Carlsen stopper med One Piece

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf *Wish* » søn 22. jan 2012 17:38

LiseR skrev:Og - ret mig hvis jeg tager fejl - Tokyopop har været på det danske marked og er stoppet igen?


Så vidt jeg ved har Tokyopop aldrig udgivet noget i Danmark. Jeg kender til følgende forlag, som har udgivet manga på dansk:
Carlsen
Egmont
Fahrenheit
Mangismo (konkurs)
Arboris (kun Ghost in the Shell)

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf LiseR » søn 22. jan 2012 17:53

Okay, så var det Mangismo jeg blandede dem sammen med :)
Er det måske værd at tage kontakt til Tokyopop?
Senest rettet af LiseR søn 22. jan 2012 18:05, rettet i alt 1 gang.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf l.mathiasen » søn 22. jan 2012 17:56

Mangismo udgav jo også Princess Ai hvor der så vidt jeg husker står Tokyopop på forsiden.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf kishimotomochi » søn 22. jan 2012 18:06

Jeg vil ikke svine carlsens Manga til...men jeg synes også at de burde have lavet nogle beregninger i forvejen for om det kan klare at udgive en manga der stadig er ongoing xD

De stoppede også med Fma, og jeg synes det er sørgeligt at man pludselig skal gå fra at læse danske mangaer til at læse engelsk...ikke at det er besværligt, men det er svære at få fat på, hvis man læser mangaer på bibloiteket "Jeg er fattig" :pirat:
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf l.mathiasen » søn 22. jan 2012 18:20

Jeg vil gerne svine Carlsen til, men de begyndte jo at udgive de serier da markedet havde en del bedre vilkår og flere kunder. Der var penge nok til at udgive 17 bind af Futari Ecchi i de gode år (en titel jeg har set på børneafdelinger på både biblioteker og boghandlere), så dengang ville en beregning på One Piece og FMA sige :penge: :penge: :penge:
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf SsjGogo » man 23. jan 2012 10:14

Jeg har tidligere skrevet til nogle tyske udgivere. Jeg fik faktisk også et svar.

For at opsummere (af det jeg kan huske) så var budskabet, at det danske marked var for skrøbeligt til udgivelser af tysk-sproget manga.

Tror ikke det vil kunne betale sig, at de udgav dansksproget manga.
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf *Wish* » man 23. jan 2012 10:22

SsjGogo skrev:For at opsummere (af det jeg kan huske) så var budskabet, at det danske marked var for skrøbeligt til udgivelser af tysk-sproget manga.


Jeg tror også helt klart, at det ville være meget få, som ville købe manga på tysk, da langt de færreste danskere bryder sig om sproget (og rent faktisk kan læse det). Jeg er dog selv en af dem der ville. F.eks. købte jeg hele NANA, Im letzten Viertel des Mondes - Kagen no Tsuki (kun udgivet på tysk) og et par one-shots, da jeg boede i Tyskland. Manga på tysk er nemlig noget billigere end både manga på engelsk og dansk. De flest bind kan købes for 5-7 euro.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf SsjGogo » man 23. jan 2012 10:51

Ja - udgivelsen vil nok formodentlig "kun" hitte blandt RTL2 generationen! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf SsjGogo » tirs 24. jan 2012 16:21

Her følger svaret fra Carlsen:

Kære Goran,

Ja, det drejer sig om noget så helt utroligt kedeligt som tørre tal. Det er bestemt ikke med vores gode vilje. Når det er sagt, vil jeg dog sige, at selvom der ikke kommer flere bind i serien, står vi stadig med en imponerende bogserie på 59 bind på dansk. Af meget høj kvalitet. One Piece er en af de bedste og klart mest originale af de store shonen-serier, så man bør ikke betænke sig på bare at kaste sig over den fra en ende af. Men vi er selvfølgelig rigtig kede af, at vi ikke kan udgive de næste bind. Hvis vi havde kunnet tage det for bøgerne, som de burde koste (hvert bind er en original billedroman på 240 sider!) og beholde de faktisk ikke så ringe salgstal, så ville det være en fin forretning. Men det tror vi ikke, vi kan, og så mangler vi ca. 1000 læsere, for at det løber rundt og 2000,hvis vi skal tjene penge. Desværre.
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf *Wish* » tirs 24. jan 2012 19:44

SsjGogo skrev:Her følger svaret fra Carlsen:

(...) Hvis vi havde kunnet tage det for bøgerne, som de burde koste (hvert bind er en original billedroman på 240 sider!) og beholde de faktisk ikke så ringe salgstal, så ville det være en fin forretning.


Mener Carlsen at prisen for et bind burde være højere, fordi de nu kalder det en billedroman..?


Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster