UppCon takker og lukker

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

UppCon takker og lukker

Indlægaf nielsm » fre 25. maj 2012 09:42

Pressemeddelelse: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/uppcon/pressrelease/view/uppcon-tar-farvael-765482 (på svensk)


UppCon, nordens største anime con, afholdt 11 gange i Uppsala i Sverige, har valgt at sige tak for mange gode år og lukke. UppCon:12 som afholdes 15.-17. juni 2012 bliver således den sidste.

Uppsalakai skriver, at beslutningen skyldes dels at arrangementet i løbet af årene er blevet for tungt at bære og ressourcekrævende for arrangørerne og dels at forholdene i Uppsala er blevet sværere at arbejde med.

Foreningen Uppsalakai, som har stået for arrangeringen af UppCon vil fortsat eksistere og blive drevet for at støtte den lokale fankultur.


:'(

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: UppCon takker og lukker

Indlægaf SsjGogo » fre 25. maj 2012 10:50

Triste nyheder.

Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen af UppCon - men har hørt en masse gode ting.

Men så er det bare om, at sørge for, at de danske cons overlever og bliver større! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: UppCon takker og lukker

Indlægaf Sunny88 » fre 25. maj 2012 14:06

Det er virkelig trist, og forholdsvis uventede nyheder når man tænker på hvor stærkt main staff gruppen i Uppcon har kørt det gennem årene.
Har ganske vidst hørt lidt klager og andet fra diverse dealers og gæster, men det rejste dog ikke mistanke om at de direkte ville vælge at lukke og slukke for alvor.

Dog er jeg personligt meget spændt på hvad Daniel og de andre finder på at lave i fremtiden. Jeg håber da at de kommer stærkt tilbage med noget nyt på et tidspunkt. (Nok betydeligt mindre tidskrævende end en convention som skal huse 4000 gæster og en 200-350 staffers dog).

Men nu må vi se. Har ihvertfald forberedt mig på at give den 120% ekstra når jeg tager nattevagterne som RTF'er under connen :)
Billede

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: UppCon takker og lukker

Indlægaf nielsm » fre 25. maj 2012 14:09

Jeg er, efter den her nyhed, endnu mere ked af at jeg heller ikke har råd til at tage med denne gang.

Brugeravatar
Tekkenmover
Genin
Genin
Indlæg: 76
Tilmeldt: fre 18. maj 2012 23:09
Køn: Mand

Re: UppCon takker og lukker

Indlægaf Tekkenmover » fre 25. maj 2012 14:41

Er sku synd, har hørt en del om den, men aldrig haft muligheden for at kunne deltage.
[b]Don't let the user name fool you.... I play other things aswell :3[/b]

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: UppCon takker og lukker

Indlægaf nielsm » man 18. jun 2012 17:10

UppCon – Historian | Nordens största festival för japansk popkultur

En visuel tur fra UppCons begyndelse til afslutningen i år.

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: UppCon takker og lukker

Indlægaf Sunny88 » man 18. jun 2012 17:51

pyyyh, den closing ceremony de havde var hård kost. Det var dømt tårer i stor stil blandt både arrangøre, staffers og gæster. Må indrømme at jeg havde en hård kamp med at holde mine øjne bare nogenlunde tører. Mission failed da jeg kom udenfor til de andre arrangøre :'(

Det var stærke følelser der gik igennem en lige der. Jeg er virkelig glad for at jeg kunne være en del af det.

UppCon!
"Hej då, tack för att ni kom!" < 3
Billede


Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster