Tatoveringer.

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Tatoveringer.

Indlægaf ReficulNatas » ons 30. nov 2011 20:01

Omkring 500.000 danskere har en tatovering. Kilde: Kristelig Dagblad

Der findes utallige holdninger til tatoveringer, men man kan ikke afvise at tatoveringer er et modefænomen som stadig vinder frem.
Der findes folk som mener at man slet ikke skal have tatoveringer; der findes folk som mener at man kun skal få tatoveringer, som har en vigtig betydning; og der findes folk som får tatoveringer, bare fordi, de ikke kan lade være..
Jeg er personligt en af de sidste.

Tatovering foregår ved at man ligger en speciel udviklet blæk under hud, noget som egentligt er sværere end det ser ud til, da blækken skal ligges i det rigtige hudlag; ligger det ikke dybt nok, forsvinder farven når den healer; ligger den for dybt, kan du risikere, at det flyder ud, og linierne derfor bliver grimme.

Du kan ikke tage en decideret tatovør uddannelse i Danmark, der findes kun mesterlære; hvor du kan ansøge eksisterende tatovørere om at blive oplært af dem, og det er meget få som er interesseret i at lære fra sig; og derudover får man sjældent løn under oplæring, hvilket er de primære grunde til at man ser flere og flere "køkkenbords-tatovørere", som er et begreb for selvlærte tatovørere.
Selvlærte tatovørere, er en ting, som virkelig deler vandene indenfor tatoverings verdenen. De bliver ofte portrateret som uhygiejniske og dårlige kunstnere, som ikke har styr på faget; og jeg benægter da heller ikke at det foreholder sig sådan i visse tilfælde, jeg har hørt historier om sådanne steder; men tilgengæld synes jeg ikke at man skal skære alle over en kam, for jeg kender en del, som virker mere professionelle end folk med butik, og den ene af dem, har for nylig faktisk endda skaffet sig en butik.

Det ville være synd at sige, at man bliver en god tatovør, bare fordi man er ansat i en butik; jeg er under selvlæring, og kan håndværksmæssigt måle mig med to ud af byens fire butikker.

Billede

Billede

Billede
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster