Studio Ghibli & Super Mario

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Studio Ghibli & Super Mario

Indlægaf Shihoudani » man 28. nov 2011 13:22

Shihou's Skriverier 3: Studio Ghibli & Super Mario

Studio Gibli: Hayao Miyazaki's nyeste film, ikke noget at slappe af til?!

I et interview har en af Studio Ghibli's producerer, Toshio Suzuki afsløret at Hayao Miyazaki er igang med et nyt projekt og den bliver bestemt ikke noget man sætter på for at slappe af og læne sig tilbage.

Suzuki forklarede Miyazaki's intentioner med projektet, og alvoren i det har overraskende nok intet at gøre med jordskælvet + tsunami tragedien i Japan der skete i marts i år. Miyazaki havde nemlig forudsagt selv at Japan ikke ville være i god stand (selvom han selvfølgelig ikke kunne forudse jordskælvet).

Suzuki fortalte også at Miyazaki's projekt er en 'autobiography'. Altså, en selvbiografi. Dog var Suzuki meget hemmelighedsfuld omkring det, og man ved ikke om det er Miyazaki's egen biografi eller om det er baseret på en andens.

Den næste film Studio Ghibli udkommer med kommer i sommeren 2013. Om det så er Miyazaki's nyeste, og hvad den egentlig går ud på, tja, det kan kun være gætværk indtil videre. Dog skal jeg da nok holde mig opdateret om dette emne og skrive mere hvis det bliver aktuelt!

Næste nyhed er måske ikke egnet for mindre børn at læse da der kan forekomme grafiske beskrivelser af vold og et forholdsvist blodigt billede. Så er du advaret!

Super Mario: En dræber i pelsdragt?

Ja, det er han ihvertfald ifølge PETA (The People For the Ethical Treatment of Animals). De er på nakken af Nintendo fordi vores allesammens yndlings blikkenslager åbenbart støtter pels og går selv i pelsdragt. Denne dragt er Mario's Tanooki suit som er kommet tilbage i det nye spil til Nintendo 3DS, Super Mario 3D Land. Denne suit ligner dog mere et one-piece eller en jumper end pels, men PETA mener at det sender simpelthen det forkerte signal til gamerne.

"Tanooki er måske bare en dragt i Mario, men i virkeligheden er tanuki vaskebjørne der bliver flået levende for deres pels. Ved at bære Tanooki, viser Mario at det er ok at gå med pels." Siger PETA på hjemmesiden Mario Kills Tanooki. Der kan man endda selv bag sin computerskærm spille et spil hvor du vender situation rundt og er en blodig og flået Tanooki som jager en Mario der flygter gennem den velkendte verden vi kender fra denne dejlige spilserie, dog har han en Tanooki suit på der bløder og efterlader et blodigt spor efter ham.

Måske er PETA lidt for overanalytiske, eller opfordrer Mario til at gå med pels? Jeg kan personligt huske Tanooki suiten fra de tidlige mario spil, og der skete vist ikke noget. Men det er helt op til en selv hvad man synes. Så spørgsmålet er: Hvem har egentlig ret?

Billede
Billede fra spillet Mario Kills Tanooki.

Det var så mine skriverier for denne gang! Ved jeg ikke har opdateret i lang tid, men real life happens folkens! Hav det godt, og FUS RO DAH :D
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Studio Ghibli & Super Mario

Indlægaf ReficulNatas » man 28. nov 2011 14:09

Mario giver ikke mig lyst til at gå med pels.. Måske skulle PETA koncentrer sig lidt om dyrenes velfærd, i stedet for at bruge penge på at slå ud efter andre...?
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Studio Ghibli & Super Mario

Indlægaf Etex » søn 4. dec 2011 21:26

Troede lige at Studio Ghibli ville lave en Super Mario film xD
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)


Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster