Carlsen stopper med One Piece

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf SomethingPurple » ons 18. jan 2012 00:56

Det kommer nok ikke som en overraskelse for nogen her, men nu er turen kommet til at One Piece droppes af carlsen og Naruto er således den eneste manga, der er tilbage på danske marked for tiden.

Der kan læses mere Her pånummer9's hjemmeside.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf l.mathiasen » ons 18. jan 2012 01:36

Jeg ved godt at unge generelt læser mindre generelt i et større medieudbud mens visse udgifter stiger for forlagene, og at der er er færre unge mangafans end for 5 år siden, men jeg siger bare at Fahrenheit kan finde et marked til små obskure nouvelle manga, mens Carlsen nu må opgive One Piece.
Carlsen som endda lige har proklameret fornyet fokus på tegneserieområdet http://nummer9.dk/artikler/carlsen-vi-v ... emarkedet/ kunne godt lyde til at deres fornyet fokus måske mere bliver dyre bøger kun bibliotekerne kommer til at købe.

Nå ja resten af tegneseriemarkedet har jo længe været forbeholdt obskure nichetitler, da man alligevel kun kunne ramme de allerede overbeviste, på samme måde må mangaen jo også overleve ved at være på små forlag med oplag på få 100 eksemplarer med dertil hørende priser, det vil ikke tiltrække nye folk naturligvis, men sådan er det.

Mangaens guldalder i Danmark sluttede for et par år siden, det er så de forventede dødskramper vi ser nu, det bliver nogle hårde år med færre nye fans og jeg forventer ikke en renæssance på den anden side af tunnelen. Den bedste løsning jeg kan se på kortere sigt er at "gifte" sig med det nuværende tegneseriemiljø og vise de små indieforlag at det kan betale sig at satse på manga, der er jo ingen kontaktflade med dem lige nu og de mangler de yngre læsere lige som meget som læserne mangler dem.

Det skulle egentlig have været en meget kortere tekst der ikke lød så prædikende, men mig begrænse mig, aldrig :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf LiseR » ons 18. jan 2012 02:05

Godt nok er jeg fan af den lille grimme ninja, men det er skisme trist :(
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf SsjGogo » ons 18. jan 2012 08:40

Jeg kan ikke andet end at skrive, at jeg virkelig er ked af denne nyhed. Man kan ikke tillade sig, at svine Carlsen, det drejer sig nok om tørre tal, men hold kæft et nederlag for miljøet.

EDIT:

Men der er noget meget interessant i det, L.Mathiasen skriver. Støtte omkring de små indieforlag.

Kunne vi som community gøre noget her?

Blankt indrømmet, så kender jeg ikke meget til disse mindre forlag (måske på nær ComicParty), men det kunne da være, at man skulle lave en liste over dem, kontakte dem, og se om vi kan starte et samarbejde. Det vil både gavne dem og potentielt vores miljø?

Ovenstående er naturligvis meget optimistisk, men det skader vel ikke at prøve?
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf *Wish* » ons 18. jan 2012 11:04

En skam med One Piece, men ja en stor overraskelse er det ikke.

Fahrenheit har indtil videre udgivet to titler af Jiro Taniguchi og en tredje er på vej. De er i større format og til højere priser. Deres målgruppe er så også en helt anden end Carlsens mangaudgivelser har været. Min fjerne barndomsby er en hardback som koster 200-300 kr alt efter, hvor man køber den, imens Manden der går tur, som er tyndere, er en paperback til ca. 150 kr. tror jeg. Begge henvender sig til et voksent publikum.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf SsjGogo » ons 18. jan 2012 11:08

Jeg har (i min evige naivitet) skrevet et brev til Carlsen. Jeg forventer ikke et svar, men jeg har spurgt om deres kommende planer med udgivelser, herunder en mere detaljeret begrundelse for One Piece' skæbne.
www.gogonoter.dk

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf Hecko X » ons 18. jan 2012 12:48

SsjGogo skrev:Jeg har (i min evige naivitet) skrevet et brev til Carlsen. Jeg forventer ikke et svar, men jeg har spurgt om deres kommende planer med udgivelser, herunder en mere detaljeret begrundelse for One Piece' skæbne.

I like your style.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf LiseR » ons 18. jan 2012 16:26

Efter sigende er Carlsen nærmest legendarisk ringe til at lytte til forbrugerne, de skeler kun til regnskabets bundlinje. But I salute you!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Mitsurugi
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons 18. jan 2012 18:30
Geografisk sted: ちょっとそこまで

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf Mitsurugi » ons 18. jan 2012 18:44

LiseR skrev:Efter sigende er Carlsen nærmest legendarisk ringe til at lytte til forbrugerne, de skeler kun til regnskabets bundlinje. But I salute you!


Sandeligt. Jeg er mildest talt lamslået over deres beklagelige beslutning (var nok den eneste tegneserie jeg købte hos dem). Ironisk nok er One Piece Japans bedst sælgende manga her for tiden og Naruto klare sig knap så godt salgsmæssigt.
Iacerent in tenebris omnia, nisi litterarum lumen accederet
(Alt ville henfalde i skygge, hvis litteraturens lys ej faldt på det)
- Cicero

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Carlsen stopper med One Piece

Indlægaf l.mathiasen » søn 22. jan 2012 03:00

SsjGogo skrev:
Men der er noget meget interessant i det, L.Mathiasen skriver. Støtte omkring de små indieforlag.

Kunne vi som community gøre noget her?

Blankt indrømmet, så kender jeg ikke meget til disse mindre forlag (måske på nær ComicParty), men det kunne da være, at man skulle lave en liste over dem, kontakte dem, og se om vi kan starte et samarbejde. Det vil både gavne dem og potentielt vores miljø?

Ovenstående er naturligvis meget optimistisk, men det skader vel ikke at prøve?


Tja baseret på praktisk talt ingen reaktion på det, skal vi så ikke gætte på at det bliver meget svært at samle folk om det -_-*

Jeg tror den bedste løsning med størst gennemslagskraft ville være gennem connerne, der kan man fysisk vise tegneserieforlagene at der er mange potentielle købere og skabe direkte dialog. Men nu er con-arrangørerne jo netop travlt optaget med at arrangere en con på det tidspunkt og har sikkert ikke de ekstra menneskelige ressourcer det vil kræve...
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster