Hvor er deltagerne blevet af...?

Her kan du indsende relevante nyheder, interviews og artikler.
Vil du være frivillig journalist for Animanga.dk tjek her.
*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hvor er deltagerne blevet af...?

Indlægaf *Wish* » man 27. feb 2012 17:14

MuffinMichi skrev:Jeg havde set anime og læst manga i flere år før jeg hørte om J-popcon første gang. Først da jeg var der, gik det stærkt, for når man først er til en con, bliver de andre med sikkerhed nævnt på en eller anden måde, og jeg hører stadig om arrangementer, der har kørt i flere år, men som næsten ingen kender.

Hvordan hørte du så om J-Popcon? Kan du nævne nogle eksempler på "arrangementer, der har kørt i flere år, men som næsten ingen kender."

SsjGogo skrev:Jeg tror også, at manglende reklame er en stor faktor.

En utopisk løsning kunne være, at de tre danske cons samlede kræfterne, og brugte hinandens ressourcer (også de økonomiske) til at lave reklame, også for hinanden.

Jeg tror personligt ikke på, at de økonomiske ressourcer vil blive blandet sammen. Men ja, man kunne godt snakke (mere) sammen og lære af hinanden, når det kommer til at gøre reklame - altså hvilke metoder har andre prøvet og hvordan har det fungeret for dem.

Gama skrev:jeg fandt ud af i november-december 2011 at der var cons i danmark,

også mangel på events eller nyheder eller noget for første gangs deltagerer(jeg kender ikke til nogen ihvertfald, men jeg har jo heller aldrig været til et) afskræmmer nok folk en del, jeg er ihvertfald en lille smule skræmt over at skulle ned til en masse mennesker som et klædt ud :P

Hvordan fandt du ud af, at der var conner? Hvad tænker du på med hensyn til "noget for første gangs deltagerer"? Specielle aktiviteter/events til connen? Hvad skræmmer dig ved at skulle være sammen med så mange udklædte?

Mizyki skrev:Jeg har hørt at der er RIGTIGT mange af de folk jeg kender som ikke gider tage med - de synes ikke connen er "seriøs" nok, og ville ellers kun komme fordi de plejer at komme/deres venner kommer.

Ved du hvad de mener med "seriøs"?


Jeg tror desuden at M.Mikkelsen og l.mathiasen kan have ret i, at en del falder fra pga. alderen, og at vi ikke er gode til at fastholde folk. Hvordan man lige løser det problem ved jeg ikke rigtig. Man kunne selvfølgelig lave nogle andre former for events rettet imod en ældre aldersgruppe, men det er også svært at finde ud af, hvad de så skulle indeholde. Personligt gav jeg f.eks. ikke meget for J-Popcons og Genkis "Otaku hour" eller hvad det nu hed, hvor man skulle være min. 18 for at deltage i konkurrencerne. Cola bælling appellerer altså ikke lige til mig.

Min personlige erfaring er, at mange af de ældre personer som kommer til con tit er med bagved enten som arrangører, gophere eller lignende frivillig hjælp.

Brugeravatar
MuffinMichi
Chunin
Chunin
Indlæg: 145
Tilmeldt: fre 2. dec 2011 09:30
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Undercover på Månen

Re: Hvor er deltagerne blevet af...?

Indlægaf MuffinMichi » man 27. feb 2012 17:51

*Wish* skrev:Hvordan hørte du så om J-Popcon? Kan du nævne nogle eksempler på "arrangementer, der har kørt i flere år, men som næsten ingen kender."


Min veninde havde en veninde der var mere inde i anime miljøet end jeg var i 2008. Hørte om J-Popcon gennem dem, og var nysgerrig, så.
Og de mindre arrangementer jeg snakker om er 'mini-cons' og cosplay forsamlinger som jeg selv kun har hørt om, men ikke selv været til (og tænker ikke på walks her). Kan dårligt nok huske hvad dem jeg tænker på hedder...
I can fly. When no one is watching

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Hvor er deltagerne blevet af...?

Indlægaf Gama » tirs 28. feb 2012 12:12

*Wish* skrev:Hvordan fandt du ud af, at der var conner? Hvad tænker du på med hensyn til "noget for første gangs deltagerer"? Specielle aktiviteter/events til connen? Hvad skræmmer dig ved at skulle være sammen med så mange udklædte?


Det gjorde jeg igennem Anime kita, så en tråd om et lille event i aalborg, hvorefter jeg læste lidt, og fandt så ud af at der var cons også :)

Yes lige præcis, et bette velkomst event for de som aldrig har prøvet det før, eller sådan noget :) tror det ville give noget tryghed at vide at man ikke er den eneste :D

Ved ikke hvordan jeg skal forklare hvad der skræmmer mig ved udkældte, jeg kommer bare fra et meget andet miljø, så sådan noget klæd ud noget, og rollespiller og sådan noget, er meget nyt for mig, hvilket gør mig lidt nervøs over det :) Og så kommer jeg jo mutters alene til svs, er ihvertfald sådan det ser ud pt, det er da skræmmende nok i sig selv :D
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hvor er deltagerne blevet af...?

Indlægaf *Wish* » tirs 28. feb 2012 13:12

Trieu skrev:
Mizyki skrev:Det er sjovt at de fleste mennesker der hører om conventions først, hører om J-popcon. Det er lige som om de netop gør bedre reklame? :/


Det er værd at bemærke at hvis man søger efter "manga con", "manga messe", "anime con" og lignede på google, så er j-popcon normalt det eneste con hvis hjemmeside dukke højt op på google.

