Oplysninger omkring "tegneserie" situationen i Danmark?

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Oplysninger omkring "tegneserie" situationen i Danmark?

Indlægaf SsjGogo » man 7. apr 2014 14:35

Kære alle,

AniManga.dk v. undertegnede blev d.d. kontaktet af 2 italienere, som angiveligt repræsenterer et distributionsfirma i Italien.

De ønskede at vide mere om situationen for tegneseriemarkedet i Danmark, herunder markedet for Manga - hvilket jeg lovede, at jeg ville sende videre - idet jeg ikke helt er bekendt med de oplysninger, som de ønsker.

Jeg håber således, at nogle herinde dyrker statistikker mere end jeg.

De ønskede, at vide følgende:

Can you provide us any kind of data concerning the whole comics world in Denmark? For example, how large is the number of readers, the trends, which are the best seller comics, the gross earnings... In a nutshell, all the numbers and, above all, the players we can contact and that can help us to better understand what is the Danish market of comics and manga

Jeg kunne kun fortælle dem, at markedet ser noget dystert ud, at de store spillere som Carlsen Comics - mere eller mindre - har givet op på manga, og at fremtidsperspektiverne heller ikke ser for godt ud. Jeg nævnte dog Fahrenheit og Comic Party - som nogle - der stadig har et "niche" på området.

Måske tallene er mere positive! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Oplysninger omkring "tegneserie" situationen i Danmark?

Indlægaf l.mathiasen » man 7. apr 2014 15:03

Jeg tror det bedste er videresende dem til Dansk Tegneserieråd, de har kontakter hos forlagene og udgiver et årligt hæfte med de udgivne tegneserier gennem året http://dansktegneserieraad.dk/
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Oplysninger omkring "tegneserie" situationen i Danmark?

Indlægaf SsjGogo » man 7. apr 2014 15:34

Modtaget og videresendt, tak! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Oplysninger omkring "tegneserie" situationen i Danmark?

Indlægaf Shadari » man 7. apr 2014 16:07

Der var vidst også et eller andet med at mangismo gik under og så gav de alle deres bøger til forskellige bog og ideer i dk købte i hvert fald en del dengang for 10-20kr
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede


Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster