l.mathiasen skrev:Jeg tror den bedste løsning med størst gennemslagskraft ville være gennem connerne, der kan man fysisk vise tegneserieforlagene at der er mange potentielle købere og skabe direkte dialog. Men nu er con-arrangørerne jo netop travlt optaget med at arrangere en con på det tidspunkt og har sikkert ikke de ekstra menneskelige ressourcer det vil kræve...
Nu er det 3.-håndsoplysninger, men jeg mener at have hørt at Carlsen har været inviteret til J-Popcon mange gange, men kun dukkede op 2 gange, og begge gange uden at lægge særlig meget arbejde i det. Det som jeg får ud af det er, at deres ledelse simpelthen ikke har set det som vigtigt at være i kontakt med deres kunder/fans, og det ser jeg som en kæmpestor fejl. Der findes vel ikke en meget bedre måde at lære sit marked at kende end ved at mødes med det?
Jeg har været til ét industripanel (i USA) hvor Funimation annoncererde nye titler, og de formåede altså at piske en stemning op. Hvis det ikke både underbygger og udbygger ens marked, så ved jeg ikke hvad.
tl;dr: Dårlig ledelse med dårlig strategi skyder sig selv i benet.