Det betyder at de nye som kommer ind i anime miljøet og så vælger at se om der er danske convention, normalt først høre om og deltager til J-popcon, mens andre convention kan have faldende tilslutning når den naturlige frafald af folk der ikke længere kan deltage, ikke opvejes af tilstrømningen af nye folk i anime miljøet.

Der ud over, så henvende Kita, haf og svs sig geografisk mest til fans der bor i Jylland, så alle nye i miljøet som google efter manga con tror måske at J-popcon er den eneste. og med mindre de bruger tid til at søge rundt omkring, vil de ikke have nogen ide at der også er con og træf på Jylland, og hvis de så hellere ikke vælger at deltage til J-popcon fordi at det er for lang væk, kommer de ikke til at høre om svs, animanga og så videre.

Det er specielt et problem at SVS ikke dukker op som nogle af de første resultate selv når der søges på "manga con Jylland" eller "anime messe Jylland"

(mine resultater skal dog så lige tag forbehold for at google tilpasse dens søge resultater til den enkelte)


Så fik jeg mulighed for at søge på en neutral computer (en på biblioteket, da den derhjemme finder de forskellige initiativer ret nemt), og jeg kan godt se, hvad du mener. Jeg søgte på forskellige varianter af "anime/manga træf/event/arrangement jylland" og SVScons egen side dukkede ikke op på de 2 første sider af nogen af søgningerne. Jeg fandt dog links til info om både HAF og Kita og enkelte om SVScon (plus en del links til min egen blog ^^;).

Gama skrev:
*Wish* skrev:Hvordan fandt du ud af, at der var conner? Hvad tænker du på med hensyn til "noget for første gangs deltagerer"? Specielle aktiviteter/events til connen? Hvad skræmmer dig ved at skulle være sammen med så mange udklædte?


Det gjorde jeg igennem Anime kita, så en tråd om et lille event i aalborg, hvorefter jeg læste lidt, og fandt så ud af at der var cons også :)

Yes lige præcis, et bette velkomst event for de som aldrig har prøvet det før, eller sådan noget :) tror det ville give noget tryghed at vide at man ikke er den eneste :D

Ved ikke hvordan jeg skal forklare hvad der skræmmer mig ved udkældte, jeg kommer bare fra et meget andet miljø, så sådan noget klæd ud noget, og rollespiller og sådan noget, er meget nyt for mig, hvilket gør mig lidt nervøs over det :) Og så kommer jeg jo mutters alene til svs, er ihvertfald sådan det ser ud pt, det er da skræmmende nok i sig selv :D


Med Speed-meeting prøver vi at give folk mulighed for nemmere at falde i snak med andre til connen, men det kunne da godt være, at vi f.eks. efter velkomsten, skulle bede førstegangsdeltagere blive hængende og snakke mere i dybden om, hvad der skal ske til connen og hvad man kan forvente - og give førstegangsdeltagere mulighed for at møde hinanden.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hvor er deltagerne blevet af...?

Indlægaf *Wish* » man 16. apr 2012 17:20

Her 1,5 måned senere er min frygt for fald i deltagere til i hvert fald SVScon blevet blæst væk. Vi har pt. over 700 betalende og næsten 900 tilmeldte. Folk var åbenbart bare langsomme i optrækningen. xD

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Hvor er deltagerne blevet af...?

Indlægaf Sunny88 » tirs 17. apr 2012 09:36

*Wish* skrev:Her 1,5 måned senere er min frygt for fald i deltagere til i hvert fald SVScon blevet blæst væk. Vi har pt. over 700 betalende og næsten 900 tilmeldte. Folk var åbenbart bare langsomme i optrækningen. xD


Plejer de ikke altid det her i dk? :P Genki havde kun 700 som havde betalt billet online sidste år. Vi blev chokeret da der pludselig kom 500 og købte billet i døren :S what a mess

men rigtig godt at vide at folk endelig er blevet mere aktive i deres bestillinger til SVS. Ser også frem til det :D
Billede

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hvor er deltagerne blevet af...?

Indlægaf *Wish* » tirs 17. apr 2012 09:49

Sunny88 skrev:
*Wish* skrev:Her 1,5 måned senere er min frygt for fald i deltagere til i hvert fald SVScon blevet blæst væk. Vi har pt. over 700 betalende og næsten 900 tilmeldte. Folk var åbenbart bare langsomme i optrækningen. xD


Plejer de ikke altid det her i dk? :P


Jo, men folk var mere sløve i år sammenlignet med sidste år.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvor er deltagerne blevet af...?

Indlægaf LiseR » tirs 17. apr 2012 23:52

Hvis man gerne vil sikre at så få som muligt rykker ind i sidste øjeblik, skal man "bare" gøre dørbilletterne væsentligt dyrere end presale.
Det kan være nødvendigt for at kunne kalkulere med hvor mange der kommer, kan jeg godt se :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvor er deltagerne blevet af...?

Indlægaf SsjGogo » ons 18. apr 2012 07:22

Jo, men derved kunne man risikere at nogle af "last moment" deltagerne udeblev. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvor er deltagerne blevet af...?

Indlægaf LiseR » ons 18. apr 2012 23:58

Ja, og så må man afveje det. Men jeg ville godt nok ikke ønske at stå i en situation hvor 500 yderligere deltagere kom, og man måske havde regnet med 200. Men Genki klarede det nu flot!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Nyheder, interviews og artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster