Laputa får dansk biografpremiere

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Laputa får dansk biografpremiere

Indlægaf *Wish* » man 9. apr 2012 20:28

Ifølge Kino får Hayao Miyazakis Laputa: Castle in the Sky dansk biografpremiere den 19. juli. Filmz siger dog allerede den 28. juni ligesom Scope. Jeg tror dog, at Kino er den mest pålidelige kilde. Filmen har længe stået under "Kommende film" på Camera Films hjemmeside, og nu ser det altså ud til, at filmen kommer ud i biografen.
Laputa har dog ikke fået nogen dansk hjemmeside endnu, og der står heller ikke meget info om den danske premiere på de tre ovenstående filmsider. Jeg forestiller mig, at filmen vil få dansk dub, og måske blive vist med japansk tale i enkelte udvalgte biografer i København og måske Århus over en kort periode.

Laputa er fra 1986 og er baseret på en såkaldt "light novel." Ligesom Nausicaä behandler Laputa også forholdet mellem menneske og natur. Filmen indeholder også mange af Miyazakis karakteristiske flyvescener.

Det er efterhånden nogle år siden, jeg så filmen, men jeg husker den som ganske god. Jeg kunne også godt finde på at se den i biografen, hvis den kommer et sted tæt på.

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Laputa får dansk biografpremiere

Indlægaf Etex » tirs 10. apr 2012 23:05

Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Laputa får dansk biografpremiere

Indlægaf *Wish* » ons 11. apr 2012 10:51

Ups... datoen ser dog ud til at blive en anden, end nævnt i den tråd du linker til.

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Laputa får dansk biografpremiere

Indlægaf Etex » ons 11. apr 2012 20:05

Hvorfor det? Tror du ikke at en talsmand fra firmaet ved det lidt bedre end en eller anden hjemmeside?
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Laputa får dansk biografpremiere

Indlægaf *Wish* » ons 11. apr 2012 20:48

Troede at firmaerne kommunikerede deres datoer ud til lige netop Kino.dk selv. Og det kan jo have ændret sig i mellemtiden.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Laputa får dansk biografpremiere

Indlægaf l.mathiasen » ons 11. apr 2012 21:05

En dato kan have ændret sig i løbet af den tid, og nu er Kino.dk jo nogle der lever af at vide hvornår en film har premiere og sælge billetter til den.

Camerafilm har selv meldt offentligt ud til deres brancheorganisation for filmudlejere at den på nuværende tidspunkt står til at få premiere den 19. juli og med 3 kopier på landsplan.
(En er jo så Grand selv i København, den anden nok Øst for Paradis eller Cinemaxx i Århus og kan ikke huske hvem der så plejer at få den 3. kopi).
Så lige nu skal vi regne med den dato.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster