Den Japanske Festival i Forum - Charlataner eller amatører?

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Den Japanske Festival i Forum - Charlataner eller amatører?

Indlægaf l.mathiasen » ons 8. aug 2012 02:30

Der har gennem flere måneder været hvisken om en Japansk Festival i Forum i København i samme weekend som Genki i Roskilde.

Desværre eller heldigvis om man vil finder vi ikke ud af hvordan det arrangement er i år, da den allerede er aflyst inden start, angiveligt fordi flere aftaler, deriblandt med nogle sumobrydere brød sammen.
Hvilket i sig selv er lidt mærkeligt da det indtryk siden gav var at det primært var en messe med stande med udstillere.
Billetsalget er dog stadig på stående fod åbent.

Sidens adresse er her http://www.japanfestival.dk/ Designet bag siden som faktisk giver mig lidt nostalgiske følelser om 1990erne og Frontpage, ligner meget siden http://www.japanskedanmark.dk/ og det er skam også samme firma fra en lille landsby i Vestjylland der står bag, selv om de ville holde arrangementet som en ikke kommerciel forening (og alligevel være repræsenteret med deres virksomhed ;)).

Gennemgår man den side ser man blandt en lovprisning af deres te der angiveligt skulle modvirke kræft og måske er grunden til at japanere lever 8 år mere end danskere, der håber jeg naturligvis de har dokumentationen i orden for ellers er den lovprisning ulovligt.
At der på siden står også et citat om at "enhver form for menneskelige bakterier dør" vælger jeg at tænke på som en fejl :D

Men generelt virker det som en rodebutik der sælger alt fra abonnementer fra det nu lukkede internetfirma Skyline over vestjysk tangkaviar til at love prislister over billig benzin fra 2007. Nogle af siderne er mest tekst der handler om siden selv, som påstande om at det er den mest besøgte europæiske side om Japan etc

Der er mange domæner fra butikken der linker indbyrdes og indholder alt fra import af Audi fra Japan til Danmark(Vil lige sige at Audi er en tysk bil som i vores naboland mod syd), en side der bruger skræmmeeksempler til at købe brandtæpper over støtte for Vejlegården, til æreside for afdøde Fremskridtsmand Mogens Glistrup med tekster som:
Bøsse-ægteskab er dyriskhed
Bøsse-børn er værre

Overordnet set er siderne og teksterne så indbyrdes tæt forbundene at jeg ikke ved hvornår det er en butik og i givet fald hvilken butik der taler og hvornår det er en personlig hjemmeside.

Altså nu skal de have lov til at mene hvad de vil, men når det hele er så sammenviklet er jeg ikke sikker på firmaets troværdighed overordnet er særlig godt. Så hvis du næste år hører om en Japansk Festival i slutningen af august, så tænk dig godt om inden du bruger mange penge på billetter.
Senest rettet af l.mathiasen ons 8. aug 2012 03:11, rettet i alt 1 gang.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Den Japanske Festival i Forum - Charlataner eller amatør

Indlægaf kaas » ons 8. aug 2012 03:11

Jeg må indrømme, det er længe siden jeg har moret mig i sådan en grad over et netværk af hjemmesider :D

JapanFestival og JapanskeDanmark er en del af Danmarksportalerne (http://www.danmarksportalerne.dk/), som ser ud til at tilbyde hjemmesider... i en eller anden udstrækning.

Således har de valgt at indele deres priser i 7 niveauer: Niveau 1 er en NSU Prinz 2 og koster ~3.500kr., Niveau 7 er en limousine og koster ~300.000kr. (I'm not making this shit up.)
Deres webhoteller er selvfølgelig placeret i en indbruds- og bombesikret kælder, som også den danske regering opbevarer deres data i. (Again, I'm not making this up!)

Så hvordan ser en hjemmeside til den nette sum á 300.000kr. ud? Et kig på nogle enkelte af de forskellige hjemmesider indikerer, at de ser nogenlunde ud som... alle deres andre sider. Derudover tager de 2-3 år om at blive bygget, hvis man skal tro det, der står på siden.

En anden hjemmeside på netværket tilbyder 6 måneders gratis bredbånd. På siden er der endda et professionelt opsat billede... eller et fotografi af et - fra Skyline. Derudover skulle de være "mindst 80% billigere end TDC, Tele2, Telia, DLG, o.s.v".

Jeg kunne skrive meget mere om de yderst komiske ting, man kan finde, men jeg orker ikke, så her er et link til alle siderne på portalen:
http://www.danmarksportalerne.dk/990.se ... omains.htm

Have fun!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Den Japanske Festival i Forum - Charlataner eller amatør

Indlægaf LiseR » ons 8. aug 2012 13:35

Det var dog en imponerende gang klamp. Det er åbenlyst den samme person der har skrevet alt det jeg har gidet at læse indtil videre.
Jeg kan ikke helt gennemskue om det er et meget klodset snydenummer, eller om vedkommende er gak i låget på en eller anden måde.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Den Japanske Festival i Forum - Charlataner eller amatør

Indlægaf l.mathiasen » ons 8. aug 2012 17:22

Jeg gik faktisk i lang tid og overvejede om jeg overhovedet ville skrive om emnet, men da jeg opdagede folk tog arrangementet seriøst, hvilket jeg ikke kunne tro man kunne gøre med den hjemmeside, synes jeg næsten jeg var nødt til at skrive noget.
Men det var egentlig først her i går at jeg opdagede hvor langt ude det hele virkede da vi var et par stykker der gennemgik nogle af de rigtig mange undersider. Der var alt fra lovning på at man kunne undgå koldbrand i benet ved hjælp af alternativ behandling, smædeskrift mod Christian Kjær og konspirationsteorier om World Trade Center (bare få af mange mærkelige eksempler :D)

Faktisk opdagede vi først da jeg sad og skrev det første indlæg i denne tråd at arrangementet var aflyst, om det først var kommet på sent i går eller om siden bare var så rodet at man ikke opdagede det først ved jeg ikke. Men da der stod at de ville forsøge igen næste år, valgte jeg at skrive videre for at fortælle folk at man skal lige tænke sig godt om inden man køber billet til næste år.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

minion
Chibi
Chibi
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 25. jun 2012 17:46

Re: Den Japanske Festival i Forum - Charlataner eller amatør

Indlægaf minion » ons 8. aug 2012 17:40

Så var det jo godt det lå samtidigt med genki, ellers havde jeg nok været fristet til at købe en billet, selv om det hele virkede lidt skummelt i kanterne.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Den Japanske Festival i Forum - Charlataner eller amatør

Indlægaf SsjGogo » ons 8. aug 2012 22:46

Charlataner er nu meget sagt, synes jeg, idet disse mennesker blot virker lidt naive og amatør-agtige. Jeg tvivler på en genopståen til næste år.
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Den Japanske Festival i Forum - Charlataner eller amatør

Indlægaf *Wish* » tors 16. aug 2012 13:10

Jeg var en af dem, der havde planlagt at besøge festivalen. Jeg havde dog ikke købt min billet. Jeg havde kigget på Forums hjemmeside og der var festivalen nævnt, og jeg tænkte, at hvis man går ud og lejer Forum har man vel lidt styr på det (men åbenbart ikke nok).


Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster