Oppe på Valmuebakken premiere den 21. marts

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Oppe på Valmuebakken premiere den 21. marts

Indlægaf l.mathiasen » lør 19. jan 2013 18:47

På min månedlige gennemgang af kommende film i biograferne så jeg titlen Oppe på Valmuebakken til premiere den. 21 marts.

Og det er simpelthen den danske titel for Ghibli filmen fra 2011som Gorō Miyazaki instruerede.
Den engelske titel som den nok mere er kendt som From Up on Poppy Hill.

Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Oppe på Valmuebakken premiere den 21. marts

Indlægaf SsjGogo » lør 19. jan 2013 19:09

Skægt, SP anbefalede den tidligere idag (til psyg) :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Oppe på Valmuebakken premiere den 21. marts

Indlægaf Sneffe » søn 20. jan 2013 10:07

Jeg kunne rigtigt godt lide hans film ved navn "Legenden om Jordhavet" (Tales From Earthsea), så jeg er vældig spændt på denne film ^^

Jeg ved ikke, om jeg skal vente med at se den i biografen eller se den på min computer. Jeg elsker hele biografoplevelsen ved en film på grund af de fantastiske lydeffekter og det gigantiske lærred. Dog plejer dansk dub ikke at være fantastisk...

Hvad siger i?

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Oppe på Valmuebakken premiere den 21. marts

Indlægaf SsjGogo » ons 20. feb 2013 17:41

Jeg vil tillade mig, at reklamere yderligere for filmen, og her er CinemaFilms officielle synopsis:

Oppe på valmuebakken” har først premiere i København, Aarhus, Odense, Aalborg og Kolding. Efterfølgende støder flere biografer over hele landet til.

Synopsis:
Året er 1963. I Japan er man i færd med at forberede sig til de Olympiske lege, der er sat til Tokyo året efter, og som på godt og ondt markerer overgangen fra efterkrigsperioden til mere moderne tider. I havnebyen Yokohama møder vi teenagerne Shun og Umi. Han er redaktør af skoleavisen og vældig populær blandt skolens piger. Hun slider derhjemme, hvor hun bidrager til både hushold og madlavning. Men skæbnen er lunefuld, og uanset hvor forskellige Umi og Shun måtte syne, så mødes de alligevel, da et moderniseringsprojekt på skolen tænder gnisten til et regulært studenteroprør.


En varm anbefaling herfra, om at se filmen. AniManga har endvidere en konkurrence kørende:
viewtopic.php?f=32&t=1960&p=40874#p40874

Traileren til filmen kan ses her:

http://dk.filmtrailer.com/cinema/9210/o ... akken.html
www.gogonoter.dk

Camera Film, anime
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 14. feb 2013 14:47

Re: Oppe på Valmuebakken premiere den 21. marts

Indlægaf Camera Film, anime » ons 20. feb 2013 18:13

Hej!
Som repræsentant for Camera Film, som distribuerer filmen i Danmark, så kan jeg forsikre jer for, at der ikke er dansk dub, men i stedet vises filmen i biograferne i japansk originalversion, med danske undertekster :-)

Jeg håber, at vi ses i biografmørket

/Rasmus Lybæk

Sneffe skrev:Jeg kunne rigtigt godt lide hans film ved navn "Legenden om Jordhavet" (Tales From Earthsea), så jeg er vældig spændt på denne film ^^

Jeg ved ikke, om jeg skal vente med at se den i biografen eller se den på min computer. Jeg elsker hele biografoplevelsen ved en film på grund af de fantastiske lydeffekter og det gigantiske lærred. Dog plejer dansk dub ikke at være fantastisk...

Hvad siger i?

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Oppe på Valmuebakken premiere den 21. marts

Indlægaf Concreteface » ons 20. feb 2013 20:32

Camera Film, anime skrev:Hej!
Som repræsentant for Camera Film, som distribuerer filmen i Danmark, så kan jeg forsikre jer for, at der ikke er dansk dub, men i stedet vises filmen i biograferne i japansk originalversion, med danske undertekster :-)

Jeg håber, at vi ses i biografmørket

/Rasmus Lybæk


Hvilke biografer bliver filmen så vist i?

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Oppe på Valmuebakken premiere den 21. marts

Indlægaf l.mathiasen » fre 22. feb 2013 22:47

Egentlig for de folk der forventer en Gorō Miyazaki og glæder sig og omvendt de folk der bestemt ikke kunne lide Legenden om Jordhavet, vil jeg lige sige at det her er en typisk Hayao Miyazaki film på godt og ondt (dog mest ondt :P), han har bare sat sin søn til det daglige kedlige arbejde med at piske animatorene og sådan noget, alt det kreative står Hayao bag.
Jeg ved godt at internettets samlede intelligens råber op om Gorō i forbindelse med den her film, men han har bare gjort hvad hans far sagde og det burde skinne tydligt igennem, men internettet har åbenbart ikke set nok Ghibli :P

Jeg gætter på at Hayao så brugte alt det tid han fik ekstra til rådighed på at gøre sine sædvanlige ting, beklage sig over hvor idiotiske han finder alle andre tegnefilm og råbe af larmende unge på gaden og skrige op om at verden var meget bedre i hans barndom :D
(Ok han færdiggjorde også Arrietty og sikkert påbegyndte planlægning af Kaze Tachinu).
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Camera Film, anime
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 14. feb 2013 14:47

Re: Oppe på Valmuebakken premiere den 21. marts

Indlægaf Camera Film, anime » ons 27. feb 2013 10:14

Concreteface skrev:
Camera Film, anime skrev:Hej!
Som repræsentant for Camera Film, som distribuerer filmen i Danmark, så kan jeg forsikre jer for, at der ikke er dansk dub, men i stedet vises filmen i biograferne i japansk originalversion, med danske undertekster :-)

Jeg håber, at vi ses i biografmørket

/Rasmus Lybæk


Hvilke biografer bliver filmen så vist i?


Den bliver vist i Grand Teatret (København), Øst for paradis (Aarhus), Café Biografen (Odense), Biffen (Aalborg) og Nicolai Bio (Kolding) indtil videre.. jeg skal nok holde jer opdaterede, hvis der kommer flere biografer til ;-)

Camera Film, anime
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 14. feb 2013 14:47

Re: Oppe på Valmuebakken premiere den 21. marts

Indlægaf Camera Film, anime » ons 27. feb 2013 10:32

Til alle, som skal til J-popkai:

Lørdag d. 16.marts kl. 10 holder Grand Teatret forpremiere på "Oppe på valmuebakken"! Biografen ligger ikke så langt fra DGI-byen, hvor J-popkai jo sker.

Billetprisen bliver kun på 50 kr. i forhold til de normale billetpriser, som er 60-80 kr.

Her er et link til at købe billetter:
http://var.ebillet.dk/simple/buy.listtt ... 08&sysno=3

Alternativt kan billetterne reserveres og hentes i biografen senest dagen før, dvs. om fredagen d. 15.marts:
http://var.ebillet.dk/simple/buy.listtt ... 08&sysno=3

/Rasmus, Camera Film


Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster