlertidig løsning

Indlægaf SsjGogo » lør 18. feb 2012 17:40

Håber stadig, at vi fremadrettet kan løse det. Min Windows mobil er ubrugelig ift. chatten. :'(
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Chatten i Intenet Explorer: Midlertidig løsning

Indlægaf nielsm » tirs 13. mar 2012 20:05

Nu virker det!
Korrekt!

Løsningen: Fortælle den skodchat at Internet Explorer 9 altså ikke er Internet Explorer alligevel, så opfører den sig pludselig pænt.


Tilbage til "Ris, Ros, Spørgsmål/forslag samt ændringer på siden"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster