Side 1 af 1

Anime-industrien har faktisk tjent flere penge i 2014.

: ons 26. aug 2015 13:38
af l.mathiasen
Det ser ud til at det faktisk er gået frem for anime-industrien i 2014, og at man har fundet en ny indtægtskilde frem for at sælge fysiske medier til færre og færre mennesker.
Desværre er den indtægtskilde streamingrettigheder i Kina, hvilket både er et ustabilt marked, og kan betyde at man i fremtiden mere vil tilpasse sig deres censurlove.
http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... 014/.92114

Re: Anime-industrien har faktisk tjent flere penge i 2014.

: ons 26. aug 2015 18:32
af JoaCHIP
Ustabilt eller ej, så er det da en god nyhed!

Og også lidt interessant. Jeg kan ikke rigtigt gennemskue hvor stort anime er i Kina. Historisk set har de to nationer jo ikke ligefrem været bedste venner.

Er der nogen derude som har en fornemmelse for kinesernes forhold til japanske ting som f.eks. anime, manga osv.? Willow måske?

Re: Anime-industrien har faktisk tjent flere penge i 2014.

: ons 26. aug 2015 21:53
af nielsm
Tjah om ikke andet så er Kina jo et kæmpe marked befolkningsmæssigt. Mon ikke at hvis selv en promille(*) af Kinas befolkning viste interesse for japansk anime og manga, ville det være mange gange flere end i Japan og de fleste andre markeder. Men tallet er nok meget større end det.
Og siden det jo er streamingtjenester der er tale om, er det også noget der har meget lettere ved at ramme "casual" målgruppen, dem der bare ser en lille smule en gang i mellem.


(*) Jeg tror at en promille kan være et ganske godt mål for antallet af danskere med interessen.

Re: Anime-industrien har faktisk tjent flere penge i 2014.

: ons 26. aug 2015 22:07
af Gintoki
nielsm skrev:Tjah om ikke andet så er Kina jo et kæmpe marked befolkningsmæssigt. Mon ikke at hvis selv en promille(*) af Kinas befolkning viste interesse for japansk anime og manga, ville det være mange gange flere end i Japan og de fleste andre markeder. Men tallet er nok meget større end det.
Og siden det jo er streamingtjenester der er tale om, er det også noget der har meget lettere ved at ramme "casual" målgruppen, dem der bare ser en lille smule en gang i mellem.


(*) Jeg tror at en promille kan være et ganske godt mål for antallet af danskere med interessen.

1‰ af kinas indbyggerantal på ca 1,37 mia mennesker, er alligevel 1.370.000 personer, så kan man have dem som sine kunder, så er det ret mange penge at tjene :P