Verdens bedste Whisky ... er japansk?!

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Verdens bedste Whisky ... er japansk?!

Indlægaf SsjGogo » søn 9. nov 2014 20:52

Den uofficielle Bibel indenfor Whiskyer har udnævnte en japaner til den bedste i år.

Har nogen smagt den, hvad siger I til den - og hvad nyder I ellers af japanske drikke - hvis nogen? :)

http://m.jyllands-posten.dk/livsstil/ma ... fra-Japan/
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Verdens bedste Whisky ... er japansk?!

Indlægaf Shadari » søn 9. nov 2014 20:54

SsjGogo skrev:Den uofficielle Bibel indenfor Whiskyer har udnævnte en japaner til den bedste i år.

Har nogen smagt den, hvad siger I til den - og hvad nyder I ellers af japanske drikke - hvis nogen? :)

http://m.jyllands-posten.dk/livsstil/ma ... fra-Japan/

Jeg drikker ikke alchohol pga mine piller hvis jeg drikker 1 svarer det til at jeg har drukket 6 :o
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Mathias
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1269
Tilmeldt: søn 13. jul 2014 20:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Verdens bedste Whisky ... er japansk?!

Indlægaf Mathias » søn 9. nov 2014 21:01

SsjGogo skrev:Den uofficielle Bibel indenfor Whiskyer har udnævnte en japaner til den bedste i år.

Har nogen smagt den, hvad siger I til den - og hvad nyder I ellers af japanske drikke - hvis nogen? :)

http://m.jyllands-posten.dk/livsstil/ma ... fra-Japan/


Drikker normalt heller ikke men man kunne jo gøre en undtagelse :D

Er der nogen cirka pris? Regner med en del :S

Oh 1200 kr, yeah not for me xD
I am not childish! Do you honestly think a CHILD could afford all these plushies?

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Verdens bedste Whisky ... er japansk?!

Indlægaf JoaCHIP » søn 9. nov 2014 21:57

Jeg har haft en flaske Yamazaki 10 års... den var virkeligt god. Det jeg fik i Tokyo var også rigtigt godt. Jeg har dog ikke en vind forstand på whiskey.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Verdens bedste Whisky ... er japansk?!

Indlægaf Tanerion » søn 9. nov 2014 22:00

Har en kammerat der er samler så kommer nok til at prøve den før eller senere :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Verdens bedste Whisky ... er japansk?!

Indlægaf Kiwi » søn 9. nov 2014 22:11

Ligger den ikke noget højere end kr. 1200? Så vidt jeg kan se er det ikke muligt at købe den præcise flaske i butikkerne længere, hvilket vil sige man skal købe den på auktion. Tror ikke du slipper med en så "lav" pris for en whiskey der er udnævnt til at være verdens bedste.

Jeg har selv smagt et par forskellige japanske øl, men synes ikke lige de ligger i top på det område.
Sake siger mig heller ikke rigtig noget, men jeg har så også kun smagt to forskellige slags. Blommevinen på den lokale sushi restaurant er dog god :-)

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Verdens bedste Whisky ... er japansk?!

Indlægaf JoaCHIP » søn 9. nov 2014 22:46

10-års udgaven kostede vist kun 350-400 kr. såvidt jeg husker. Jeg ville ikke have givet 1200 kr. for whiskey. Det har jeg ikke helt økonomien (eller lysten til whiskey) til.

Kiwi skrev:Jeg har selv smagt et par forskellige japanske øl, men synes ikke lige de ligger i top på det område.

Nej, øl kan de ikke finde ud af. Japan er et whiskey- og vinland.

Billede
Her er den.
RYST OG NYD!

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Verdens bedste Whisky ... er japansk?!

Indlægaf Kiwi » man 10. nov 2014 14:37

Jeg har intet imod dyre flasker, så længe dem man deler med påskønner dem. Jeg havde et par kammerater på besøg der skulle lave grillede bananer med whiskey og is. De snuppede lige en Talisker 57 North, og brugte stort set hele flasken... Dyreste bananer jeg nogensinde har spist.
Jeg er dog ikke den helt store whiskey drikker, men når det endelig skal være må det gerne smage godt :-) Jeg kendte dog slet ikke til Yamazaki før dette, så der skal da helt klart købes en flaske på et tidspunkt. Den du linker til højst sandsynligt (så har man jo et mini review at gå ud fra ;-)).

Ellers ville jeg egentlig gerne prøve en af de lidt dyrere sake flasker på et tidspunkt, da jeg regner med at smags variationen er lige så stor som med whiskey. Nogle der kan anbefale en god en?

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Verdens bedste Whisky ... er japansk?!

Indlægaf JoaCHIP » man 10. nov 2014 15:18

Kiwi skrev: De snuppede lige en Talisker 57 North, og brugte stort set hele flasken... Dyreste bananer jeg nogensinde har spist.

Ohh... my... god! :D
Men ja, prøv den endelig hvis du er til de røgede af dem.

Lige nu har jeg noget Speyburn "Bradan Orach" på flaske. Den er i den helt modsatte grøft: Meget rund og mild og ikke særligt røget... men også vanvittigt god på sin egen måde. Der står ikke alder på den, men jeg kan se at den blev bottled i 90'erne (utydelige tal), så den må være ret gammel nu, om ikke andet.
RYST OG NYD!

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Verdens bedste Whisky ... er japansk?!

Indlægaf Kiwi » man 10. nov 2014 16:08

Lyder som om du har barskabet i orden ;-)

Jeg har generelt intet imod røgede whiskey (bortset fra et par stykker der har været lige heftige no), så den skal da helt klart smages.


Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster