Funimation og NicoNico indgår partnerskab.

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Funimation og NicoNico indgår partnerskab.

Indlægaf *Wish* » tirs 18. okt 2011 10:23

Funimation og NicoNico indgår partnerskab. ANN's CEO har skrevet en artikel om sine tanker omkring dette. I store træk lyder det til, at partnerskabet vil betyde flere streaming titler til NicoNico og flere licenserede anime fra Funimation. Desuden udfordre det Crunchyroll, som nok vil få færre serier, og Funimation får en fordel overfor de andre udgivere i USA.

Det lyder jo meget godt for amerikanerne, men jeg frygter godt nok, hvad det betyder for mig som dansk bruger af Crunchyroll. NicoNico vil godt nok være en international side, men Funimation udgiver kun i USA. Så jeg er bange for, at mange af de serier, som går til NicoNico i stedet for Crunchyroll kun vil blive tilgængelig for amerikanerne.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Funimation og NicoNico indgår partnerskab.

Indlægaf l.mathiasen » tirs 18. okt 2011 15:29

Jeg har læst om dette allerede, vil påstå at det ikke er godt for folk i Europa da Funimation ikke har de store interesser her på nuværende tidspunkt.

Sikkert godt for de japanske producenter da der er flere penge i de aftaler end aftalerne med Crunchyroll, godt for Funimation da de har en bedre ide om hvad der kan betale sig at udgive på dvd og bluray og naturligvis godt for NicoNico der gerne vil have folk væk fra Youtube, men folk i Europa vil så blive vænnet til at være pirater, hvilket såmænd er meget rart at være :P men hjælper ikke på at gøre anime mere mainstream.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Funimation og NicoNico indgår partnerskab.

Indlægaf nielsm » tirs 18. okt 2011 15:45

Jeg kan kun være enig.

En anden ting der er værd at bide mærke i er at mange af dem der piratkopierer anime der bliver vist på Crunchyroll et.al. argumenterer med at streaming-kvaliteten er for lav. Crunchyroll er det eneste sted (svjv.) der streamer i HD opløsning, alle andre steder får man YouTube 2008 kvalitet, og det vil kun forstærke den bevægelse inden for fansubberne. Det kommer til at bide dem selv i røven det her.

Jeg ville ønske man kunne få de store mænd i Japan i tale omkring det her, for jeg har en idé om at de fuldstændig har misforstået noget derovre.
(De misforståelser relaterer formentlig også til den måde de prissætter dvd'er på derovre, nemlig komplet omvendt af hvordan man burde i en markedsøkonomi.)


Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster